[FL] sweepers + geluid melodie even sterk
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 27-04-2011 21:25
Ok mensen, ben nu effe bezig met een liedje, maar het vervelende is een beetje het volgende:

ik heb een sweeper (zelf gemaakt 3osc en dan freq filter erop), maar nu eenmaal die over de helft zit word het geluid te sterk waardoor ik mijn melodie niet goed meer hoor.. iemand enige idee hoe ik dit kan voorkomen?

Alvast bedankt!

What do you think about [FL] sweepers + geluid melodie even sterk ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 27-04-2011 21:37
Zit er een gain op de oscilators? Zo ja, dan kun je die met automation steeds lager laten worden naarmate de sweeper vordert. Anders kun je het totale volume van het kanaal met automation volgens dezelfde manier steeds zachter laten worden. Een andere manier is door er een limiter op te zetten die je instelt op een bepaalde demping van bijvoorbeeld -1dB. Deze manier vind ik zelf minder fijn, omdat je hiermee het effect krijgt dat het harde geluid wordt 'afgehakt'.

Succes!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Prozei    posted on 27-04-2011 21:45
Beste oplossing Sidechain compressie
Bootstrap    posted on 27-04-2011 21:50
Maar dan blijf je houden dat de sweeper hard is als er niet zoveel output van de rest van de track is. Ook kan het een effect geven waar hij misschien helemaal niet naar zoekt. Sidechain met de kick als input is sowieso wel een goed idee om een lekker pompend geluid te krijgen, maar niet om het algehele volume omlaag te schroeven imo.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 27-04-2011 21:52
heb je uberhaupt al een multiband compressor of eq werk op je white noise verwerkt? en je moet in je gedachten houden dat je m t beste op de achtergrond kan laten, volume laag houden dus!
Sebasz    posted on 28-04-2011 16:49
als je goed afmixt en mastert heb je hier vrijwel geen last van. compressors en eq's zijn je oplossingen
Zebix    posted on 28-04-2011 20:20
ok thanks, heb nog nooit met compressors/equalizers gewerkt dus als iemand een goede tutorial heeft is die altijd welkom! Happy, laughing
Furret    posted on 04-05-2011 21:24
Hee!

DJluxx heeft een aantal mooie tutorials gemaakt (met o.a. ook dat woosh-geluidje, wat volgens mij de 'sweeper' is). Hij gebruikt ook de freq maar ook reverb en multiband compressor, hiermee wordt het geluid opzichzelf al een stuk beter, en minder storend hard.

Succes ermee!

////www.djresource.eu/Forum/topic/15132/highlight/TUTORIAL/
User edit by Furret on 04-05-2011 @ 21:25:28 (1%)
main    posted on 04-05-2011 23:11
tip voor een sweeper: je kunt ook een dikke sound pakken (bassje kan) van c1 (of 2-3) naar c6 (of 7t/m10) laten gliden en vol proppen met reverb en delay's. als je m dan nog af wilt maken gooi je er een bypass filter overheen (moet je gelijk stellen aan de frequentie van de sweep sound), een compressor (het 'scherpe' uit de sound halen), chorus (kun je de sound heel lijp mee bewerken) en wat eq werk.
ThaProVoKaToR    posted on 19-06-2011 13:02
Ik denk persoonlijk dat dit aan de Equalizer kan liggen.
Ik heb zelf ook last van Mengelende Frequenties bij mijn kicks en Melo's.
Vaak als de kick dan Intreed valt de melody helemaal weg, als? ik vervolgens een uur of 2 aan het Eq'en ben
dan word het beter.

mischien heb je er wat aan.

ooh ik lees net dat dit al gezegt is -,-
sry
User edit by ThaProVoKaToR on 19-06-2011 @ 13:03:02 (18%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

239 Users online: 123 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 86.532
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.569