Traktor Pro Icm Pioneer CDJ-400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 17-04-2011 14:52
Nicola en ik draaien dinsdag op de dj contest van onze school en dit doen wij digitaal. Nu vroegen wij ons af of het mogelijk is om twee cdj400's aan te sluiten op mijn macbook pro. Google geeft mij niet echt duidelijk antwoord, dus daarom vraag ik het even aan jullie. Als iemand weet hoe je dit moet doen/mapping ervoor heeft/welke kabels e.d. ik nodig heb, post het dan even. Alle info is welkom.

Geen bijdehante opmerkingen over dat we dan net zo goed cd's kunnen doen, dat interesseert me geen ruk.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Mod edit by Lead on 19-04-2011 20:00 (1%)

What do you think about Traktor Pro Icm Pioneer CDJ-400 ??

Vote :   

Ywe    posted on 17-04-2011 15:16
Volgens mij is het bij de 400's kwestie van inprikken en goan! Net als bij de 900 & 2000 hebben die spelers traktor certificaat denk ik. Hij staat in elk geval bij de controller drop down menu.

Nu nog de 850 en dan wil ik ook eens over traktor nadenken....
Yorick    posted on 17-04-2011 17:43
De Mapping voor een Pioneer CDJ 400 staat gewoon bij mij in de Traktor Scratch Pro Softfware.
Je moet wel een externe geluidskaart gebruiken omdat de Pioneer CDJ 400 geen audio vanaf software uitstuurt...
-FLoriZ-    posted on 17-04-2011 17:46
Is het dan mogelijk om m'n reloop digital jockey als geluidskaart te gebruiken?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Roalin    posted on 17-04-2011 19:00
Jawel, maar waarom zou je dat doen? De CDJ-400's hebben ook gewoon een geluidskaart ingebouwd.

@ Yorick
De CDJ-400 heeft een ingebouwde geluidskaart en kan dus gewoon audio uitsturen.
djcanta    posted on 18-04-2011 09:00
als je 2 of meer CDJ's op Traktor aan wil sluiten via USB dan moet je eerst een virtuele geluidskaart aanmaken waarin je je CDJ's 'combineert'. Dat doe je in de instellingen van je mac bij hulpprogramma's. Als je dit gedaan hebt start je traktor op, kies je CDJ's in je dropdown als controllers en kies de aangemaakte virtuele geluidskaart als externe audio device.

2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dolivieira    posted on 18-04-2011 09:11
Inderdaad Emiel. Precies zo als jij uitlegt zo moet het ook. En voor de PC gebruikers moet je een driver van de pioneer site downloaden. En dan moet het ook lukken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 19-04-2011 07:27
We gaan niet met de mac draaien maar met de gewone laptop (windhoos).
Hoe maak je daar dan zo'n virtuele/gecombineerde geluidskaart?
Gewoon.
User edit by niiicola on 19-04-2011 @ 07:33:36 (13%)
Gery    posted on 19-04-2011 15:16
dan heb je wss ASIOx driver nodig, maar ik raad ten sterkste aan om het met de macbook te doen!

trouwens, traktor heeft (nog) geen ondersteuning voor advanced HID, dus basically zullen je CDJ400 in
een soort van midi mode werken.?

nadelen hiervan zijn:
het plaatsen van cue punten vrij lastig is.
de vinyl mode en cdj mode niet echt correct werken
ffw en rew ook lastig werken
de latency echt hoog is (een halve tot een seconde vertraging!)
het opstellen van de hele zooi toch al rap 20 minuten in neemt, el als je dit nog nooit eerder gedaan hebt je wss zal
afgaan als een gieter gezien de muziek wss voor minstens een kwartier zal uitvallen.

het is wel zo dat de midi map standaard wel in traktor aanwezig zit.

ik heb het zowel met 400 en 2000 geprobeerd en de initieele setup duurde effectief 20 minuten tot een half uur..?

voor de efficientie van het draaien zal ik je toch aanraden om met CD of USB stick te draaien,
ook al interesseert?je dit nu geen ruk. you'll remember my words als je het probeert.

trouwens, een andere optie is gewoon timecode draaien he Thumbs Up
DJ - Producer
Lead    posted on 19-04-2011 20:02
Poster: niiicola
We gaan niet met de mac draaien maar met de gewone laptop (windhoos).
Hoe maak je daar dan zo'n virtuele/gecombineerde geluidskaart?

Zoals je in bovenstaande postings kunt lezen moet dat alleen als je een Mac gebruikt.

Voor windows download je de ASIO drivers van de Pioneer website (ga naar Firmware en tik het typenr in)

En inderdaad ondersteunt Traktor nog steeds geen Advanced HID dus blijven dingen enigsinds grof werken.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 5.178 days.
 Post CommentThat would be 172.6 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

48 Users online: 4 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 27.853
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.952.618