Beginnen met produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThaBooykies    posted on 09-05-2011 22:18
Hallo DJ's en vooral producers,

Ik wil graag beginnen met producen. Moet ik hierbij gebruik gaan maken van een MIDI keyboard? Moet ik deze dan gewoon via een USB aansluiting? Wat is een goed merk en denken dat geschikt is voor mij. Ik wil wel graag wat goeds, waar ik een tijdje mee kan.

Ik lees veel dat Fruity Loops een goed progamma is (FL studio). Hoe kan ik dit combineren met ene MIDI keyboard?

Met vriendelijke groet,

Bram - ThaBooykies
Bram - ThaBooykies

What do you think about Beginnen met produceren ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 09-05-2011 22:24
Omfg, google is moeilijk hea, download een demo van fl, prutsen prutsen prutsen en vanzelf krijg je iets eruit wat steeds beter gaat klinken.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
ThaBooykies    posted on 09-05-2011 22:28
Maar dan is mijn vraag om het keyboard nog niet beantwoord? Winking my eye
Bram - ThaBooykies
Lucalicious    posted on 09-05-2011 22:30
fl en een midi keyboard werken automatisch samen als je het keyboard met usb aan je computer hangt.
je kan bijv kijken naar een m-audio keyboard, die hebben goede instap modellen.

ik ben echter van mening dat je niet perse een keyboard nodig hebt.
je kan denk ik beter beginnen zonder, en dan als je het vet vind er eentje kopen.
main    posted on 09-05-2011 22:34
keyboard is wel een hele grote pre, maak je gemakkelijker en sneller melodie?n mee! maar dat komt pas als je al een tijdje bezig bent. koop fl studio (of download een demo) en meer heb je niet nodig.
bambamstudio    posted on 09-05-2011 22:36
Goede merken zijn m-audio, Novation, Icon. Een keyboatd, kennis van muziek en een goede geluidskaart is een must-have
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ace-Twisted    posted on 09-05-2011 22:36
Ik werk al tijden zonder keyboard (ben nu wel opzoek haha) maar ik zou inderdaad beginnen zonder.
Je moet eerst gaan uitvinden hoe fl werkt en alles doorkrijgen. Daarna is een keyboard pas handigWinking my eye
ThaBooykies    posted on 09-05-2011 22:41
Bedankt voor jullie reacties. Heb je wanneer je de demo van FL studio gebruikt de zelfde functies als je de Full Version gebruikt? Alleen er zit een limiet van zoveel dagen op.

Zo kan ik alles goed uitvinden natuurlijk!
Bram - ThaBooykies
User edit by ThaBooykies on 09-05-2011 @ 22:43:29 (25%)
bambamstudio    posted on 09-05-2011 22:52
Ja alles is hetzelfde, alleen kun je niet saven ed. Je kunt de demo versie (na betaling) gewoon activeren tot een full version.
maxmantz    posted on 10-05-2011 00:18
Wat ik gedaan heb is een paar programma's gedownload. Hierbij leer je van elk programma wat en na een tijdje beslis je welke je het lekkerst vindt werken en dan koop je die origineel.
bambamstudio    posted on 10-05-2011 00:52
Een demo downloaden dus....we doen hier niet aan illegale software.
ThaBooykies    posted on 10-05-2011 16:41
Ik heb momenteel de demo van FL Studio geinstalleerd en ik ga er nu even mee pielen! Winking my eye
Bram - ThaBooykies

This is an old Topic

No new postings for 5.225 days.
 Post CommentThat would be 174.2 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

251 Users online: 115 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 86.660
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.697