Dubstep het nieuwe house? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 28-04-2011 18:56
Ik zie steeds en steeds meer DJ's die naast house muziek ook het genre dubstep zijn gaan draaien en producen. Zien jullie deze ontwikkeling ook? Zoja bij welke artiesten? En wat is jouw mening hierover?

Ik ben de volgende artiesten tegengekomen die meewerken aan deze ontwikkeling:
Deadmau5
Vato Gonzales?
Sell Out
Metzo?
Afrojack
En nog vele meer die ik later post omdat ik ze nu even niet zo op kan noemen.

Ik vindt het zelf wel vet dat dubstep wel meer aan bod komt, vooral het combineren van house met dubstep vindt ik enorm gaaf klinken! Daarnaast ben ik altijd wel een beetj een dubstep fan geweest.

Laat wat van jullie horen! Cool
User edit by Xurion on 28-04-2011 @ 19:16:22 (2%)

What do you think about Dubstep het nieuwe house? ??

Vote :   

qntr0l    posted on 29-04-2011 08:18
Poster: __MauMau__
persoonlijk vind dat alle dubstep nummers op elkaar lijken, (is vast ook zo met house)
en je kan er naar mijn mening niet uren achter elkaar op losgaan zoals wel op house e.d. kan...

Is dat niet met alle voor jou onbekende muziekstijlen zo? Ik deel je mening hoor, voor mij lijkt het allemaal op elkaar. Maar dat heb ik ook met bijvoorbeeld Hardstyle. In mijn oren ook veel van hetzeflde. Dit komt denk ik vooral omdat ik me in deze stijlen ook niet verdiept was. Als house niet zo commercieel was dan als het nu is, zou het ook door velen de stempel 'allemaal hetzelfde' krijgen.
MaximDJ    posted on 29-04-2011 08:55
Klopt, ik zie een trend onstaan in de dubstep industrie..Ik krijg ook meer verzoekjes voor dubstep bij mijn residentie. Ik denk niet dat het house gaat vervangen, maar ik denk dat het een zeer populaire sub-stream gaat worden. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, want ik ben echt geen dubstep type...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Bartjens    posted on 29-04-2011 09:02
Poster: Ace-Twisted
je kan toch niet een hele avond los gaan op dubstep? Cool

Nou ik wel hoor! En met mij vele anderen.
Afgelopen zondag was daar een mooi voorbeeld van, Clash in Oosterpoort Groningen, met o.a. Caspa en Skream. Zijn behoorlijk grote namen in de Dubstep. 3000 man die toch redelijk los gingen op de Dubstep klanken.?
Ook ben ik vaste bezoeker van BLIZZURD in Hedon, Zwolle. Ook hier gaat iedereen compleet los op die heerlijke beats en dubs Happy, laughing?

Op bijv. Lowlands wordt al zeker een jaar of 3-4 Dubstep gedraaid, eerst in de kleine tenten en sinds vorig jaar ook in de grote tenten.
Ook op 3FM wordt al met enige regelmaat (commerciele) Dubstep gedraaid, Katy B, Chase en Status, Nero.?
Zelf draai ik ook af en toe een Dubstep avondje hier in de buurt waar zo'n 100 man op af komt en in m'n andre sets probeer ik het zo af en toe ook.

Op dit moment wordt de Dubstep zeer populair en ik denk dat komende zomer het hoogtepunt zal zijn. ?

Mocht je wat meer willen verdiepen in de Dubstep, kijk eens bij de volgende artiesten:
- Caspa
- Magnetic Man (Artwork, Benga, Skream)
-?Foreign Beggars
- Dr. P
- Flux Pavilion
-?Cookie Monsta
-?AC Slater
-?Excision
- Datsik
En zo kan ik nog wel even doorgaan Happy, laughing

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de Dubstep zeker aan populariteit wint de laatste tijd en dat het best wel eens een populair genre kan gaan worden. Ik hoop alleen niet dat het net zo commercieel gaat worden als de house op dit moment is..
www.djbrowbeat.com
DjVictorF    posted on 29-04-2011 09:47
Ik vind het eigenlijk wel een beetje triest dat er dan weer meteen mensen zijn die deze muziek stijl meteen willen 'verbannen'. Iedereen heeft toch zijn eigen smaak?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Bonchanoize    posted on 29-04-2011 10:37
Ik heb er geen last van hoor ieder zijn eigen smaak, maar dat ze dat op hun eigen fuifjes doen. Ik kan geen tent meer binnenstappen of er wordt dubstep of dnb gedraaid en ik krijg er vierkant tschijt van. En daarom ben ik er tegen. En het is niet omdat ik het niet ken, want ik ken de stijl en zijn artiestjes meer dan genoeg.
Let the magic begin
Ywe    posted on 29-04-2011 19:50
Poster: Bartjens
Afgelopen zondag was daar een mooi voorbeeld van, Clash in Oosterpoort Groningen, met o.a. Caspa en Skream. Zijn behoorlijk grote namen in de Dubstep. 3000 man die toch redelijk los gingen op de Dubstep klanken.?

Jezus ja... ik ga naar clash toe voor het event zelf. Vaak ken ik maar 1 naam van de poster ofzo, maar elke keer ben ik weer verrast door de muziek. Wat ben ik los gegaan! Zou het zo over willen doen!! Pendulum en Bloody Beetroots waren ook fantastisch, maar das dan weer DnB meer
DaCompra    posted on 29-04-2011 20:37
Persoonlijk vind ik deze hele vergelijking niks. House en dubstep, lijkt het op elkaar? nee.
Dubstep gaat house niet vervangen, NATUURLIJK niet. Is er ooit een genre in opkomst geweest die een ander genre totaal verving? Ik zelf vind dubstep wel dope op z'n tijd, gewoon als afwisseling. Artiesten die ik vet vind zijn bv. Nero, of Rusko.?Ik denk dat- zoals eerder gezegd- dubstep steeds meer groeit tot het ongeveer naast D&B ligt. Lovers & haters heb je altijd en?bij elk genre dus dat heb je bij dubstep z?ker ook.
horsefeather    posted on 07-06-2011 18:15
house -> UK garage -> dubstep -> Juke (soort house muziek beginnen paar dubstep producers te producen)

en dubstep is niet zo populair dat sommige mensen denken bv 7 maand geleden nog kwam tunnidge naar brussel groote naam nog stond ik daar alleen met 10 anderen mensen.
maar meer de harde dubstep ( wat niet mijn stijl is ) is wel populair.
Lucalicious    posted on 07-06-2011 19:01
ik merk idd dat veel dj's het draaien, ik zelf ook. maar let wel: dit is vaak maar ??n of twee tracks per avond!
dubstep is meer een soort compleet losgaan genre vind ik, puur omdat het vet is draai je zo'n track, iedereen gaat evenhelemaal los, maar dan is het ook wel weer mooi geweest meestal.
LilQuint    posted on 07-06-2011 19:31
normaal hou ik ook niet van dit soort muziek.
Maar skrillex. die gast is wel echt te gek!

Linkje : ?
Track : http://www.youtube.com/watch?v=KPXGzWcio60&feature=related
Live : http://www.youtube.com/watch?v=yRBxVQ_0Icc&feature=related door spoelen naar 2 min. dan begint het pas vet te worden haha.
ceesietopc    posted on 07-06-2011 20:02
Skrillex wordt inderdaad vaak gedraaid, niet heel raar, lekkere muziek. Het valt mij ook wel op dat dubstep wat populairder wordt bij het grote publiek. Pas bij mij op de opleiding ook weer wat mensen enthousiast gemaakt voor het genre, ze waren helemaal om toen Don Diablo ook midden in zijn set over ging op dubstep (en dat bleef draaien!). Iedereen helemaal los!
soundcollector    posted on 07-06-2011 20:42

Skream is de grondlegger van de dubstep die uiteindelijk commercieel is geworden Happy, laughing, denk de grootste naam in de dubstep scene ofzo.?

Als je je wil verdiepen in Dubstep, begin dan bij het commerciele begin:

- fabriclive 37 - caspa & rusko
- bbc radio one mix van skream, caspa en benga
- diary of an afro warrior - benga

En vooral niet met datsik of excision beginnen, das te fel hype muziek. Dan ga je het zeker niet snel accepteren, als je niet zo voor 'hardere' muziek bent Winking my eye. Ben 5 jaar geleden begonnen met dubstep te luisteren, Tis heel fijn dat ik nog net een klein beetje underground heb kunnen meemaken van de dubstep... Sinds dien is het alleen maar meer en meer populair geworden, maar hier heb ik geen enkel probleem mee.
Je moet gewoon beginnen bij het begin als je er na wil luisteren. THEN YOU KNOW WHAT'S IT ALL ABOUT Winking my eye.

Voor diegene die eens graag naar een dubstep feestje willen gaan, UNTITLED! antwrp is zoweizo een goeie aanrader.
soundcollector    posted on 07-06-2011 20:42

Skream is de grondlegger van de dubstep die uiteindelijk commercieel is geworden Happy, laughing, denk de grootste naam in de dubstep scene ofzo.?

Als je je wil verdiepen in Dubstep, begin dan bij het commerciele begin:

- fabriclive 37 - caspa & rusko
- bbc radio one mix van skream, caspa en benga
- diary of an afro warrior - benga

En vooral niet met datsik of excision beginnen, das te fel hype muziek. Dan ga je het zeker niet snel accepteren, als je niet zo voor 'hardere' muziek bent Winking my eye. Ben 5 jaar geleden begonnen met dubstep te luisteren, Tis heel fijn dat ik nog net een klein beetje underground heb kunnen meemaken van de dubstep... Sinds dien is het alleen maar meer en meer populair geworden, maar hier heb ik geen enkel probleem mee.
Je moet gewoon beginnen bij het begin als je er na wil luisteren. THEN YOU KNOW WHAT'S IT ALL ABOUT Winking my eye.

Voor diegene die eens graag naar een dubstep feestje willen gaan, UNTITLED! antwrp is zoweizo een goeie aanrader.
horsefeather    posted on 07-06-2011 20:54

de tweede room dan toch main room vind ik altijd teleurstellend.
Gery    posted on 07-06-2011 20:56
dubstep is op zich niet echt mijn ding en ik zou er al helemaal geen hele avond op kunnen feesten.
dat merk je trouwens heel goed als er dubstep gespeeld wordt gudurende een langere tijd zie je
maar een minderheid zich uitleven terwijl de rest staat te wachten tot het voorbij is of er gebruik van
maakt even naar de wc te gaan of een nieuw drankje te gaan halen..

wat ik wel doe in mijn sets tegenwoordig is een serie van 4 a 5 nummers, welke de absolute commercieele
bommen van het moment zijn, er even tussen gooien. ?dubsteppers kunnen je niet verwijten dat je het niet
draait en de rest van het publiek krijgt niet de indruk dat het saai is.

je kan er als afwisseling ook al eens een nummer van the prodigy tussen gooien en dan is het kot al snel te klein Happy, laughing

een populair genre/hype negeren zou denk ik een professionele fout zijn.

doe nog steeds je ding, maar als het ook even passeert is iedereen tevreden Happy, laughing
DJ - Producer
soundcollector    posted on 07-06-2011 21:38
Poster: horsefeather
de tweede room dan toch main room vind ik altijd teleurstellend.

Gij weet het ! Happy, laughing
Dolivieira    posted on 08-06-2011 01:50
Dubstep vind ik persoonlijk niks en zou het ook nooit draaien. House zou het nooit kunnen vervangen. Maar ieder zijn ding.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
AdenFarleigh    posted on 08-06-2011 09:05
Poster: DjVictorF
Ik vind het eigenlijk wel een beetje triest dat er dan weer meteen mensen zijn die deze muziek stijl meteen willen 'verbannen'. Iedereen heeft toch zijn eigen smaak?

Ik denk dat men meer de mainstream-wording probeert te verbannen dan de eigenlijke muziekstijl - als je der niet naar luistert heb je er immers ook geen last van.. Persoonlijk vind ik af en toe een nummertje wel heel gaaf; effe lekker rammen - maar daarbuiten luister ik het ook niet en je zal het ook niet in een set van mij tegen komen Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
aurelienvdv    posted on 08-06-2011 23:10
De laatste tijd luister ik toch wel redelijk vaak naar dubstep..
Als ik uitga is het altijd leuk als er een dubstep remix van een bekend liedje gedraaid wordt! is eens iets anders Happy, laughing
Aziaat    posted on 09-06-2011 16:47
Ik luister zelf ook wel vaak naar dubstep maar niet veel naar dat harde gedoe met enorm veel wobble bass... (Filth of hoe ze het ook noemen)
Geef mij maar Magnetic man, Katy B, Dubba John, Jakwob, Nero, ... en ik noem bewust enkel de bekendere Happy, laughing
ThijsG    posted on 09-06-2011 17:11
Ik vindt het ook wel echt steeds leuker worden eigenlijk. Ik hoor soms mensen zeggen dat ze het 'lichtere' juist fijner vinden maar ik vind juist ook de 'zware' dubstep wel vet. Ik ben inmiddels wel abbonnee op UFK, maar ik luister het niet het meest en voor uitgaan vind ik het ook niet echt geweldig.
Lijkt het op house? Nee. Maar het begint wel steeds commercieler te worden en dat is house wel. Technisch gezien is er in de opbouw denk ik ook wel een gelijkenis. Toch is house veel toegankelijker. Er zal misschien wel meer muziek komen die ertussen in zit maar het zijn voor mij echt 2 aparte stijlen.
Gerdo    posted on 09-06-2011 17:21
Ik vind dubstep echt helemaal niks. Ik zal het ook niet draaien, ik heb het ook niet bij me als ik ergens moet draaien. Maar wat al eerder geschreven is ieder zijn smaak.
BennoRevelli    posted on 09-06-2011 17:41
Er zijn aardig wat ?mensen die ik de termen 'vervangen' of 'plaats innemen' zie gebruiken als het over dit soort onderwerpen gaat..

Het hoeft geen vervanger te zijn, maar je kan het wel gebruiken om je (house) set uit te breiden.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Oliviero    posted on 14-06-2011 20:42
ik heb nog nooit een dubstep plaat in de beatport of dance-tunes top 100 gezien, terwijl er wel altijd hardstyle platen op dance-tunes staan.

er staat trouwens wel een dubstep in de top40 hitlijst dacht ik. maar dat is dan ook echt de softste dubstep ooit. zitten ook van die hele commerciele vocals op.
www.soundcloud.com/oliverheldens
Bonchanoize    posted on 14-06-2011 20:47
Op beatport heb ik wel al Dubstep zien staan hoor, in de top 20 zelfs. Maar dan eerder van het softere genre, dat erg veel gelijkt op electro house (feed me, deadmau5...)
Let the magic begin

209 Users online: 171 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 31.165
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.193