Gevraagd: Tips & Trucs voor het promoten etc.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

swashy    posted on 15-05-2011 00:10
Goedendag mede DJ's.

Ten eerste zou ik je graag doorwillen verwijzen naar de introduce me gedeelte, daar staat nog recent post over wie ik ben en wat ik doe :D

////www.djresource.eu/Forum/topic/21148/Even-mezelf-voorstellen/

Ik ben al een tijdje opzoek naar een plekje om is een keer te mogen draaien, heeft iemand enige suggestie's of tips?? ( of een plek )

Ik vraag ten eerste geen vergoeding, maar als ik dat krijg is het altijd mooi meegenomen.
De reden dat ik dit niet vraag is omdat ik plezier heb in het draaien en dit altijd wil blijven houden.

Greetzz

Swashy

What do you think about Gevraagd: Tips & Trucs voor het promoten etc. ??

Vote :   

TH3llC    posted on 15-05-2011 00:21
edit: had het voorstel topic niet gezien.
maar lokaal wat rond horen, blijven vragen en blabla
User edit by TH3llC on 15-05-2011 @ 00:26:21 (55%)
swashy    posted on 15-05-2011 00:41
Poster: TH3llC
edit: had het voorstel topic niet gezien.
maar lokaal wat rond horen, blijven vragen en blabla

Cool
Henri_D    posted on 15-05-2011 00:45
Zoals TH3IIC hier al zegt, zoek het lokaal... online barst het van de dj's dus hier zul je niets gaan vinden vrees ik.

Kan me niet voorstellen dat je met 21j in amsterdam geen gratis job kan versieren. Hier in gent is het vrij makkelijk om eens ergens te mogen gaan spelen, gewoon wat plekken die je zelf vaak gaat eens met zaakvoerder spreken. Vaak mag je eens op een moment dat het heel rustig is gaan spelen om te tonen dat je wel er iets van kent... Of caf? waar je een dj set ziet staan maar bijna nooit iemand staat te draaien. Als je er iets van kunt zul je wel vaak kans krijgen. (ook jeugdhuizen geven je vaak makkelijk een kans, maar dat is wel normaal jonger publiek)

Hopelijk lukt je zoektocht alvast
Bootstrap    posted on 15-05-2011 00:47
Een groot deel van het 'dj zijn' is het netwerken en relaties opbouwen met clubeigenaren, andere DJ's en partyplanners bijvoorbeeld. Dit is iets wat je zelf moet doen. Een DJ forum kan hier natuurlijk wel bij helpen Happy, laughing Ik adviseer je om visitekaartjes te laten drukken en jezelf overal te promoten. Ga naar zoveel mogelijk feestjes en probeer in gesprek te komen met de organisatoren of eigenaar van de club. Begin dan niet gelijk over dat je ook DJ bent, dat horen ze al vaak genoeg. Meestal is het een goede basis wanneer je het eerst een tijdje over muziek hebt. Je deelt waarschijnlijk de passie voor muziek met die mensen, dus heb je een leuk onderwerp om over te praten.

Als je goed je best doet en overal een goede indruk achterlaat zul je op een gegeven moment waarschijnlijk steeds vaker gevraagd worden voor feestjes. Hou in gedachten dat het normaal is om klein te beginnen, maar dat het niet erg is om groot te denken.

Succes! (PS: geef je topic voortaan een duidelijke titel waarin de kern van het onderwerp/de vraag vermeld wordt)
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
swashy    posted on 15-05-2011 01:08
Poster: Henri_D
Zoals TH3IIC hier al zegt, zoek het lokaal... online barst het van de dj's dus hier zul je niets gaan vinden vrees ik.

Kan me niet voorstellen dat je met 21j in amsterdam geen gratis job kan versieren. Hier in gent is het vrij makkelijk om eens ergens te mogen gaan spelen, gewoon wat plekken die je zelf vaak gaat eens met zaakvoerder spreken. Vaak mag je eens op een moment dat het heel rustig is gaan spelen om te tonen dat je wel er iets van kent... Of caf? waar je een dj set ziet staan maar bijna nooit iemand staat te draaien. Als je er iets van kunt zul je wel vaak kans krijgen. (ook jeugdhuizen geven je vaak makkelijk een kans, maar dat is wel normaal jonger publiek)

Hopelijk lukt je zoektocht alvast

Bedankt!

Zulke woorden had ik juist nodig :D
swashy    posted on 15-05-2011 01:08
Poster: Bootstrap
Een groot deel van het 'dj zijn' is het netwerken en relaties opbouwen met clubeigenaren, andere DJ's en partyplanners bijvoorbeeld. Dit is iets wat je zelf moet doen. Een DJ forum kan hier natuurlijk wel bij helpen Happy, laughing Ik adviseer je om visitekaartjes te laten drukken en jezelf overal te promoten. Ga naar zoveel mogelijk feestjes en probeer in gesprek te komen met de organisatoren of eigenaar van de club. Begin dan niet gelijk over dat je ook DJ bent, dat horen ze al vaak genoeg. Meestal is het een goede basis wanneer je het eerst een tijdje over muziek hebt. Je deelt waarschijnlijk de passie voor muziek met die mensen, dus heb je een leuk onderwerp om over te praten.

Als je goed je best doet en overal een goede indruk achterlaat zul je op een gegeven moment waarschijnlijk steeds vaker gevraagd worden voor feestjes. Hou in gedachten dat het normaal is om klein te beginnen, maar dat het niet erg is om groot te denken.

Succes! (PS: geef je topic voortaan een duidelijke titel waarin de kern van het onderwerp/de vraag vermeld wordt)

Jij ook bedankt!

Ik ga kijken wat ik kan doen :D
Henri_D    posted on 15-05-2011 10:26
Coolen als je zover bent, ga er gewoon voor. Ik heb hier al gemerkt dat onder studenten het vaak de durvers zijn (op vlak van zichzelf gaan verkopen) en niet de beste dj's die aan werk raken. Hou er wel mee rekenening dat je wss allroud zal mogen gaan draaien om te starten (met puur house hou je het meestal geen hele avond vol in een danscaf?, of mss is dit anders in jou streek)
swashy    posted on 15-05-2011 11:21
Poster: Henri_D
img title='Cool' src='////www.djresource.eu/images/smiles/wink.gif' border='0' alt='Cool'>en als je zover bent, ga er gewoon voor. Ik heb hier al gemerkt dat onder studenten het vaak de durvers zijn (op vlak van zichzelf gaan verkopen) en niet de beste dj's die aan werk raken. Hou er wel mee rekenening dat je wss allroud zal mogen gaan draaien om te starten (met puur house hou je het meestal geen hele avond vol in een danscaf?, of mss is dit anders in jou streek)

Helaas ben ik geen student, maar er zijn een hoop clubs waar echt alleen house word gedraait, dus inprincipe is dat wel mogelijk.
youngbeatsz    posted on 15-05-2011 12:42
wat ik doe: (ik vond het voor mezelf ook tijd om me te promoten)
-ik liet visitekaartjes drukken waar mn contactgegevens op staan
-ik mixte thuis een deftige mix (ong: 40 min a 60 min)
-dan brandde ik deze mix op een cd'tje (meerdere cdtjes)
-via mn tante die in de bib werkt graakte ik aan van die losse plasticjes voor cds in te steken, daar steek ik dan al die cdtjes in, met overal een visitekaartje bij.
-dan ging ik rond in de buurt en deelde ik deze cdtjes uit in jeugdhuizen, cafe's, bars,... vaak liet ik ook nog een stapeltje visitekaartjes achter op de toog
vanaf dan is het echter wachten, maar als je uw cdtjes op ongeveer 50 plaatsen uitdeelde, kan je wel rekenen op een draaigelegenheid, en eens je dan een goede indruk maakt ben je vertrokken.

(wat ik wel zou doen is een aantal eigen vocal samples in mn mix verwerken, waarin je uw dj naam vermeld, en bv: 'dj naam, promo mix' bv, anders loop je het risico dat je cdd gewoon wordt opgelegd, en dan heb je er natuurlijk nix aan.)
en wat eerder al gezegd is, klopt, veel contacten leggen Winking my eye
swashy    posted on 15-05-2011 16:55
Poster: youngbeatsz
wat ik doe: (ik vond het voor mezelf ook tijd om me te promoten)
-ik liet visitekaartjes drukken waar mn contactgegevens op staan
-ik mixte thuis een deftige mix (ong: 40 min a 60 min)
-dan brandde ik deze mix op een cd'tje (meerdere cdtjes)
-via mn tante die in de bib werkt graakte ik aan van die losse plasticjes voor cds in te steken, daar steek ik dan al die cdtjes in, met overal een visitekaartje bij.
-dan ging ik rond in de buurt en deelde ik deze cdtjes uit in jeugdhuizen, cafe's, bars,... vaak liet ik ook nog een stapeltje visitekaartjes achter op de toog
vanaf dan is het echter wachten, maar als je uw cdtjes op ongeveer 50 plaatsen uitdeelde, kan je wel rekenen op een draaigelegenheid, en eens je dan een goede indruk maakt ben je vertrokken.

(wat ik wel zou doen is een aantal eigen vocal samples in mn mix verwerken, waarin je uw dj naam vermeld, en bv: 'dj naam, promo mix' bv, anders loop je het risico dat je cdd gewoon wordt opgelegd, en dan heb je er natuurlijk nix aan.)
en wat eerder al gezegd is, klopt, veel contacten leggen Winking my eye

Hartelijk bedankt man!
Weet jij een goede drukkerij?

Lomme_    posted on 15-05-2011 18:16
Eventdrukker. Altijd de goedkoopste en de beste kwaliteit. **** Vistaprint Happy, laughing
Bootstrap    posted on 15-05-2011 18:20
Flyeralarm is nog goedkoper voor sommige dingen, drukland ook Happy, laughing
MarcoMartinez    posted on 15-05-2011 18:33
Ik heb ze recentelijk bij vistaprint besteld.
Niet duur en snelle service.
www.djmarcomartinez.com
youngbeatsz    posted on 15-05-2011 18:43
ik heb ze ook bij vistaprint, de prijs hangt af van binnen de hoeveel tijd je het wilt, en bovendien krijg je achteraf nog promo's, zo kan je bv ook eens tshirts laten drukken tegen een goedkope prijs of andere acties
Bootstrap    posted on 15-05-2011 18:48
Vistaprint is belachelijk duur, niet doen dus. Je wordt echt keihard genaaid bij die gasten. Zelfs met ?30 korting die ik kreeg was alles nog steeds duurder dan bij de anderen die ik genoemd heb. Bij drukland hebben ze nu een aanbieding voor 100 gratis visitekaartjes zonder reclame erop.
youngbeatsz    posted on 15-05-2011 18:53
kan zijn, ik heb 5 euro betaalt voor een stempel, 500 visitekaartjes, en een kaarthouder, valt goed mee denk ik Winking my eye
maar waar je die koopt is eigen keuze, zn vraag gaat hem over hoe, en daat was hoe ik het zag, nu is het aan de persoon in kwestie om een 'drukker' te kiezen
swashy    posted on 15-05-2011 21:21
Ik wil ten eerste deze website en de mensen die reageren complimenteren.
Je wordt hier echt goed opweg geholpen bedankt allemaal!

Wat kan je het beste op een visitekaartje zetten?
Neem aan dat je er geen hele verhaal op gaat zetten, wat natuurlijk onoverzichterlijk is.

User edit by swashy on 15-05-2011 @ 21:28:35 (100%)
youngbeatsz    posted on 15-05-2011 21:26
iedereen moest ooit als beginner aan de slag, en had ooit vragen, en als ik dan voor mezelf spreek, ben ik ook maar een beginner, en dan is dit forum idd een handig hulpmiddel

This is an old Topic

No new postings for 5.223 days.
 Post CommentThat would be 174.1 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 178 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 31.250
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.278