Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (6/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

Didier_Deluxe    posted on 01-12-2007 00:18
Poster: LSunicaXL
Mijn echte naam is Lars, bijnaam Larsson (hoe kan het ook anders) en Xtra Large

Haha, doet me denken aan die mop van urbanus over 2 zweden: Lars en Extra-Lars
christiano    posted on 01-12-2007 17:38
dj christiano omdat ik christiaan heet en ik vond het wel stoer klinken :p
Silteo    posted on 01-12-2007 18:51
dj Silteo .....
User edit by Silteo on 11-12-2012 @ 20:02:09 (98%)
Melle    posted on 02-12-2007 11:23
Ik heb nog geen naam, ook nog geen dj booth, dus ga me hier nog niet druk over maken, en namen zoals mellie mel (lelijke naam maarja) bestaan al. En ik vind dj Melle nou ook niet geweldig :S, uiteindelijk zal er wel iets zijn, waarvan ik denk ja zo'n naam moet ik hebben Cry
DJADMIN    posted on 03-12-2007 10:53
DJ ADMIN,

Ben lange tijd webmaster / beheerder van forums geweest, en dus ook administrator. DJ Administrator klinkt nu niet echt praktisch, maar een logische afkorting daarvan is DJ ADMIN. Een leuke en pakkende naam in mijn ogen. Heet in het echt Rick, en DJ Rick vind ik enigsins ordinair :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DaRoyal    posted on 03-12-2007 11:05
Roy Habets, gewoon m'n eigen naam dus. :P

En R.O.Y.A.L. voor de crossover tussen prog, house en techno.
cross-over    posted on 03-12-2007 12:06
Poster: DaRoyal
Roy Habets, gewoon m'n eigen naam dus. :P

En R.O.Y.A.L. voor de crossover tussen prog, house en techno.

Ja, zo dus...., Cry  bedankt roy, hoef ik niks uit te leggen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bouncy    posted on 03-12-2007 16:00
Mijn naam is gekomen omdat ik altijd sta te springen en hyperactief doe. Dit is echter wel minder geworden dan het was.
DrezZ    posted on 04-12-2007 13:30
DrezZ, aangezien ik Andréas noem, ik kies voor de drukletter D en Z , omdat het esthetisch mooier is volgens mij.
Ziax    posted on 04-12-2007 19:44
Mijn DJ naam is Trust6

waarom? geen idee; ik heb na de naam te hebben gevonden er iets achter gezocht :p

Ik heb op de scouts namelijk de totemnaam Betrouwbare formica gekregen --> dus betrouwbare = trust

De 6: Ik draaide een goeie 6 maanden deftig :p daarmee...

grtz Winking my eye
Lukaz    posted on 05-12-2007 10:10
waarom niet gewoon ZIAX? das tog veel vetter :D
Ziax    posted on 05-12-2007 13:42
Ziax is gwn een nick die ik gebruikte tijdens het gamen in mijn pubertijd :p
Als ik nu Ziax hoor denk ik altijd aan jump/hardstyle.. (waarom?? don't ask me :D)
Ik vind hem wart margi klinken :p

Trust6 vind ik cooler klinken :p
User edit by Ziax on 05-12-2007 @ 13:43:03 (19%)
Max-E    posted on 06-12-2007 17:29
Ik ben net anderhalve maand bezig ofso, was aan t denken aan DJ Max-E, door vrienden wordt ik altijd maxie genoemd(engelse uistpraak niet zoiets als maxje ofso:S) en vind Max-E wel vet uitzien:P, maja weet nog niet of dat mn naam wordt...
WalterRavensberg    posted on 06-12-2007 17:46

tsja... m'n echte naam is Walter. Van kinds af aan noemen vrienden en bekenden me al Wall of Wally.
't was toendertijd dan ook vrij voor de hand liggend dat ik ging draaien onder de naam: "DJWally".

Wesz-T    posted on 09-12-2007 20:24
Mijn DJ naam is DJ Wesz-T is redelijk eenvoudig ontstaan. Je neemt Wessel. Dat kort je af tot Wes. DJ Wes klinkt zo saai/stom/kinderachtig. Dus laat ik er maar Wesz van maken. Daarna heb ik er -T achtergezet (me begin letter van m'n achternaam is een T)
User edit by Wesz-T on 09-12-2007 @ 20:25:46 (15%)
Mastiz    posted on 09-12-2007 22:34
Mastiz DJ. Heb het verzonnen omdat ik als gamer altijd Masticore heete dat is later Mastiz geworden. Dus mocht ik ooit pro worden zet ik er DJ achter Winking my eye
Stagiar    posted on 13-12-2007 19:40
Grappig, bijna hetzelfde verhaal als Wesz en Mastiz.

Als Die-Hard Counterstriker heette ik 6 jaar geleden Kinslayer (naar een nummer van de metalband Nightwish). Na lid geworden te zijn van een community (vulcanus games, wellicht bekend bij anderen) leer je mensen kennen, en zodra je de server inkomt wordt je dus begroet met 'n verkorting van je naam

"Hey kins!"

Tsja, Kins klinkt niet, dus dan maar een Z van maken.

2 jaar geleden begonnen als DJ en natuurlijk was er maar een naam die voor de hand liggend was Happy, laughing Kinz dus Winking my eye

Stagiar is in principe ook ontstaan uit Counterstrike omdat het na 5 jaar op redelijk niveau spelen irritant werd om door iedereen herkend te worden in elke server waar je vaker komt.
Tizio    posted on 13-12-2007 20:26
Ik ken die gaming problemen :P

Maar mijn dj naam is dus Tizio, met of zonder DJ, maakt niet zoveel uit...
Ik het Thijs, maarja, klinkt niet echt super.. Een buurman van me (Italiaan) noemde me altijd Tizio, het klinkt wel lekker dus vandaar.

(spreek uit: Tietzieoo)
LaMalediction    posted on 14-12-2007 11:12
mijn DJ naam is Energy
die is ontstaan omdat ik heel veel engery drankje heb gedronken
en omdat ik altijd best wel druk ben met sommige vrienden
en met draaien ga ik altijd helemaal uit me stekker
maakt me niet uit waar het is
en toen der tijd verslaafd ben aan geweestCry
eerst was het JumperXL omdat ik toen Jump-Hardstyle draaide
maar nu is het gewoon lekker DJ Energy
DJNOMEN1997    posted on 25-07-2009 20:07
Mijn echte naam is Menno en omdat een leraar op de basisschool me altijd Nomen noemde en ik een naam aan het zoeken was kwam mn moeder opeens met het Nomen wat ik eigenlijk al vergeten was en toen was mn DJ-naam geboren "DJ Nomen".
TranceXX    posted on 25-07-2009 21:25
De mijne is TranceXX gewoon omdat ik heel graag Trance hoor.
Wel even mee bezig geweest en toch zo simpel.Smile
Hoop alleen dat hij nog niet bestaat.Cool
Estacy    posted on 25-07-2009 23:02
Estacy! ooit hoorde ik een nummer van Darude dat zo heette, vond het geweldig. Ook is het een andere spelling van Ecstacy (de drug) en als Dj probeer je mensen in ecstase te brengen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tek-zotic    posted on 26-07-2009 00:11
Tek Zotic => Samen trekking Tekno en exotic ( draai ik tek en hardtechno mee )
The Pharmacist => Doe Farmaceutische wetenschappen op school => Draai ik hardcore mee
Typhon => Mythologische?reus => Produce ik beetje rustigere muziek onder, alle liedjes die ik hiermee maak geef ik ook de naam van een mythologische figuur
stefanmplayer    posted on 26-07-2009 04:01
Ik heb momenteel op mn kaartjes : Dj steef-master staan maar dat is eigenlijk omdat mijn moeder die naam verzonnen heeft en die kaartjes als verassing voor mij heeft laten drukken, maar op een of andere manier vind ik die naam wat ''bleut'' want ik ben pas net begonnen met voor hobby wat draaien bij vrienden enzo dus ik houd het voorlopig gewoon bij ''Dj Stefan'' das weliswaar misschien wat saai omdat er daar al zoveel van zijn maar ''it does the trick'' tot ik iets echt passends kan verzinnen
Luxx    posted on 26-07-2009 12:09
UKinda

vanwege mijn productie style: UK Garage. en omdat ik net me eigen twist eraan geef is het UK achtig...
kinda UK? (engels voor beetje UK)
UKinda
www.mothermusic.nl

452 Users online: 391 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 53.725
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.640