Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? (1/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 05-01-2006 17:25
De ene heeft een simpele naam, de andere een ingewikkelde, weer een ander een stoere strakke naam, of gewoon aangepast aan de muziek stijl.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe iedereen aan zijn naam is gekomen. In dit topic kun je schrijven hoe je eraan bent gekomen, en hoe je er zelf over denkt.

Mijn naam is ooit ontstaan doordat we op school iets hadde over Illusies. Op dat moment was ik net begonnen met deze hobby, en zodoende was ik ook aan het nadenken over een naam.

Dj Illusie klinkt natuurlijk niet. Vandaar heb ik het vertaald naar Illusion. Toen was ik Dj illusion. Inmiddels heb ik overal het DJ voorweg gelaten.?En ben ik nu gewoon 'Illusion'.

:::edit:::

Zoooo dit topic is oud. Even een editje:
Mijn naam is nu Kratoz, pas goed binnen de hardstyle scene. Zat te lezen in de griekse mythologie, en ik kwam een titan tegen genaamd Kratoz. Kratoz was volgens mij een zoon van Zeus. Kratoz stond bekend om kracht.

Ik wil laten zien dat ik de kracht/energie heb om door te zetten in het producers vak. Dat laat ik ook in mijn nummers horen.

Wat is jou naam, en hoe is die ontstaan?

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 14-06-2010 @ 18:02:59 (74%)

What do you think about Wat is jou Dj naam? en hoe is die ontstaan? ??

Vote :   

Leon    posted on 05-01-2006 17:35
DJ Corleone...
Natuurlijk bekend van the Godfather trilogy. De top zeg maar in de mafia wereld en dat is dus ook wat ik wil bereiken. De top in de DJ wereld (excuse me mocht het niet lukken )
Ook gewoon het hele doen en laten van mafia wat ook vaker wordt verfilmd vind ik best indrukwekkend vandaar dat het ook onder andere mijn favoriete film-genre is.
En mijn naam zit er natuurlijk ook in verwerkt.
Blast    posted on 05-01-2006 17:56
Ik heb eigelijk nog geen DJ naam
en ik weet er ook geen te verzinnen,

maar dit topic over waar jou dj naam vandaan komt is al een keer langs geweest
Ramon72    posted on 05-01-2006 18:03
Ikzelf ben niet zo voor die stoere namen als DJ Androx of DJ Killerzone. Volgens mij is dat wel een beetje achter de rug. De mensen die destijds zo'n naam hebben verzonnen en daarmee groot zijn worden moeten die zeker lekker houden (Dark Raver, etc), maar de "nieuwe generatie mag best DJ Willem heten. Hoewel.... nu ik daat zo over nadenk....

Ik vind het prettiger om gewoon bij m'n voornaam te worden genoemd.
MadSteven    posted on 05-01-2006 18:11
Mastiff = Mad Steve maar dan anders plus ben Chinees astrologisch gezien toch een hond, dus dat klopt ook en als ik een hond wil, wil ik een mastiff (newfoundland als je de subspecies wilt weten, maar toch)
dj-nick    posted on 05-01-2006 19:02
gewoon dj nick me geboortenaam waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
the-melody    posted on 05-01-2006 19:05
De mijne DJ Liberty,maar omdat die al in gebruik is ben ik achter een andere aan het zoeken.
Is onstaan door: voor de meeste dj's is vrijheid wel heel belangrijk zonder vrij zijn achter je mentafel etc kun je niks daarmee de de naam DJ Libert
Nvie    posted on 05-01-2006 19:34
Is graven:
vroeg?h (2/3 jaar geleden) was het altijd DJ NvE. Echter, iemand zei toen eens 'envie' tegen mij (nee, niet in de franse uitspraak). Dat vond ik zo 'gaaf' klinken, dat ik er 'Nvie' van gemaakt heb. Van mij hoeft DJ er niet eens meer voor, klinkt niet zo lekker als kort en krachtig 'Nvie'. En de meeste weten toch wel wat ik onder die naam draai :P
Mod edit by Nvie on 20-05-2009 19:48 (7%)
M-Plex    posted on 05-01-2006 21:22
Leuk dat iedere naam ontstaat uit iets wat er gebeurt is!

Mijn naam was eerst DJ Reflex Master, maar dat klinkt zo suf!
Het had wel een reden want met computer spelletjes spelen heb ik gewoon goede reflexen dus vandaar.

Nu heet ik M-Plex, kben nog niet helemaal tevreden maar je moet wat.

Die M in M-Plex kan je verstaan onder meerdere dingen:  Als eerste is mijn bijnaam in mijn vriendenkring Meere, omdat er al een andere Jeroen is en mijn naam Jeroen Meere is, werd ik dus al snel Meere (vandaar die M)
Maar ook bijvoorbeeld M --> Muziek! Mijn 2e levenshobby!

De naam gaat verder voort door mijn 1e levenshobby: en dat is met hout bezig zijn! M-Plex --> Multiplex

Jorrit    posted on 05-01-2006 21:32
Poster: Nvie
Is graven:
vroegâh (2/3 jaar geleden) was het altijd DJ NvE, van Neil van Es. Echter, iemand zei toen eens 'envie' tegen mij (nee, niet in de franse uitspraak). Dat vond ik zo 'gaaf' klinken, dat ik er 'Nvie' van gemaakt heb. Van mij hoeft DJ er niet eens meer voor, klinkt niet zo lekker als kort en krachtig 'Nvie'. En de meeste weten toch wel wat ik onder die naam draai :P

Nvie -> To Be Envious -> Jaloers zijn... (misschien hebben je cd spelers en de reactie van veel mensen daarop er iets mee te maken?)
 :D

Verder ben ik ooit 'bezig' geweest onder de naam JoBo..
Simpelweg: JOrrit BOuma... eerste 2 letters van voor en achternaam... Maar het klinkt imo voor geen meter dus nu gewoon 'Jorrit'.
Mod edit by Jorrit on 05-01-2006 21:32 (35%)
Abc123    posted on 05-01-2006 21:36
Een dj-naam heb ik wel maar gebruik hem toch nog niet Happy, laughing

Mijn dj naam is Dj Oliver.
Ik noem in real-life Olivier dus ik vond dat wel een gemakkelijke keuze Happy, laughing

eAs    posted on 05-01-2006 23:04
De naam ..dat
Ik gebruik die naam eigenlijk al vanaf de middelbare school ..  die heb ik ooit eens verzonnen omdat ik samen met een paar goede vrienden een rap groep wilde gaan oprichten .. onze eigen 'klick' ..
Sinds dien gebruik ik die naam eigenlijk een beetje overal bij .. nick's, high scores, tags en tekeningen als sign.

Het staat een beetje voor hoe ik ben .. gewoon relax, layd back..
En dus ook voor hoe ik hoop te gaan draaien ..

That's the 5o !
User edit by eAs on 05-01-2006 @ 23:05:54 (10%)
HouseArrest    posted on 05-01-2006 23:05
Mijn dj naam is tot nu toe Dj Atomix maar wil hem graag veranderen, Atomix is geen orginele naam en heeft niks met mij te maken. Mensen die tom heten raad ik deze naam wel aan, het is wel grappig namelijk Dj A-Tom-X of A-Tom-iX.

Ik wil hem graag veranderen in Dj Anomy maar moet ik dan opnieuw aanmelden bij dj resource of kan het veranderd worden? Daan gaan dus al mijn posts weg? Unhappy

Anomy komt eigenlijk van Enemy, maar dan geschreven als Anomy   ZELF VERZONNEN! :D  vond het een erg mooie naam!

Op de middelbare school hadden we het ook altijd over Enemy dit Enemy dat, toen heb ik er Anomy van gemaakt!
User edit by HouseArrest on 05-01-2006 @ 23:13:08 (57%)
Lukaz    posted on 05-01-2006 23:16
mijn naam is The Tap-Dance_R waarom? haha best wel genant eigenlijk: ik wou een naam want iedereen vroeg hoe ik hete als dj.. ik moest dus wat verzinnen. ik had toen des tijds nog een Nokia mobiel en ik keek er gewoon in en zag de ringtone: Tapdance..
VOILA.. daar is de The Tap-Dance_R uit gekomen en ik kan er nu niet meer onder uit Winking my eye

[Edit: De naam is ondertussen veranderd in gewoon: Lukaz (denk aan de z inplaats van de s) Waarom? Gewoon Lukas, niet te moeilijk alleen de de z om de final touch en om het toch het speciale te geven.]
User edit by Lukaz on 26-05-2007 @ 23:38:01 (60%)
Illusion    posted on 05-01-2006 23:26
haha das een leuke orginele naam
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lea_Phar    posted on 06-01-2006 00:29
iZ = niet mn DJ naam
Ik heet Raphael en heb dit om gedraaid --> Lea Phar
En dat iZ dus mn DJ naam
robertvisser    posted on 06-01-2006 12:10
ha ha erg orgineel allemaal!

ik heb een al sinds de middelbare school de bijnaam visma(pseudoniem op me achternaam) en dat werd met draaien al snel dj visma. maar bij zo naam krijg je al snel de gedachte dat er een boer op klompen komt draaien....

dus toen na een avondje bierdraaiendrinken(is idd een werkwoordWinking my eye
kwam een vriend op het fantastische woord the wiszler!.
(gebaseerd op visser&wizzard door de onnavolgbare truukjes en geklooi....)
Nvie    posted on 06-01-2006 12:49
Poster: Jorrit
Poster: Nvie
Is graven:
vroegâh (2/3 jaar geleden) was het altijd DJ NvE, van Neil van Es. Echter, iemand zei toen eens 'envie' tegen mij (nee, niet in de franse uitspraak). Dat vond ik zo 'gaaf' klinken, dat ik er 'Nvie' van gemaakt heb. Van mij hoeft DJ er niet eens meer voor, klinkt niet zo lekker als kort en krachtig 'Nvie'. En de meeste weten toch wel wat ik onder die naam draai :P

Nvie -> To Be Envious -> Jaloers zijn... (misschien hebben je cd spelers en de reactie van veel mensen daarop er iets mee te maken?)
:D

Nope... je kunt ook een lijn trekken naar het franse 'envie' denk ik... heb er lol in, lekker vrij vertaald Winking my eye
Mod edit by Nvie on 06-01-2006 12:50 (5%)
m-sane    posted on 06-01-2006 17:48
Nou ik vond insane wel leuke naam omdat ik jump draai, en ja als je zo die mensen op de dansvloer ziet dansen op dit soort muziek dnek je wel dat ze gek zijn :P. maar ik ging eens surfen of die niet bezet was, en die was dus bezet Unhappy
Heb ik op den duur maar gewoon de voorletter van mijn naam gepakt de "M" en die in de plaats van "in" gedaan van insane.

en zo kwam ik dus op M-SANE (streepje er tussen want anders lijkt het zo raare naam)
the-melody    posted on 07-01-2006 16:50
Poster: djliberty
De mijne DJ Liberty,maar omdat die al in gebruik is ben ik achter een andere aan het zoeken.
Is onstaan door: voor de meeste dj's is vrijheid wel heel belangrijk zonder vrij zijn achter je mentafel etc kun je niks daarmee de de naam DJ Libert
 heb ene andere gevonden Jonas V idee opgedaan bij Marco V
tairip    posted on 07-01-2006 17:35
Geheim van de smit!

1 tipje, check de film Con air!
SnAcKBaRrY    posted on 07-01-2006 18:08
ik hou gewoon van snackbar voedsel....en van het een komt het ander.....
EclipX    posted on 08-01-2006 18:58
Nick was vroeger FireBurner, vond ik maar zo :

Toen stond ik buiten een sigaretje te roken, en keek ik naar de naam, en dacht dat er binnen een paar dagen een eclipse ging zijn, dus ik dacht eclipse die "se" eraf en een "x" erop, dus heb ik nu de naam : EclipX, gebruik ik voor forums, games, dj, etc..
Steev    posted on 08-01-2006 20:50
DJSteev,

tja, ik heet Steven, meeste mensen noemen me Stefan, Steef. En een combinatie daarvan kwam ik op Steev. Ik vind hem persoonlijk lekker liggen; DJSteev
Vibemaster-D    posted on 26-05-2007 19:15
DJ Vibemaster D

ik wist geen DJ naam ik noemde me zelf eerst gewoon DJ Dennis maar dat is niet origineel.

DJ Vibe vond ik wel leuk maar niet origineel. toen ging ik draaien en hoorde ik in een liedje The Master Of Vibe blablabla. Dat heb ik veranderd naar dj Vibemaster-D en de D dan van dennis.
Luxx    posted on 26-05-2007 19:18
ja de mijne lijkt me voor de hand liggend. Luuk.. houd wel van een beetje luxe...Luxx??
www.mothermusic.nl

255 Users online: 115 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 19.541
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.507