Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (5/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

staf    posted on 03-10-2007 16:49
hades of haides wordt alle 2 gezegt en ja ik draai hardstyle en hardcore daarom ook dus
ArCee    posted on 14-10-2007 09:13
Mijn voorletters zijn RCG. G weg laten en RC op z'n engels opschrijven zoals je het uitspreekt, ArCee Winking my eye
Twizz    posted on 14-10-2007 11:05
Poster: ArCee
Mijn voorletters zijn RCG. G weg laten en RC op z'n engels opschrijven zoals je het uitspreekt, ArCee Winking my eye

CryCryCry
wow:P
Basz-Line    posted on 14-10-2007 14:19

mijn dj naam heeft niks met mijn DJR account naam te maken. Ik heet (DJ) Mik-E (spreeek uit als Maik- ie). Waarom? Nou ik heet Michael in het echt, dus leek me dit wel leuk. Niet moeilijk te onthouden als je mijn naam weet toch?

nils7    posted on 24-10-2007 12:12
Bij mij is het vanilla.dj geworden.
Misschien dat ik dat .dj erachter weg haal geen idee!

We hadden feestje in onze club/kroeg waarvoor een flyer gedrukt moest worden met DJ namen. Ik twijfelde een tijdje tussen DJ gummybear omdat ik meestal erbij sta te dansen als ik draai (en de portier noemde me gummybear) maar ben daar vanaf gestapt sinds ik daar een mega irritante ringtone reclame van zag.

Dus toen maar Vanilla genomen. Ik heet Nils A (achternaam begint met een a) en als je dat al aan elkaar plakt heb je nilsa. Maar eigenlijk werd ik op de middelbare school al zo genoemd en bij me bijbaantje (supermarkt), omdat ik ooit eens uit een blikje Coca-Cola Vanilla dronk hahaha! Maar het lijkt erg op me echte naam dus sinds de flyer Vanilla of Vanilla.dj (wil nog een x een website gaan maken en het is wat anders dan overal de standaard DJ ervoor). 
Lawrenz    posted on 24-10-2007 13:28
Volgens mij heb ik uitleg over de mijne nog niet gepost, maar even doen Happy, laughing
M'n voornaam is Laurens, dus toen ik net begon was het gewoon DJ Laurens. Later klonk dit een beetje afgezaagd, dus veranderde ik hem zeg maar in DJ Lorenzo. Zo ben ik gewoon een tijdje genoemd totdat m'n Engels leraar m'n naam (Laurens) op z'n Engels uitsprak. Toen bleef de helft van de klas me DJ Lawrenz noemen, dus hield ik die maar aan. Hij verveelt me nog steeds niet :D
woudy    posted on 14-11-2007 14:11
[Tekst verwijderd]
User edit by woudy on 13-05-2010 @ 13:01:15 (100%)
NielsR    posted on 14-11-2007 14:14
Ben nu een d'n'b projecte begonnen met een vriend van mij genoemd syndrums,
nu hoe we op die naam gekomen zijn is wel grappig,
die vriend zijn pa is direcgteur van een instelling voor mongolen die met dat down syndroom
en we waren zo aant grappen maken om zo is ne mongool te laten komen dj'en op een van ons feestje omdat we ook over de jostiband bezig waren
en toen zijden we zo ne naam dj down of dj syndrom en toen kwam die vriend op het geniale idee om ons syndrums te noemen naar "drum" (and bass) natuurlijk.

Nederlandse vertalingCry:
Ik ben een drum and bass project begonnen met een vriend van mij, onze naam is syndrums,
Nu hoe we op die naam gekomen zijn is wel grappig,
Mijn vriend zijn vader is directeur van een instelling voor mensen met het down syndroom.
En we waren aan het grappen maken om zo is iemand met het down syndroom te laten komen dj'en op een van onze feestjes omdat we ook over de jostiband bezig waren.
En toen zijden we een dj naam die we die mensen konden geven en dj down of dj syndrom kamen we toen op en die vriend kwam dus ook op het geniale idee om ons syndrums te noemen naar "drum" (and bass) en dj syndrom natuurlijk.
User edit by NielsR on 14-11-2007 @ 14:18:26 (100%)
bastianhecker    posted on 14-11-2007 15:48
User edit by bastianhecker on 26-10-2009 @ 22:18:20 (100%)
Timmerink    posted on 14-11-2007 15:55
Poster: bastianhecker
haha, al die namen. Ja ik zoek eigenlijk ook nog een naam ik draai electro house minimal en techno en ik heet Bastian Hecker. Ik vind alleen dj een beetje zoals al eerder gezegd afgezaagt, en wil eigenlijk liever een dubbele naam zoals sidney samson, benny rodriquez en don diablo... Iemand en idee? CryCry

Bastianos Helectro..
User edit by Timmerink on 14-11-2007 @ 15:56:02 (1%)
NielsR    posted on 14-11-2007 15:57
Poster: bastianhecker
haha, al die namen. Ja ik zoek eigenlijk ook nog een naam ik draai electro house minimal en techno en ik heet Bastian Hecker. Ik vind alleen dj een beetje zoals al eerder gezegd afgezaagt, en wil eigenlijk liever een dubbele naam zoals sidney samson, benny rodriquez en don diablo... Iemand en idee? CryCry

the hecker, man jij hebt een veel betere naam om een dj naam van te maken met die van mij kun je niks.
User edit by NielsR on 14-11-2007 @ 15:58:25 (26%)
tairip    posted on 14-11-2007 16:02
Poster: woudy
Hmm verbaas me hoe sommige mensen hier aan hun Artiesten naam komen ik ben nog steeds op zoek dus als iemand suggesties heeft:P mijn naam is Wouter Boschi en draai house, techno, electro

vrienden noemen mij altijd woudy

Gewoon Wouter Boschi.
Je eigen naam gebruiken wordt tegenwoordig geaccepteerd en zelfs tof gevonden!
BryanB    posted on 14-11-2007 16:26
Ik zou je zelf geen naam geven welke lijkt op Wouter Bos, dan zal je niet gauw gerespecteerd worden in NL. Cry
User edit by BryanB on 14-11-2007 @ 16:28:26 (2%)
woudy    posted on 14-11-2007 16:28
[Tekst verwijderd]
User edit by woudy on 12-02-2012 @ 19:52:25 (90%)
BryanB    posted on 14-11-2007 16:30
Ka-Wouter
Paulus de bosKa-Wouter
User edit by BryanB on 14-11-2007 @ 16:30:54 (6%)
-Richard-    posted on 14-11-2007 16:37
Mooi om te lezen hoe jullie er allemaal aankomen zeg!
Zelf ook alle opties die ik las al doorlopen maar nog geen inspiratie om er iets van te maken...
woudy    posted on 14-11-2007 16:49
[Tekst verwijderd]
User edit by woudy on 12-02-2012 @ 19:52:46 (93%)
tairip    posted on 14-11-2007 17:10
Poster: BryanB
Ik zou je zelf geen naam geven welke lijkt op Wouter Bos, dan zal je niet gauw gerespecteerd worden in NL. Cry

Je spreekt Boschi dan ook niet uit als bos ie! maar als Bow shie
woudy    posted on 14-11-2007 18:04
[Tekst verwijderd]
User edit by woudy on 12-02-2012 @ 19:52:58 (93%)
Switchon    posted on 30-11-2007 00:22
Hihi jah heb nog niet egt een een Dj naam,
Maar de nick Switchon gebruik ik veel. Komt van Switch On.
Meeste mensen denk ook dat je het uitspreekt als Switch On. Maar dat is ni zo:P
Je spreekt het namelijk uit als Switch'n(aan elkaar dusCry),Ja kan het niet egt goed verwoordenCry
Maar heb er nog niet egt over nagedacht of ik het als Dj naam ga gebruiken.
Voor de rest zou ik niet zo snel een andere naam wetenCry
LSunicaXL    posted on 30-11-2007 00:31

Nou ik zit nu nog met L-SunicaXL, zit er aan te denken om die XL te laten vallen maar dat maakt nu effe niet uit.
Hoe ik eraan ben gekomen?!
Tja, heel veel denken! (duh)
Ik wilde een beetje leuke naam die beetje Housy klonk etc.
Mijn echte naam is Lars, bijnaam Larsson (hoe kan het ook anders) en Xtra Large
Maar vond Larsson zo gaar en fantasieloos klinken, toen zag ik Sonic op tv en dacht ik: Larssonic!
Maar daar was ik ook niet te vreden meeCry
Toen werd het L-Sonic, maar dat vond ik weer te veel op Sonic lijken!
Toen zat ik aan iets zonnigs te denken en toen schoot opeens ipv L-Sonic -> L-Sunica binnen!
Vond XL wel geinig erachter te zetten maar daar ben ik nu dus niet meer zo zeker van!

Al met al een heeeele tijd wikken en wegen.. en opeens heb je het!

User edit by LSunicaXL on 30-11-2007 @ 00:32:14 (2%)
LovelvanOerle    posted on 30-11-2007 00:42
Jeeves is de naam die ik vaak gebruik, komt uit een aflevering van de oude Dikke en de Dunne series, er was 1 of andere slechte knecht die Jeeves heette en ik vond de naam gewoon vet. Happy, laughing
TimVicta    posted on 30-11-2007 22:29

Ik wilde graag een 2e naam achter Tim
Dus ik ging overal naar woorden opzoek... op een gegeven moment haalde ik maar een map met dieren platen tevoorschijn (Monsters! ofzoiets)...
Bij vuurmier stond Solenopsis Invicta... daat 2e woord lijkt veel op Timvicta
Toen heb ik er maar Tim Victa van gemaakt...

@ L-Sunica XL
Ik zou toch zeker El Sunica doen want dat ziet er zeer vet uit...

@ bastianhecker

Bastani KreechConfused
Bastani CreechConfused
Bastani HereckConfused
Bastani HerecoConfused

TimVicta    posted on 30-11-2007 22:29
of don bastani:P
weijs    posted on 01-12-2007 00:05
Haha, goeie vraag over de dj namen! Ik ben ook op zoek naar een dj naam. Ik?draai house, deephouse, latinhouse e.d. Niet echt electro dus (even voor de duidelijkheid).

M'n maten noemen me altijd Erik E of tegenwoordig Erik Wee, maar je begrijpt dat ik iets zoek wat er niet eens op moet lijken!

Zat al te denken aan Enrique of Henrique, maar dat 'ligt niet echt lekker in de mond' om het zo maar te zeggen.
User edit by weijs on 06-05-2010 @ 10:52:21 (16%)

180 Users online: 83 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 90.298
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.437.076