Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (3/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

DNR    posted on 29-05-2007 14:53
Poster: robbert
Voornaam: Robbert
DJnaam: DJ Robbert

hmmm.. hoe kom je erop:P

K was een keer naar school aan t fietsen en toen schoot t me opeens te binnen.. gewoon de middelste 3 letters uit mn naam door elkaar gegooid:

aNDRé

DJ D.N.R.
:D
3R3BUS    posted on 31-05-2007 22:55
de mijne is zoals jullie al zien 3r3bus vorr de leken EREBUS   oftewel de god van de onderwereld/de duisternis van de onderwereld dit omdat ik het liefst donkere en hele trippie beats gebruik in de meeste nummers die ik maak dicht tegen doomcore aan maarja ook trippie in mn dnb nummers erm alle nummers nou ik er over nadenk lol
ben weer te stoned denk lol maar goed EREBUS griekse mythologie check zelf maar na
RoyBeware    posted on 31-05-2007 23:37
Ik heet Roy Brattinga.

Toen kreeg ik ineens de naam van Jorrit: Roy B.

Ik vond het toen niks, omdat het zo op Ali B lijkt en een aantal riepen dat ook.
En Roy B bestaat al volgensmij ,dus moet weer eens opzoek naar een nieuwe naarm :P maar dat valt niet mee hehe.
3R3BUS    posted on 31-05-2007 23:43
wat dacht je van dj brat
Denvo    posted on 01-06-2007 17:59
Poster: MD
De beginletters van mijn voor en achternaam: DJ MD
Ik heb dit genomen, omdat het makelijk uitegsproken kan worden, gemakkelijk te onthouden is en het nog goed klinkt ook.
 Lijkt wel veel op DJ MG
soundcollector    posted on 02-06-2007 15:02
Megitto

--> hier schuilt het verhaal van de apocalyps en de uitroeingingsoorlog van de christenen vs antichristenen achter

D-wan    posted on 06-06-2007 21:32
D-wan
Na een paar jaar in mijn slaapkamer gemixt te hebben, leerde ik enkele vrienden kennen die af en toe wel eens een feest organiseerden. Ik had bij een van die jongens thuis een paar keer gemixt en hij vroeg of ik niet op zijn "verjaardagsfeestje" wilde draaien, dat gehouden werd in een loods op een industrieterrein. Dat leek me natuurlijk erg leuk en twee maanden later was het zover. Ik wist niet wat ik zag en kreeg spontaan plankenkoorts. Ik had gerekend op maximaal 50 personen, maar dat waren er 3-4 x zoveel
De hal zag er erg gaaf uit met grote videoschermen en decoratie.

Toen kwam er iemand naar mij toe die vroeg wat mijn DJ naam was, zodat dit op het scherm kon worden geprojecteerd. Daar had ik toen nog nooit over nagedacht!
Aangezien ik pas twee uur later hoefde te draaien, ben ik in een hoekje met een biertje in mijn hand gaan nadenken welke naam ik moest gebruiken, omdat ik natuurlijk erg graag op het scherm wilde.

Toen bedacht ik me ineens D-wan, gejat van een verschrikkelijke Nederlandse band die onlangs gestopt is.

Dj-Without A Name, D-wan 
bass-traxx    posted on 06-06-2007 21:55
TEK-V is ontstaan uit de V van Ronald V
ik vond dat wel mooi klinken maar ik wou ook iets met tek erin
dus dan was de keuze voor  de hand liggend :p
TEK-V was geboren xD
Code-Y    posted on 07-06-2007 11:45
hmmmm nu komt er een verhaal =P:

op een mooie zonnige dag, in de paranoide wereld van Reinout de Vlaming (ikke:D) ontstond er na veel bijna psychotische buien (nee het ging niet zo goed met me...)een soort alter ego, een 2e persoonlijkheid.
die groeide en groeide, sterker en krachtiger bleef die persoonlijkheid door mijn hoofd spoken....
op een gevenmoment dacht ik dat ik die persoon werkelijk "was", mensen die mij vaak ontmoetten zagen het ook, mijn ogen stonden raar......
het ging slecht met me...... (ik ben geen emo, ik vond het leuk om mn verhaal zo op te schrijven =P)

sinds ik een keer zei dat ik (you can guess it!) Cody genoemd wilde worden, werd er professionele hulp gezocht.
die kreeg ik gelukkig ook =)

Maar als ik niet zou zijn geholpen, dan had ik nu 2 persoonlijkheden.
dat zou lullig zijn, sta je te draaien wil je 2e persoonlijkheid een andere plaat dan jij!:P nee, ff zonder gekheid

ik ben geholpen in de kinderpsychiatrie (ik ben nog geen 18.... en de gemiddelde leeftijd is daar toch 14 t/m 17) en heb mezelf "terug gevonden"
ik weet wie ik ben en wie ik nooit meer wil worden. want ik deed mezelf geestelijk pijn. maar daar wil ik het niet over hebben

mn DJ naam is GEEN Cody..... je denkt, waarom heet je dan zo op DJR? [EDIT]Dit was VOORDAT mijn DJ naam op DJR werd aangepast! naar wat het nu is![EDIT] ik heet zo op DJR omdat ik die account toen al had aangemaakt. misschien maak ik nog wel eens een nieuwe aan. 
maar over mn DJ naam, wat is die dan wel?
ik wou een herinnering hebben aan die tijd, om mezelf er aan te herinneren dat ik dat nooit meer mag laten gebeuren. het moest iets zijn wat een hoofrol speelt in mijn leven, zodat ik er altijd aan word herinnerd, zo kwam ik erop uit dat het mijn DJ naam moest worden die als herinnering gebruikt word
ik heb toen de naam:

"DJ-Code Y" aangenomen.
ik vind het ene mooie naam, die me niet 100% aan Cody doet denken. maar wel de link ernaar legt.

het is dus een diepgaande naam voor mij. met zowel goede, als slechte herinneringen.

En ik (en ALLEEN mijn persoonlijkheid) leefde nog lang, en gelukkig =P

dank voor het lezen

DJ-Code Y
User edit by Code-Y on 18-09-2007 @ 21:35:14 (33%)
midnight    posted on 07-06-2007 13:28
mijn dj naam is Midnight
deze is ontstaan doordat ik een afvond/nacht mens ben en als t nacht is vaak de maan bekijk:D onderandere met de kijker van me pa
en vandaar die naam

klinkt raar maar waar
NIekh    posted on 07-06-2007 17:38
Mijn DJ naam is DJ Niek
ja dan mag je raden hoe ik echt heet :P. . . Niek dus
Ik ben niet zo origineel maar ben soms nog wel aan het denken of ik een leuker (originelere) kan verzinnen. Dus tips ideeën altijd welkom :D:P
Vidi    posted on 07-06-2007 19:25
Wow wat een verhaal DJ Code-Y... poe...... ik krijg er kippevel van.

Ik denk dat ik mijzelf noem naar men nickname die ik toch al vaker gebruik, namelijk VIDI.

Vidi komt van "da vidi" of wel "davidi' zoals mijn vrienden mij noemen. Ik vind het wel wat hebben...
Code-Y    posted on 08-06-2007 12:36
ach, vidi, het was geen geweldige tijd. maar ik heb er niet bijster veel van "meegemaakt" ik weet alles nog wel, maar ik heb het meeste niet 100% meebeleefd zegmaar. ik was een beetje buiten mezelf =P

klinkt raar eigenlijk....=P

maar aan de andere kant ben ik wel stiekem eenbeetje blij mee..... klinkt ooke rg raar natuurlijk, ik ben niet blij dat die persoonlijkheids gezeik heeft plaatsgevonde. maar ik heb nu wel een DJ naam die zon beetje alles belichaamt wat ik ben, en nooit meer wil worden. het is niet zomaar een "Naam" het is deel van mij zelf nu....

en dat maakt het heel speciaal...

DJ-Code Y

DJ_Sintec    posted on 08-06-2007 13:27
Poster: midnight
mijn dj naam is Midnight
deze is ontstaan doordat ik een afvond/nacht mens ben en als t nacht is vaak de maan bekijk:D onderandere met de kijker van me pa
en vandaar die naam

klinkt raar maar waar

stel dat je naam nu nog met een M begint krijg je een mooie alliteratie zoals Midnight Mike (toch wel bekende dj)

DJ_Sintec    posted on 08-06-2007 13:29
Mijn naam in het echt is:

- Simon
- Vantomme

Mijn eerste dj naam was dan ook DJ Phantom ( vantomme, in't engels zou fan tom zijn) en dan klinkt dan zo. Maar vond ik niet zo goed. Dan maar iets anders.

Sintec: kweet ni vanwaar da het komt maar kweet wel da ik der achteraf een verklaring aan geplakt heb :D

verklaring:

Sin => Simon
Tec => Techno

Dus SImoNs TEChno

maar normaal draai ik met een maat en dan zet ik der geen dj voor maar dan wordt het :

Sintec & Crafter
carton    posted on 08-06-2007 23:17
Ik draai samen met men neef, onze dj naam is "The C's". Het is afkomstig van onze gemeenschappelijke achternaam Carton.  We hebben ook meteen wat T shirtjes gedrukt met ons logo, dit alles om een beetje bekend te kunnen worden in onze omgeving.

The C's
Mikey_K    posted on 13-06-2007 16:38
DJ Mike Anthony (voornaam + 2e naam)
Maar die is volgens discogs al bezet dus ik moet ff nadenken nog.
User edit by Mikey_K on 13-06-2007 @ 16:39:23 (100%)
rebounce    posted on 13-06-2007 17:27
rebounce komt eigenlijk van  bouncen Eng werkwoord , is ook een dans beweging in de samba Happy, laughing en ik laat je telkens opnieuw ( RE ) dansen ( BOUNCE ) .
Ook vanuit de basket ( onze stadsploeg Oostende speelt nationaal ) heb ik men inspiratie Happy, laughing

DJMixing    posted on 14-06-2007 09:15
Mijn DJ naam is DJ Prastow..

Hoe ik daar aan ben gekomen?

Er was ooit een game genaamd: Red Alert 2.

Ik moest voor een online account een nickname aanmaken, maar ik was geen gamer en had geen nickname. Dus ik begon te denken....hmmm een P zou wel leuk zijn op het begin. Daarna een a? Nee doe maar een R Winking my eye en zo ging het maar door tot ik Prastov had, waarna ik die v toch echt had veranderd in een W (ik ben geen Rus hé! :P)...dus mijn nickname in die game was prastow14 (jep was 14 jaartjes jong :P).

En sindsdien gebruik ik die nickname overal, Prastow, DJ Prastow etc.

En blijkbaar is mijn nickname best 'cool' wat ik heb horen zeggen van mensen :P

PS. Spreek uit als 'prastoo'.
robbert    posted on 14-06-2007 15:08
Aha interessante naampjes allemaal, misschien moet ik toch ook maar eens wat origineels gaan verzinnen voor mezelf..
Bjurk    posted on 26-06-2007 17:02
Wij hadden het vroeger over braken.. en dan deden we altijd het geluid na *bjurk*
En ik vond dat wel idioot klinken..
Van daar DJ Bjürk..
OneSixty    posted on 26-06-2007 17:09
Poster: Bjurk
Wij hadden het vroeger over braken.. en dan deden we altijd het geluid na *bjurk*
En ik vond dat wel idioot klinken..
Van daar DJ Bjürk..

mogen we je dan ook dj kots noemen of moet het echt bjurk zijn?
Meistro    posted on 26-06-2007 17:28
Meistro , omdat Maestro al zo vaak word gebruikt.
thomaz    posted on 26-06-2007 18:34
DJ Mazzo

Dit is mijn bijnaam op school bij vrienden... het komt denk ik van tho - mas en ze zeggen ook wel eens di to - masso dus ik dacht dan is mijn DJ Naam DJ Mazzo
User edit by thomaz on 26-06-2007 @ 18:35:06 (5%)
DEGEE    posted on 29-09-2007 17:16
geerard

dj gee

en men vrienden zegen ook veel (meestal) gee tegen mij dus jah
en ik weet ook dat er een bekende dj van "de la rocca"
dj gee noemt maar daar trek ik me niets van aan :p:d

167 Users online: 56 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 66.751
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.334.724