Hoe moet ik mijn laptop aansluiten?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lorre_13    posted on 05-05-2011 17:01
Hallo,ik moet dit weekend draaien op een DJM 800 en 2 CDJ 850's maar hoe moet ik mijn laptop erop aansluiten?
In de winkel zeiden ze me dat ik het met een LAN-kabel(netwerkkabel) moest aansluiten..
Is dit waar?
Alvast bedankt!

What do you think about Hoe moet ik mijn laptop aansluiten? ??

Vote :   2 members like this  

Lorre_13    posted on 05-05-2011 17:31
hulp aub :D
Arondjuser    posted on 05-05-2011 18:05
nope de cdj 850 heeft geen lan aansluiting! Alleen usb!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Lorre_13    posted on 05-05-2011 18:44
Poster: Arondjuser

Wat moet ik dan gaan kopen?
Lorre_13    posted on 05-05-2011 18:49
Poster: Arondjuser

Moet ik dan een usb midi kabel kopen?merci!
DJKIWI    posted on 05-05-2011 18:49
Leg even duidelijk uit wat je met de laptop wil gaan doen.
Wil je de laptop op de DJM aansluiten met op de laptop een programma dat muziek afspeelt?
Of wil je de CDJ's als controller gebruiken?
Lorre_13    posted on 05-05-2011 18:55
Poster: DJKIWI
Wil je de laptop op de DJM aansluiten met op de laptop een programma dat muziek afspeelt?

Ik moet dit weekend draaien op een feestje.
En ik zou graag de muziek en effecten die op mn virtualDJ staan gebruiken snap je?
Grtz!
Lorre_13    posted on 05-05-2011 19:25
Poster: DJKIWI

Dus de djm aansluiten..
Xarltuz    posted on 05-05-2011 22:40
dus je wilt niet draaien met de cdj's?
je wil gewoon alleen via je laptop draaien?
in dat geval koopje een jack(3,5mm) naar RCA kabel (z'n rood-wit)
en sluitje de jack aan op je laptop en de rca op een leeg line in kanaal op de mixer.

foto: ?
User edit by Xarltuz on 05-05-2011 @ 22:46:01 (11%)
Lorre_13    posted on 05-05-2011 22:47
Poster: Xarltuz
dus je wilt niet draaien met de cdj's?
je wil gewoon alleen via je laptop draaien?
in dat geval koopje een jack(3,5mm) naar RCA kabel (z'n rood-wit)
en sluitje de jack aan op je laptop en de rca op een leeg line in kanaal op de mixer.

foto: ?

Mercikes!ja ik wil gewoon de djm 800 gebruiken voor het mixen..de songs load ik zelf op men laptop
feestbeest    posted on 05-05-2011 23:38
Hmm, gaat niet echt lekker werken via je pc zonder controler maar goed.
Eigenlijk als je wilt draaien via je laptop heb je meestal een geluids kaart nodig die 2 kanalen uitstoot zodat je 2 decks via de pc kan draaien.
Wat IK in jou geval zou doen is de cdj 850's via HID aansluiten zodat je tracks van je pc in je cdjs kan laden.
Of recordbox (werkt dit ook met cdj 850?) Leg anders duidelijk uit hoe of wat. Wil je meerdere decks van je cdjs en hoeveel man? Want met je standaart geluids kaart kom je niet ver op groot geluid(slechte kwaliteit)
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
mrmagix    posted on 05-05-2011 23:38
en je gaat die 2 schatjes van patatjes van een cdj's daar gewoon laten staan Unhappy. Wat triest...
H?h? neenee Happy, laughing

Mijn advies:
omdat je in tijdsnood zit zou ik niet gaan zoeken naar oplossingen voor met de mixer aan de slag te kunnen gaan. Met dat kabeltje kan je nog steeds niet mixen via de djm maar moet dat intern.
2 oplossingen:
- Of je zoekt een geluidskaartje wat ervoor gaat zorgen dat je deck 1 en deck 2 van je VDJ apart kan sturen naar je djm
- Of je zoekt een controller (ik denk dan aan de bekende hercules rmx controllers) die je aansluit tussen je laptop en de djm. Hiermee kan je dan zowel VDJ aansturen, als het mixen met het hercules paneeltje. De DJM staat er dan gewoon nog tussen voor aan hogekwaliteit (XLR) door te verbinden naar de PA-installatie van dienst...

Persoonlijk zou ik dan voor optie 2 gaan...

Wat je kan doen is je hier even voorstellen en dan kan je nog veel leren van iedereen hier!
Ik denk persoonlijk dat je niet erg veel ervaring hebt in het dj milieu en dan kan je hier al je domme, minder domme, slimme en zeer professionele vragen posten en zo uiteindelijk kenner van de dj-wereld worden Happy, laughing. 't is maar een voorstel, maar ik denk zeker dat je er baat bij gaat hebben....
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 05-05-2011 @ 23:47:49 (100%)
OneSixty    posted on 05-05-2011 23:39
met zo'n kabeltje ga je niet kunnen mixen met je djm800, enkel 1 kanaal open laten staan en dan mixen op virtualdj...
User edit by OneSixty on 05-05-2011 @ 23:41:03 (40%)
Xarltuz    posted on 06-05-2011 06:16
@onesixty: dat is inderdaad zo, maar omdat ik dacht dat hij de muziek en effecten uit vdj wou gebruiken dacht ik?
dat dit de goedkoopste oplossing was*, uiteraard is de beste oplossing een extra geluidskaart en eventueel nog een controller zoals mrmagix al zei...

*voor de TS: met gewoon dit kabeltje kan je NIET voor beluisteren, omdat je maar 1 geluidskaart hebt..
Tapps    posted on 06-05-2011 14:16
Ik zou de CDJ's aansluiten op je laptop met USB dan heb je 2 geluidskaarten (ingebouwd in de cdj's(wel even configureren in VDJ))
dan kan je de cdj's ook gebruiken als controlers als je ze hebt gemapt in VDJ, daarna kan je met de RCA uitgangen van je CDJ's naar je DJM toe, dan kan je ook voorbeluisteren en mixen en doen wat je wilCool

This is an old Topic

No new postings for 5.120 days.
 Post CommentThat would be 170.7 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 30 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 57.071
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.730.023