werken bij proffesionele DIS
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pieterb    posted on 08-05-2011 20:08
Hallo djr'ers,

ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een bijbaantje (buiten mijn drive-in show), en het liefst wel in de licht-geluid sectie (om het zo maar even te noemen).
Nu kan ik?misschien een baantje krijgen bij een proffesioneel bedrijf, te danken aan mijn vader.
nu vraag ik mij af, aangezien de meeste events savonds plaats vinden dit niet sowieso illegaal is, aangezien ik pas 15 ben (dec 16).? wat ik precies ga doen is nog niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk opbouwhulp of iets dergelijks, en dat ik daarna de kans krijg door te stromen als dj voor hun te werken.

- Wat is een redelijk uurloon?
- Is dit legaal of illegaal ('s avonds werken)

Ik hoor graag jullie reacties,

pieterb

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
User edit by pieterb on 09-05-2011 @ 18:00:50 (7%)

What do you think about werken bij proffesionele DIS ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 08-05-2011 21:25
Ik neem aan dat je dit werk zwart gaat doen? Want dan maakt het helemaal niks uit.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
pieterb    posted on 08-05-2011 21:40
@ victor, dat vraag ik me dus af aangezien ik vlgns my savonds nog niet mag werken en dit wrs de bedoeling is.
Danielvb    posted on 08-05-2011 21:50
Volgens mij mag je als 15 jarige niet na 7 (of 8) uur werken. Zo was dat bij de albert heijn zo.
Op je 16-17 mag je tot 10 uur geloof ik, en pas vanaf 18 jaar echt 's nachts.

Ik weet dit niet 100% zeker (iemand die kan bevestigen)?
venzi    posted on 08-05-2011 21:50
ik werk ook bij een licht geluid en beeld bedrijf Happy, laughing
gewoon zwart, ik mag alles mee doen, ene keer draaien andere keer mee opbouwen, geluid bij bandjes doen etcHappy, laughing
?
alles beter dan vakkenvullenWinking my eye
Lomme_    posted on 08-05-2011 21:52
Ik werk sinds m'n 14e over heel Belgi? bij IMEC, vaste klanten zijn Daan en Les Truttes. Hebben jullie wel 'ns van gehoord denk ik. De baas biedt mij ?12/u aan; maar ik doe het gratis. Per keer dat ik dat doe, leer ik zo ontzettend veel bij. Als je de kans hebt, zou ik het zeker doen. Denk er wel aan dat het heel vermoeiend is. Even geleden moest ik om 6u 's morgens bij het bedrijf zijn, dan met de truck naar Grimbergen, en 's nachts terug om 4u. Dan ben je 22u zonder slaap + aan het werken.
User edit by Lomme_ on 08-05-2011 @ 21:57:02 (75%)
FloRise    posted on 08-05-2011 21:55
nachtwerken mag niet na een bepaalde tijd tot je 18de, zover ik te horen heb gekregen. maar dat maakt niet uit want t is meestal toch zwart.
maar ik neem aan dat dit geen werk in de horeca is, dus dan neem ik aan dat s?cvonds werken illegaal is...
dus zal zwart zijn, dan moet je rekenen op je 15de met zo'n 5,50 per uur ongeveer (top's)
maar als ik jouw was gewoon doen, wat je ook krijg betaald.
(werk ervaring + op je CV + lkkr geld cashen + eventueel doorstromen naar iets beters van daaruit)
onder de 4,- zo ik het niet doen, maar anders wel gewoon.? (eigelijk gewoon doen!!) leuke kans, hopelijk ook iets waar je lol in hebt.

ik heb wels een moeten smeken om GRATIS te mogen proefdraaien in een club. (niet verglijkbaar) maar toch.
alle beetjes helpen zeg maar (beter dan afwassen!!!)
succes
pieterb    posted on 08-05-2011 22:10
bedankt voor de info jongens!
ook leuk om jullie eigen ervaringen te horen!

pieterb
Danielvb    posted on 08-05-2011 22:21
Bedenk wel dat als je zwart werk, en je krijgt een ongeluk en daardoor raak je arbeids ongeschikt dat je dan niet verzekerd ben. Dan bedoel ik dus dat je een uitkering krijgt.

Je moet het zelf weten wat je doet uiteraard. Maar goed toch handig om te weten Winking my eye
User edit by Danielvb on 08-05-2011 @ 22:22:00 (48%)
MoXeGy    posted on 08-05-2011 22:44
ah, toevallig loop ik daar nu stage! leuk bedrijf en leuke mensen. zit je toevallig ook op een licht en geluids opleiding?
User edit by MoXeGy on 08-05-2011 @ 22:47:47 (100%)
djmamo    posted on 09-05-2011 15:22
Misschien handig dat je wat regels weet (wet)

als je zwart werkt ben je niet verzekerd, als jij een ongeluk veroorzaakt ben jij/je ouders aansprakelijk tot 18 jaar.
en als dat een ongeluk met letsel is heb je de kans dat jij/ je ouders je hele leven kunnen betalen.

arbeidstijden wet zegt dat jij per dag max 12 uur mag werken, en dat dat wil ook zeggen dat je in die 12 uur van je huis naar werk gaat en terug. ook staat in deze wet dat jij ook een x aantal uren pauze moet hebben (geloof bij 12 uur 2uur pauze)
als jij in je 13e uur zit en je krijgt op de terug weg naar huis een ongeluk komtie he...... ben je niet verzekerd en dus draai je ook in dit geval op voor (eventueel) de kosten.

Ook moet er minimaal 8 uur tussen zitten tussen 2 werkdagen. ben je snachts om 4 uur klaar met werken dan mag je pas weer om 12 uur smiddags op je werk zijn.

zijn allemaal regels die heel veel mensen/bedrijven links laten liggen maar er hangen grote boetes aan en vaak als er iets gebeurd is er 1 iemand vaak de sjaak en dat ben jij.
en bij beeld en geluid evenementen wil er toch nog best wel eens wat misgaan. wetend uit eigen ervaring

lees wel dat dit eigenlijk voor 18+ van toepassing is, jonger dan mag je nog minder
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 09-05-2011 @ 15:35:03 (7%)
Ywe    posted on 09-05-2011 15:47
Zowiiezo in deze branche ZIJN die regels er wel maar is de navolging daarvan beperkt. Sommige regels zijn gewoon niet realitisch (qua geld/efficientie)

Maar het zal wel een toffe werkervaring zijn, als je die kant op wil!

This is an old Topic

No new postings for 5.229 days.
 Post CommentThat would be 174.3 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 179 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 31.323
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.351