[P] Bonchanoize - Broken Mirror
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 22-05-2011 22:27
Dit is een nieuwe track van mij, ben er vrij lang aan bezig geweest, heb wat nieuwe plugins gebruikt, wat nieuwe dingen uitgeprobeerd en dit is het resultaat.
Ik weet dat hij nogal flat klinkt, maar ik ben nog een beginner en ik heb het masteren/compressen nog niet volledig onder de knie.
Kritiek is welkom, alsook tips, maar wees beleefd en een beetje respectvol. We zijn ten slotte allemaal beginners geweest.

Bonchanoize - Broken Mirroir
Let the magic begin

What do you think about [P] Bonchanoize - Broken Mirror ??

Vote :   

main    posted on 22-05-2011 22:34
het eerste wat ik merk, is dat je alles heel hard hebt staan. hetgeen wat hierdoor gaat gebeuren is dat de sounds elkaar weg willen drukken (de bass valt weg bijv) dit kun je verhelpen door wat eq werk, compressie, sidechain of de sounds onderling ietsje zachter zetten.

het idee is er, maar de uitwerking kan goed aan gewerkt worden zoals je zeiSmile probeer ook wat meer opbouwende sounds erin te gooien: white noise, cymbals experimenteren werkt het beste met 'effect sounds'
MrQreeny    posted on 22-05-2011 22:38
Ik hoor wel dat er tijd in zit, maar vind het een beetje te druk. Nu moet ik zeggen dat dit ook niet helemaal mijn stuff is. Wel kan ik als tip geven om een reverb aan je kick toe te voegen of eventueel nog een kick die wat dieper is toe te voegen. Want nu hoor ik alleen een kick bij de in- en outro :P.
Verder verspringt de basslinesynth om het zo te zeggen de hele tijd vanaf 1.03 (hard/zacht). Daarbij vind ik vooral die te hard storend. Dit kan je oplossen door er een limiter op te zetten Winking my eye

Met een paar filters zal het al een stuk netter klinken denk ik!
Sidechain compressie klinkt ook (bijna) altijd lekker, en dan komt gelijk je kick wat meer naar voren!

Edit:
Haha kain was me net voor :P
'Music is the universal language of mankind...'