Overstappen op time code cd's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sher    posted on 01-05-2011 19:10
Omdat ik zelf in de wir war van informatie de weg niet meer kan vinden vraag ik het hier..

Ik word zelf helemaal gek van als ik tracks heb gekocht om ze dan eerst door mixed in key te halen, dan te branden (2x) en ook nog eens een tracklist in elkaar moet flansen..

Ik heb zelf 2x reloop RMP-2 en zat er nu aan te denken om met time code cd's te gaan draaien..
Alleen zie ik in de dj webshops zoveel verschillende dingen dat ik er geen wijs meer uit word..
Ook qua prijzen loopt het heel erg uiteen..
Ik wil wel iets goeds hebben, maar er ook weer geen 600 euro voor kwijt zijn.

Iemand tip's of ervaringen..?

What do you think about Overstappen op time code cd's ??

Vote :   

TH3llC    posted on 01-05-2011 19:25
mixvibes cross pack, heb het zelf pas gekocht voor 200? en werkt PERFECT!
of je geeft er meer aan en koopt traktor scratch duo/pro
niiicola    posted on 01-05-2011 19:36
Native Instruments Traktor Scratch Pro 2
Dan krijg je:
- Audio 10 geluidskaart
- Traktor Pro 2
- 2 Timecode Vinyl platen
- 2 Timecode CD disks
- ?575,-

of

Native Instruments Traktor Scratch Duo 2
Dan krijg je:
- Audio 6 geluidskaart
- Traktor Duo 2
- 2 Timecode Vinyl platen
- 2 Timecode CD disks
- ?329,-

Dat zijn toch wel de 2 populairste
Gewoon.
main    posted on 01-05-2011 19:37
mag ik hier 1 klein vraagje stellen? welke functies verlies dmv timecode? want ik zat er zelf ook al aan te denken.. gebruik trouwens 2x numark axis 9 en een pioneer cdj 200.
pieterb    posted on 01-05-2011 20:26
timecode zal snel verdwijnen, je kan beter kijken voor een midi controller, of nog beter eeb combinatie zoals de cdj-400
TH3llC    posted on 01-05-2011 20:29
Poster: main
mag ik hier 1 klein vraagje stellen? welke functies verlies dmv timecode? want ik zat er zelf ook al aan te denken.. gebruik trouwens 2x numark axis 9 en een pioneer cdj 200.

effecten op je cd-speler (als die er zijn) en voor de rest kan je alles nor?aal gezien gebruiken, cue, hot cue, loops,.. blijft allemaal werken
Poster: pieterb
timecode zal snel verdwijnen, je kan beter kijken voor een midi controller, of nog beter eeb combinatie zoals de cdj-400

daar ben ik het niet mee eens, timecode zal niet verdwijnen. zeker niet voor de mensen die het met vinyl gebruiken.
sher    posted on 01-05-2011 20:36
Ja.. ik zie zelf het draaien met een controller niet zo zitten.. geen idee waarom, maar het trekt me niet zo..
Tekhead    posted on 01-05-2011 20:38
Poster: pieterb

gelijk vinyl snel ging verdwijnen he ?
Zie persoonlijk het nut van Timecode cd's niet in.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
sher    posted on 01-05-2011 20:48
En hoezo niet..?
TH3llC    posted on 01-05-2011 20:59
ik gebruik het enkel omdat het makkelijker is en omdat ik te veel genres draai, dan is het makkelijker met timecode dan met 5 cd-mappen
Tekhead    posted on 01-05-2011 21:41
Poster: sher
En hoezo niet..?

Timecode vinyls zijn op de markt gekomen om vinyl junks toch te overhalen digitaal te gaan zonder het echte vinyl gevoel te verliezen. Dus het beste van beide werelden (zo zie ik het), nl de vinyl skills met het voordeel van digitaal (geen gesleur meer met bakken vol vinyl etc...(het voor mij persoonlijk enige echte voordeel) wat voordeel is dan timecode cd's ? minder cd mappen meesleuren ? zoveel weegt dat nu niet he Winking my eye Gebruik dan je cd spelers als controlers, heb je ook nog het cd draaien gevoel, of je moet kicken op het laden van cd's Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.237 days.
 Post CommentThat would be 174.6 months
or a whopping 14.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 174 Guests (29 Unknown)
Pages generated today : 31.436
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.464