monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 17-05-2011 23:33
Hallo, ik ben op zoek naar goeie speakers voor bij mn dj set. Ik heb hier wat rond gelezen over goeie monitors voor in een studio, maar zijn deze per definitie ook zeer geschikt om bij de dj set te plaatsen?
groetjes

What do you think about monitors ??

Vote :   

aurelienvdv    posted on 18-05-2011 08:51
ik zit ook al een tijdje met die vraag. zijn stage monitors dan beter? en wat is het verschil tussen een stage monitor en een gewone luidspreker?

Ik denk dat je sowieso kan stellen dat studio monitors niet bedoeld zjin om mee te draaien omdat hun geluid te vlak is. tenzij je naar monitors kijk die een meer gekleurd geluid geven..
main    posted on 18-05-2011 10:01
voor het draaien heb je gewoon een lekker hifi setje nodig. lekker aangedikt, met een dikke bass.
djcanta    posted on 18-05-2011 10:21
studio monitors zijn in principe bedoeld voor studio gebruik. Voor DJ-monitoring moet je een keuze maken wat voor geluid het moet zijn. Wil je hifi geluid wat niet super hard hoeft en je vindt de vertraging niet vervelend, dan is een hifisetje voldoende. Wil je actieve speakers die heel hard gaan en heb je wat meer ruimte te overbruggen dan kan je kiezen voor actieve monitoren zoals bijv. de PRX-serie van JBL of de K8 van QSC. Deze kan je namelijk ook nog gebruiken als je je set mee wil nemen naar een feestje bij vrienden of in de tuin. Fullrange, klinkt goed en gaat veel harder dan een setje KRK'tjes. Het is maar net wat je budget is en wat je wil bereiken met je monitors. Dus het is moeilijk om te zeggen wat jij moet kopen voor thuis op basis van wat je aan geeft.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
main    posted on 18-05-2011 10:56
Poster: djcanta
studio monitors zijn in principe bedoeld voor studio gebruik. Voor DJ-monitoring moet je een keuze maken wat voor geluid het moet zijn. Wil je hifi geluid wat niet super hard hoeft en je vindt de vertraging niet vervelend, dan is een hifisetje voldoende. Wil je actieve speakers die heel hard gaan en heb je wat meer ruimte te overbruggen dan kan je kiezen voor actieve monitoren zoals bijv. de PRX-serie van JBL of de K8 van QSC. Deze kan je namelijk ook nog gebruiken als je je set mee wil nemen naar een feestje bij vrienden of in de tuin. Fullrange, klinkt goed en gaat veel harder dan een setje KRK'tjes. Het is maar net wat je budget is en wat je wil bereiken met je monitors. Dus het is moeilijk om te zeggen wat jij moet kopen voor thuis op basis van wat je aan geeft.

kan hier uit eigen ervaring zeggen dat je goed doof kunt worden van krk rp 5 g2?s.
tek-zotic    posted on 18-05-2011 11:08
Poster: main
kan hier uit eigen ervaring zeggen dat je goed doof kunt worden van krk rp 5 g2?s.

op een kleine kamer wel, maar zet ze maar eens verder weg van je in de tuin ofzo Happy, laughing dan zal je merken waarom het NEARFIELD monitors zijn.?
wat ik persoonlijk erg kan aanraden voor je dj set thuis is een setje syrincs M3-220dt, deze klinken heel erg zuiver?
gearbase
main    posted on 18-05-2011 19:21
in je tuin... draai jij in je tuin? in je kamer gaan ze hard genoeg. ik raad ze alleen wel af, aangezien ze hier niet voor bedoeld zijn, zoals jij al zei.
Estacy    posted on 18-05-2011 19:37
je zult er zeker goed doof van kunnen worden, in een slaapkamer ja. in een wat grotere kamer zullen ze qua volume niet veel aanrichten, en qua bass zowiezo niet. ik zou ook naar die Syrincs set kijken, of bij de plaatselijke HiFi winkel voor een setje luidsprekers al dan niet met subwoofer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 18-05-2011 19:39
da's dus precies wat ik zeg... zo moeilijk
Estacy    posted on 18-05-2011 19:40
wat is zo moeilijk?
main    posted on 18-05-2011 19:41
was tegen tek, mij begrijpenSmile
Estacy    posted on 18-05-2011 19:43
ik zie het tijdverschil tussen de posts nu ook :P is echt een paar seconden
tek-zotic    posted on 18-05-2011 23:00
Poster: main
in je tuin... draai jij in je tuin?

als ik feestje voor vrienden geef wel Happy, laughing
Lucalicious    posted on 18-05-2011 23:12
jbl eon, kun je ook nog goed meenemen als je een keer uit huis wil draaien.
main    posted on 18-05-2011 23:34
Poster: tek-zotic
als ik feestje voor vrienden geef wel Happy, laughing

Gast.. echt..

Voor feesten heb je sowieso andere speakers... probeer nou niet een punt te maken als t nergens op slaat

This is an old Topic

No new postings for 5.109 days.
 Post CommentThat would be 170.3 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

183 Users online: 16 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 20.664
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.757.179