muziekbeheer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 18-04-2011 20:55
hallo,
ik heb recent een nieuwe laptop gekocht (windows)
graag zou ik nu alle muziek die ik op mn harde schijf heb gezet op die pc ordenen
ik zoek hiervoor software.
ofwel is mn kennis over over itunes e.d. te weinig maar zover ik weet, kan ik geen info toevoegen in itunes
ik wil namelijk bepaalde criteria zelf toevoegen, bv:
- ik plaats mn nummer in een bibliotheek, standaard krijg ik titel en artist
-dan wil ik er ooknog bijzetten of er al dan niet remixes van aanwezig zijn in mn bibliotheek (dit kan met de gewone zoekfunctie als in itunes)
-ik zou dan graag nog wat info willen toevoegen, bv de bpm van een nummer, en van enkele nummers ook nog de lengte vn de intro fzo, zo wat randinfo
-en dan zou ik bv alle nummers kunnen rangschikken op bpm of op intro lengte of een of ander

iemand die een idee heeft?
alvast bedankt

What do you think about muziekbeheer ??

Vote :   

MatthiasDB    posted on 18-04-2011 21:41
probeer rekordbox eens...
youngbeatsz    posted on 18-04-2011 22:09
is dat ni enkel voor pioneer?
Danielvb    posted on 18-04-2011 22:11
1 member likes this  Een simpele tag editer als Mp3tag voldoet dan.
Je kunt er alleen niet de bpm en key mee veranderen.
Ik zelf heb mixedinkey dus heb dat ook niet nodig, kan je mixed in key ook wel aanraden.

MatthiasDB    posted on 18-04-2011 22:56
rekordbox is perfect zonder pioneer te gebruiken!
is een standalone media player (zoals itunse), analyseert je bpm, je kan playlists maken, ...
Nazdrovje    posted on 18-04-2011 23:19
toch iTunes, in de tag van de mp3 kan je ook nog comments invoeren. Daar zou je dan jou info kunnen inzetten. Gebruik je later je digitale muziek om te draaien dan toont Traktor (of andere software) deze ook. Wat toch al zeer handig kan zijn.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
RAS    posted on 19-04-2011 09:37
Ik gebruik zelf een eigen mapstructuur (niet iTunes de boel om laten gooien dus) in windows, identiek aan mijn cd-map:

cd map
- cd 001
- cd 002
- cd etc

In iTunes heeft elke cd een eigen playlist met de naam van de cd (cd xxx).
Vervolgens importeer ik een cd-playlist van iTunes naar rekordbox om de BPM er bij te laten zetten.
Eventueel in de toekomst alles ook nog een keer door mixen-in-key halen.

iTunes is in iedergeval leidend bij mij. Vooral omdat ieder ander programma kan importeren / samenwerken met iTunes en dat kan met bijvoorbeeld rekordbox niet. Verder is het bij het branden van cd's handig omdat het probleemloos brand met cd-tekst. Dat ging me met andere brandprogramma's nog wel eens fout.
User edit by RAS on 19-04-2011 @ 09:41:27 (5%)
youngbeatsz    posted on 19-04-2011 11:40
@RAS: ik had hier ook aan gedacht, dan kan ik ook meteen alles bijzetten wat ik wil, maar hoe importeer je die playlist naar recordbox? en cd's branden duurt bij mn itunes wel heeeel erg lang, maar het lijkt me wel handig dat ik dan achteraf ook de nummers op n covertje kan drukken, heb ik nero niet meer nodig Winking my eye
Tekhead    posted on 05-11-2011 21:15
@RAS: je maakt een playlist aan voor elke cd die je importeert in itunes, wat doe je dan met single cd's of trackx die je (legaal) gekocht hebt, ook voor elk een playlist ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 05-11-2011 23:33
@youngbeatsz: Binnen rekordbox kun je gewoon je iTunes library bekijken en naar je rekordbox library slepen. Andersom kan niet.

@Tekhead: Ik heb geen single cd's in mijn map. Dan moet ik veel te veel cd's mee sjouwen. Aangekochte nummers komen op eigen compilatie cd's.
Tekhead    posted on 05-11-2011 23:46
begrijp ik, maar koop je nooit geen trax via itunes o.d. ? Hoe sorteer je die dan in itunes voor je die bvb in traktor of serato importeert ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 06-11-2011 08:37
Hoe ken je regelen dat iTunes wel de Tags er bij zet. Want als ik een CD rip met mijn Macbook in ITunes zet die ze zonder titel neer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Larsz    posted on 06-11-2011 11:02
iTunes moet je niet gebruiken voor id3 tag editing, want iTunes slaat alles enkel op in een .xml library file die al je files 'overlapt'. Als je met iTunes namelijk een cd brandt of je computer formateert en alles opnieuw importeert heb je ook geen id3 tags, die staan puur in iTunes en dus niet in het bestand zelf.

Alle id3 tags los editen kan inderdaad met een simpele editor maar dat is wel ontiegelijk veel werk. Je kan inderdaad alles op cd branden en gewoon goede tracklists maken Happy, laughing.
Yorick    posted on 06-11-2011 14:25
Poster: Dolivieira
Hoe ken je regelen dat iTunes wel de Tags er bij zet. Want als ik een CD rip met mijn Macbook in ITunes zet die ze zonder titel neer.

Alles selecteren
Rechtermuisknop drukken
en dan staat er informatie van internet ophalen (werkt alleen bij orginele cd's zoals hitzone, 538, foute cd q music)
Anders helaas niet..

Windows media Player kan je wel cd's rippen die je zelf heb gebrand met tag's
RAS    posted on 06-11-2011 15:37
Poster: Tekhead
egrijp ik, maar koop je nooit geen trax via itunes o.d. ? Hoe sorteer je die dan in itunes voor je die bvb in traktor of serato importeert ?

Die tracks zet ik ook op een zelf gecompileerde cd. Als ik nu een nieuw nummer koop in iTunes, dan gaat dat bijvoorbeeld in windows in MAP_TOP40/115. Oftewel cd 115 van mijn nieuwste cd-map. Ook kan ik het gelijk in playlist map_top40/115 zetten in iTunes. Cd 115 zit nog niet vol, maar zogauw die vol zit en de playlist 16 ? 20 nummers bevat, dan brand ik de cd.

Ik gebruik geen Traktor of Serato. Ik importeer wel naar rekordbox zogauw ik een feestje heb. Ik draai alleen met cd's of met usb-sticks icm pioneers.
User edit by RAS on 06-11-2011 @ 15:40:06 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 4.937 days.
 Post CommentThat would be 164.6 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 25 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 2.673
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.188