Poster: TH3llC
edit: had het voorstel topic niet gezien.
maar lokaal wat rond horen, blijven vragen en blabla
Poster: Henri_D
Zoals TH3IIC hier al zegt, zoek het lokaal... online barst het van de dj's dus hier zul je niets gaan vinden vrees ik.
Kan me niet voorstellen dat je met 21j in amsterdam geen gratis job kan versieren. Hier in gent is het vrij makkelijk om eens ergens te mogen gaan spelen, gewoon wat plekken die je zelf vaak gaat eens met zaakvoerder spreken. Vaak mag je eens op een moment dat het heel rustig is gaan spelen om te tonen dat je wel er iets van kent... Of caf? waar je een dj set ziet staan maar bijna nooit iemand staat te draaien. Als je er iets van kunt zul je wel vaak kans krijgen. (ook jeugdhuizen geven je vaak makkelijk een kans, maar dat is wel normaal jonger publiek)
Hopelijk lukt je zoektocht alvast
Poster: Bootstrap
Een groot deel van het 'dj zijn' is het netwerken en relaties opbouwen met clubeigenaren, andere DJ's en partyplanners bijvoorbeeld. Dit is iets wat je zelf moet doen. Een DJ forum kan hier natuurlijk wel bij helpenIk adviseer je om visitekaartjes te laten drukken en jezelf overal te promoten. Ga naar zoveel mogelijk feestjes en probeer in gesprek te komen met de organisatoren of eigenaar van de club. Begin dan niet gelijk over dat je ook DJ bent, dat horen ze al vaak genoeg. Meestal is het een goede basis wanneer je het eerst een tijdje over muziek hebt. Je deelt waarschijnlijk de passie voor muziek met die mensen, dus heb je een leuk onderwerp om over te praten.
Als je goed je best doet en overal een goede indruk achterlaat zul je op een gegeven moment waarschijnlijk steeds vaker gevraagd worden voor feestjes. Hou in gedachten dat het normaal is om klein te beginnen, maar dat het niet erg is om groot te denken.
Succes! (PS: geef je topic voortaan een duidelijke titel waarin de kern van het onderwerp/de vraag vermeld wordt)
Poster: Henri_D
img title='Cool' src='////www.djresource.eu/images/smiles/wink.gif' border='0' alt='Cool'>en als je zover bent, ga er gewoon voor. Ik heb hier al gemerkt dat onder studenten het vaak de durvers zijn (op vlak van zichzelf gaan verkopen) en niet de beste dj's die aan werk raken. Hou er wel mee rekenening dat je wss allroud zal mogen gaan draaien om te starten (met puur house hou je het meestal geen hele avond vol in een danscaf?, of mss is dit anders in jou streek)
Poster: youngbeatsz
wat ik doe: (ik vond het voor mezelf ook tijd om me te promoten)
-ik liet visitekaartjes drukken waar mn contactgegevens op staan
-ik mixte thuis een deftige mix (ong: 40 min a 60 min)
-dan brandde ik deze mix op een cd'tje (meerdere cdtjes)
-via mn tante die in de bib werkt graakte ik aan van die losse plasticjes voor cds in te steken, daar steek ik dan al die cdtjes in, met overal een visitekaartje bij.
-dan ging ik rond in de buurt en deelde ik deze cdtjes uit in jeugdhuizen, cafe's, bars,... vaak liet ik ook nog een stapeltje visitekaartjes achter op de toog
vanaf dan is het echter wachten, maar als je uw cdtjes op ongeveer 50 plaatsen uitdeelde, kan je wel rekenen op een draaigelegenheid, en eens je dan een goede indruk maakt ben je vertrokken.
(wat ik wel zou doen is een aantal eigen vocal samples in mn mix verwerken, waarin je uw dj naam vermeld, en bv: 'dj naam, promo mix' bv, anders loop je het risico dat je cdd gewoon wordt opgelegd, en dan heb je er natuurlijk nix aan.)
en wat eerder al gezegd is, klopt, veel contacten leggen