Dubstep het nieuwe house? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 28-04-2011 18:56
Ik zie steeds en steeds meer DJ's die naast house muziek ook het genre dubstep zijn gaan draaien en producen. Zien jullie deze ontwikkeling ook? Zoja bij welke artiesten? En wat is jouw mening hierover?

Ik ben de volgende artiesten tegengekomen die meewerken aan deze ontwikkeling:
Deadmau5
Vato Gonzales?
Sell Out
Metzo?
Afrojack
En nog vele meer die ik later post omdat ik ze nu even niet zo op kan noemen.

Ik vindt het zelf wel vet dat dubstep wel meer aan bod komt, vooral het combineren van house met dubstep vindt ik enorm gaaf klinken! Daarnaast ben ik altijd wel een beetj een dubstep fan geweest.

Laat wat van jullie horen! Cool
User edit by Xurion on 28-04-2011 @ 19:16:22 (2%)

What do you think about Dubstep het nieuwe house? ??

Vote :   

Oliviero    posted on 14-06-2011 21:02
oke dat kan best. aan de andere kant vind ik sommige dubstep house ook erg vet
?
check bijvoorbeeld de nieuwe bootleg van ziggy stardust.
?
?
?
ik snap ook niet dat mensen dubstep beter vinden dan bijv. dubstep house of electro/fidget house. ik vind die beats bij dubstep altijd zo crack. het is drum and bass, maar dan supertraag.
www.soundcloud.com/oliverheldens
Bartjens    posted on 14-06-2011 21:39
Dubstep is totaal geen D&B?Cool Meer?reggae met een elektronische?sound erin ?Cool
www.djbrowbeat.com
horsefeather    posted on 14-06-2011 22:47
dubstep is een evolutie van UK garage, dub en 2 step en zeker geen reggae met elektronische sound
iGrasmat    posted on 14-06-2011 23:52
Pendulum heeft ook een dubstep-achtige track gemaakt, ikben even de naam kwijt.

Edit: Set Me On Fire
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 14-06-2011 @ 23:54:32 (28%)
Bartjens    posted on 15-06-2011 13:10
Poster: horsefeather
dubstep is een evolutie van UK garage, dub en 2 step en zeker geen reggae met elektronische sound

En waar denk je dat de Dub e.d. vandaan komt dan?Cool leg het eens naast elkaar zou ik zeggen, ben er van overtuigd dat het uit de?reggae komt?Smile
www.djbrowbeat.com
Laidback    posted on 15-06-2011 13:22
Dubstep het nieuwe house?

Nee,

al eens 'ECHTE' Dub-step gehoord?

wat een herrie is dat..
Estacy    posted on 15-06-2011 16:36
Poster: Bartjens
En waar denk je dat de Dub e.d. vandaan komt dan?Cool leg het eens naast elkaar zou ik zeggen, ben er van overtuigd dat het uit de?reggae komt?Smile

horsefeather, heeft anders wel gelijk, tis meer van 2-step garage dan van reggea. Jungle heeft wel met Reggea te maken, maar das geen dubstep...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bonchanoize    posted on 15-06-2011 19:34
Even ter informatie, Skrillex staat op nummer 4 op Beatport.
Edit: Hij staat ook op 9
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 15-06-2011 @ 19:35:12 (42%)
iGrasmat    posted on 15-06-2011 23:52
Poster: Laidback
quote> Dubstep het nieuwe house?

Nee,

wat een herrie is dat..

'wat vind ik dat een herrie' moet het zijn.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 15-06-2011 @ 23:52:39 (3%)
soundcollector    posted on 16-06-2011 12:14
Poster: Laidback
quote> Dubstep het nieuwe house?

Nee,

wat een herrie is dat..

Zoals? Wat is in jouw ogen 'echte' dubstep? Noem wat namen etc. Ben eens benieuwd. Of geef gewoon eens een lijstje van 5 liedjes die volgens jouw 'echte' dubstep zijn.
soundcollector    posted on 16-06-2011 12:17
Poster: Bartjens
Dubstep is totaal geen D&B?Cool Meer?reggae met een elektronische?sound erin ?Cool

Toch is dubstep voornamelijk onstaan uit d&b bijkoment zeker ook garage en 2 step...
Epocs    posted on 16-06-2011 15:16
Hmmm gelukkig dat ik zo'n topic tegen ben gekomen aangezien ik hier vaak over discusieer met vrienden;

Ik ben ontzettend blij met de huidige DUBSTEP ontwikkelingen. Britney Spears heeft het geflikt om de engelse rage aardig te verklote dus zal het niet snel gebeuren wil ook dit naar de klote gaan.

Wat ik me overigens nog afvraag is hoe ze dansen op DUB STEP... want het is totaal niet gangbaar in vergelijking met jumpstyle en house als jullie snappen wat ik bedoel.
horsefeather    posted on 17-06-2011 01:33
Poster: Epocs
Hmmm gelukkig dat ik zo'n topic tegen ben gekomen aangezien ik hier vaak over discusieer met vrienden;

Ik ben ontzettend blij met de huidige DUBSTEP ontwikkelingen. Britney Spears heeft het geflikt om de engelse rage aardig te verklote dus zal het niet snel gebeuren wil ook dit naar de klote gaan.

Wat ik me overigens nog afvraag is hoe ze dansen op DUB STEP... want het is totaal niet gangbaar in vergelijking met jumpstyle en house als jullie snappen wat ik bedoel.

gewoon bewegen op de muziek mijn eerste dubstep night vond ik het ook wat raar maar op het einde vond ik het goe en gewoon genieten van die laage bassen
Dolivieira    posted on 17-06-2011 14:44
Geef mij dan maar een beetje Hard Step of 2Step. Het komt inderdaad van de Drum N Bass, Breakbeats and Jungle scene. Vroeger al werd er op houseparty werd er wel eens een Drum n Bass nummer gedraait. En Bartjens heeft ook gelijk. Want Jungle, Drum n Bass komen weer van de Dub. Dub weer van de Reggae waar ook de Ska weer vandaan kwam. Zo zie je maar weer da de cirkel iedere keer weer rond is.?

Een 2 step is weer een variant van Breakbeats met UK Garage. Uk garage komt weer van de Garage House die ontstaan is in de US. Maar dat Dubstep wat te maken heeft met UK Garage is natuurlijk onzin.

Ik herken geen enkel element van UK garage in Dubstep.

Hardstep en Darkstep zijn weer iets hardere varianten van Drum n Bass. Vraag het maar aan Lorin (Mixt-ape) die is al een tijdje met dat soort genres bezig .
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-06-2011 @ 14:48:16 (36%)
horsefeather    posted on 18-06-2011 02:46
Poster: Dolivieira
Maar dat Dubstep wat te maken heeft met UK Garage is natuurlijk onzin.

Ik herken geen enkel element van UK garage in Dubstep.

Cool uhm helemaal fout de vroegere dubstep kwam van de UK garage, skream en benga en nog een paar andere producete het en ze noemde het toen underground garage wat later is uitgebreid naar dubstep omdat ze niet echt een naam voor het genre hadden. en dubstep heeft totaal niks met dnb te maken want dnb klinkt teveel midrange maar de meer bekendere dubstep zoals skrillex, doctor p, ... klinkt dan wel meer als dnb door de midrange maar dat is maar rond 2006 beginnen komen en dubstep was al bezig rond 2001 en die dubstep klinkte dus meer naar UK garage.?

1 tip leer is waar dubstep vandaan komt.
soundcollector    posted on 18-06-2011 11:26
Veel mensen denke dat dubstep, gewoon flux pavilion, datsik etc is... Eerst voorgeschiedenis eens bekijke, de beginnende dj's dan de nieuwere dubstep bekijken, anders heeft het nie echt zin dubstep af te kraken vindk...
DV1984    posted on 07-07-2011 00:38
Dubstep hoorde ik voor het eerst op dnb/jungle feestjes in 2007 al!? (Yousef in Rotterdam Watt was volgens mij de eerste keer dat ik dubstep hoorde) Ik heb zelf een hekel aan de hedendaagse house en vermijdt deze feesten dan ook! Valt me wel op in de platen zaken dat er vooral vinyls in de genres Dubstep/ Breakbeat / DNB / Dub te vinden en platenzaken met voornaamlijk enkel house allemaal verdwijnen! Dus dubstep ruleert dus wel degelijk!
Ook zie ik wel weer best veel nieuwe garage liggen de laatste tijd in de platenzaken en nieuwe genres als drumstep!
Lomme_    posted on 07-07-2011 23:54
Ik was pas op een iets kleiner festival met 2 stages. Het linkse was Electro house (D.I.M. - Boys Noize - ... ) en het rechtse Dubstep. Links stond er pakweg 400 man, al de rest stond rechts. Hmm .. Dubstep is toch erg aan het opkomen uit de UK.
AdenFarleigh    posted on 08-07-2011 15:01
Vin t wel leuk dat er nu allerlei dubstep tracks worden gebruikt bij MTV en Discovery Channel enzo in hun check-mijn-logo-stukjes op tv. Verder absoluut geen fan van, maar k zie nu al de bontkragen dermee opscheppen dat ze het hebben uitgevonden hehe!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Cyberstorm    posted on 12-07-2011 10:25
Poster: Xurion
Ik ben het hier niet echt mee eens. In Nederland begon dubstep 2/3 jaar geleden al wat bekender te worden en het is nog niet op zijn hoogtepunt. Jumpstyle daarin tegen kwam naar mijn idee uit de lucht vallen en was voor 1 of 2 maanden populair en daarna rijp voor de vuilnisbak.

Beetje offtopic maar als je iets post moet het ook waar zijn. Jump is 3 jaar een hype geweest, althans toch in Belgi? (2003-2006). En ik heb het dan niet over de jump die op het einde gemaakt werd en in de hitlijst stond,?maar wel de echte 'happy jump' platen van dj greg c, dj adolphe, dj stone, Carunia, dj dark-e, dj furax, dj massiv etc. Maar ik denk wel dat Belgi? meer historie hierin heeft dan Nederland. Tenslotte maakten wij al 'jump' in de jaren 90 met retroclassics als DaBoyTommy, DaRick, Dj Glenn en vele anderen.
http://www.allsound.be
horsefeather    posted on 12-07-2011 21:24
Poster: AdenFarleigh
Vin t wel leuk dat er nu allerlei dubstep tracks worden gebruikt bij MTV en Discovery Channel enzo in hun check-mijn-logo-stukjes op tv. Verder absoluut geen fan van, maar k zie nu al de bontkragen dermee opscheppen dat ze het hebben uitgevonden hehe!

ze scheppen echt niet op ze doen gwn verder hun ding zoals ze zelf willen en zo hoort het ook in de muziek wereld ieder zijn ding.

This is an old Topic

No new postings for 5.164 days.
 Post CommentThat would be 172.1 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 129 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.267
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.671