beatmatch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 23-04-2011 22:50
hallo
jaaa ik weet het, hier bestaan al 1000 en 1000 topics over, en bovendien ook nog eens duizenden tutorials op youtube en dergelijke, maar zeg nu zelf, er zijn er gewoon te veel en je moet er de goede al gaan uithalen...
maar ik draai nu met cdjs, dat begint aardig te lukken met de bpm counter, nu wil ik het zonder gaan doen, dat moet iedere dj naar mijn mening kunnen, maar mn ghoor is er precies niet op aangepast, eens de beats dicht bij elkaar komen hoor ik amper nog of ik moet versnellen of vertragen, terwijl je nog redelijk hoort dat ze niet gelijk zijn, hoe kan ik dit oefenen?

What do you think about beatmatch ??

Vote :   

main    posted on 24-04-2011 00:22
Veel muziek luisteren en mixen.
TH3llC    posted on 24-04-2011 00:31
je kan dit oefenen door te oefenenCool
LucDelpeche    posted on 24-04-2011 00:49
Poster: TH3llC
je kan dit oefenen door te oefenenCool

Cool?+10
Winston    posted on 24-04-2011 03:14
Ja oefenen, oefenen, 1000x.

Maar gek, ik hoor het juist beter als ze net even verschillen, of tenminste uit elkaar gaan. Bij grotere verschillen raak ik de kluts kwijt tot er weer een melodie begint, maar dan is het verschil meestal zo groot dat ik liever opnieuw start.
Tic Toc
Tekhead    posted on 24-04-2011 04:40
je oren anders gebruiken man. Ik vertaal dit even ! Je moet je beide oren individueel sturen, ze commanderen welk oor naar welke plaat of geluid moet luisteren, eens je dat kan, kan je het verschil duidelijk horen, en dan is het een kwestie van bijsturen, pitchen, afremmen, eq'n enz... Als je dit niet kan, vrees ik dat je veroordeelt blijft tot je BPM counter.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MrQreeny    posted on 24-04-2011 10:21
1 member likes this  Dit is goeie shit:?http://www.youtube.com/watch?v=DT40mWGVX7Y .
Hij heeft er nog een paar dus kijk daar gewoon naar, maar als je het concept snapt dan is het gewoon oefenen zoals al gezegd wordt. Misschien moet je in het begin even helemaal niet willen beatmixen... Ga eerst gewoon is luisteren naar welke er sneller is dan de ander! Welke stijl/stijlen draai je?
'Music is the universal language of mankind...'
Estacy    posted on 24-04-2011 11:30
tis echt, oefenen oefenen oefenen. meer niet, der zijn geen trukjes om dat te kunnen leren horen. komt vanzelf.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 24-04-2011 12:19
ik draai vooral dance, house, commercieel, ben eigelijk nog beetje aant zoeken wat me echt het beste ligt.. maar liefst zou ik ze combineren, maar wat ik me afvraag, hoe mixen jullie hier, wat bedoel ik: track A staat op en speelt door de boxen, track B ga je inmixen, luister je dan door de koptelefoon puur track B, en luister je met 1 oor, en het ander oor naar de box luisteren,?of ga je er ook lichtelijk track A laten doorkomen, dat je zowel track A als B hoort door de koptelefoon, en ga je zo dan beatmatchen?
kuituhh    posted on 24-04-2011 12:19
Poster: Winston
Ja oefenen, oefenen, 1000x.

Maar gek, ik hoor het juist beter als ze net even verschillen, of tenminste uit elkaar gaan. Bij grotere verschillen raak ik de kluts kwijt tot er weer een melodie begint, maar dan is het verschil meestal zo groot dat ik liever opnieuw start.

Dit heb ik ook welleens. Maar meestal is het dan gewoon even beter concentreren en kan het matchen wat langer duren.
Spin that Sh!t BAM!
Estacy    posted on 24-04-2011 14:19
Poster: youngbeatsz
maar wat ik me afvraag, hoe mixen jullie hier,

makkelijkste is om met de hele koptelefoon alle 2 de tracks te luisteren. zelf gebruik ik altijd 1 oor waar ik ze allebei door hoor.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dj-zero    posted on 24-04-2011 14:21
over dat met je headphone..
Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.
De een luistert met een oor naar de speaker en met het andere naar track B.
De ander (dit doe ik zelf) zet de headphone op, beide liedjes PFL en dan luisteren naar beide liedjes...
Als ze dan eenmaal recht lopen luister ik ?f naar mijn monitor speaker, of ik zet de headphone op de master, en ga dan erin mixen...
Xarltuz    posted on 24-04-2011 23:52
ik doe het net zoals dj zero zegt...
hangt ook een beetje af of je een speaker staan hebt (booth)
als er geen staat doe ik het alleen met mijn headphone, waardan beide nummers spelen.
MichaelMiller    posted on 22-05-2011 15:02
Begrijp het. Maar als je niet weet hoe je het moet oefenen is het ook moeilijk. Ik heb veel tutorials op youtube gekeken en als je snapt hoe je het moet doen dan kan je veel oefenen en het snappen. Met mijn apparatuur met onbetrouwbare BPM counter is het noodzakelijk. Met jouw CDJ's heb je altijd nog die superbetrouwbare counters dus zeker niet noodzakelijk om zo te leren. Leer je muziek heel goed kennen en zoals Tekhead zei:

'Je moet je beide oren individueel sturen, ze commanderen welk oor naar welke plaat of geluid moet luisteren, eens je dat kan, kan je het verschil duidelijk horen, en dan is het een kwestie van bijsturen, pitchen, afremmen, eq'n enz...'
www.facebook.com/michaelmillerofficial

This is an old Topic

No new postings for 5.105 days.
 Post CommentThat would be 170.2 months
or a whopping 14 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 20 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 20.327
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.756.842