Omzetten naar PHP website
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 02-01-2006 21:50
Hallo luitjes,

Aangezien ik al weer een tijdje stil heb gestaan op het gebied van m'n website, heb ik besloten eens aan PHP te gaan beginnen.

Eigenlijk wil ik m'n oude site +/- omzetten in php.

Wie kan me uitleggen:
-> Iets met pagina's en database i.p.v. frames
-> En de rest komt in de loop van de tijd wel?

Mod edit by Lead on 03-01-2006 19:17 (1%)

What do you think about Omzetten naar PHP website ??

Vote :   

Gery    posted on 02-01-2006 23:24
eh om te beginnen, geen tabellen gebruiken maar div's
database kan je enkel maar gebruiken als je host mysql ondersteunt

beste is dan gewoon om door middel van een simpele include al je pagina's in je layout te laden.

was ik van jou 'k zou zo beginnen, en de database stuff nog wat achterwege laten.
zeker als je nog maar net met php begint maakt dit het nogal redelijk complex.
trouwens mysql is eigenlijk maar echt handig als je een soort van blog, gastenboek, of andere dynamische content wil hebben
DJ - Producer
Ramon72    posted on 02-01-2006 23:36
Poster: Gery
mysql is eigenlijk maar echt handig als je een soort van blog, gastenboek, of andere dynamische content wil hebben

Precies, of als je je site online wil managen.
Om welke site gaat het precies?
Nvie    posted on 02-01-2006 23:40
site nu: http://nvepro.downfire.com
tot hoever ik gekomen ben: http://nvepronl.downfire.com/index.php
Ramon72    posted on 02-01-2006 23:43
Poster: Nvie
site nu: http://nvepro.downfire.com
tot hoever ik gekomen ben: http://nvepronl.downfire.com/index.php

Tja, dat lijkt een simpele <php echo "blabla"; ?> regel Happy, laughing...
Ik zou als het geen dyna,ische site is geen PHP gebruiken.
Lead    posted on 03-01-2006 01:16
Poster: Ramon72
Ik zou als het geen dyna,ische site is geen PHP gebruiken.

Kan wel, als je er mee overweg kan, of mee overweg wilt leren kunnen.

Voor een site met platte content is het het makkelijkste om HTML te maken. En er eventueel via php een guestbookje in bouwen.

Bij veel en veelvuldig wisselende content ontkom je niet aan een dynamische website.
Let the BASS be louder
Reind    posted on 03-01-2006 02:07
Poster: Gery

Ligt er aan, als je een pagina een opbouw geeft met tabellen maar vervolgens de tabellen styled met een CSS werkt dat veel makkelijker dan met div's. Div's is welliswaar netter maar levert ook heel veel kopzorgen op wanneer je je site echt cross browser proof wil maken vanwege de interpertatie die sommige browsers van CSS2 hebben.

Ik ben met mijn eigen site bezig geweest en zo cross browser proof als ie nu is met tabellen krijg ik hem niet met div's. Daarnaast heb ik ontzettend veel extra CSS code nodig om de zaak enigssinds voor elkaar te krijgen bij alle verschillende browsers.

Zodra alles netjes het boxmodel ondersteund en alle browsers voldoende CSS2 ondersteuning hebben word het er veel makkelijker op in ieder geval.

database kan je enkel maar gebruiken als je host mysql ondersteunt

PostgreSQL, Mssql, Access en zo zijn er nog wel een paar. MySQL is het universeelst en het meest over te vinden dus waarschijnlijk ook het makkelijkst onder de knie te krijgen.

was ik van jou 'k zou zo beginnen, en de database stuff nog wat achterwege laten.
zeker als je nog maar net met php begint maakt dit het nogal redelijk complex.
trouwens mysql is eigenlijk maar echt handig als je een soort van blog, gastenboek, of andere dynamische content wil hebben

Of pak een standaard pakket als Joomla en fix daar zelf een lay out omheen. Heb ik ook gedaan en dat is prima te doen zonder dat je meteen een paar dikke boeken nodig hebt om kennis op te doen.

Ik gebruik Joomla voor aardig wat site's (ik klus links en rechts nog wel eens wat bij naast de horeca baan) en het bevalt me prima. Helemaal als straks de core ontdaan is van tabel data en presentatie en data laag van elkaar gescheiden worden e.d.

Ow en niet geheel onbelangrijk, het is gratis
Lead    posted on 03-01-2006 10:04
Maar ja, het blijft een geheel gratis script. sommige mensen kunnen natuurlijk ook de dingen zelf willen bouwen.

En al die problemen om alles cross-browser proof te maken. Kijk DJResource. 1 stylesheet voor alle browsers. Tablellen en div's door elkaar heen gebruikt en toch is de site identiek in zowel Firefox als IE.... het hoeft niet zo moeilijk te gaan dus Winking my eye

Maar een open source script is voor een dynamische website een mooie oplossing als je het nog niet aan durft om alles in 1 keer te maken. Wij zijn ook via PHPnuke (gelukkige duurde dat niet zo lang) doorgegroeid.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-01-2006 10:04 (1%)
Nvie    posted on 04-01-2006 22:29
Joomla schijnt nogal wat problemen te geven op downfire, aangezien m'n grote vrienden daar niet zo open blijken te staan voor suggesties, ga ik eens kijken naar een betaalde host (hè, hè, eindelijk :D)
Ramon72    posted on 04-01-2006 22:32
Was het nog gelukt met PEAR?
Nvie    posted on 04-01-2006 22:38
Was het nog gelukt met PEAR?

Niet echt, die gasten hebben blijkbaar eens een joombla site gezien zonder PEAR, en beweren dat het best zonder kan, ookal zou het beter zijn met.

I.i.g. moeten ze m'n sessions save path schrijfbaar maken, omdat ik daar zelf niet bij kan :S
pureurban    posted on 05-01-2006 00:20

whehe dat hoeft niet je kan ook gewoon tabellen gebruiken Winking my eye
Nvie    posted on 05-01-2006 16:47
Ben nu met lokaal installatie bezig, maar ook dat schijnt zo z'n problemen te geven :S
Ramon72    posted on 05-01-2006 18:05
Niet echt, die gasten hebben blijkbaar eens een joombla site gezien zonder PEAR, en beweren dat het best zonder kan, ookal zou het beter zijn met.

I.i.g. moeten ze m'n sessions save path schrijfbaar maken, omdat ik daar zelf niet bij kan :S

Dan hebben ze Joomla 1.05 nog niet getest (als ze uberhaupt al een versie getest hebben)... Daarnaast moeten ze niet je session path schrijfbaar maken, maar jouw gebruikersnaam aan de www-data groep toevoegen. Joomla, maar ook andere CMS systemen, maakt namelijk gebruikt van de apache account.

Mocht je de mogelijkheid hebben het lekker lokaal te doen, moet je dat zeker proberen!
Nvie    posted on 05-01-2006 18:10

Dan hebben ze Joomla 1.05 nog niet getest (als ze uberhaupt al een versie getest hebben)... Daarnaast moeten ze niet je session path schrijfbaar maken, maar jouw gebruikersnaam aan de www-data groep toevoegen. Joomla, maar ook andere CMS systemen, maakt namelijk gebruikt van de apache account.

Mocht je de mogelijkheid hebben het lekker lokaal te doen, moet je dat zeker proberen!

Ik ben lokaal bezig, maar dat geeft fouten met tabellen in MySQL... dat ga ik zo ff oplossen.

Als wim ff online komt moet ik ook nog ff iets met hem regelen, denk ik
Nvie    posted on 05-01-2006 20:47
De betaalde host is nu zo goed als geregeld, morgen (?) eens kijken of we aan de slag kunnen :P
Lead    posted on 05-01-2006 20:48
hehe, gefeliciteerd geloof ik Winking my eye
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 05-01-2006 21:01
Poster: Lead
hehe, gefeliciteerd geloof ik Winking my eye

Danku :P Nu Wim nog ff vinden :D
Nvie    posted on 06-01-2006 12:02
Alles is geupload en goed gechmod, alleen ik kan de url naar de installation map niet vinden :S

This is an old Topic

No new postings for 7.066 days.
 Post CommentThat would be 235.5 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 27 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 60.363
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.315