Poster: Gery
eh om te beginnen, geen tabellen gebruiken maar div's
Ligt er aan, als je een pagina een opbouw geeft met tabellen maar vervolgens de tabellen styled met een CSS werkt dat veel makkelijker dan met div's. Div's is welliswaar netter maar levert ook heel veel kopzorgen op wanneer je je site echt cross browser proof wil maken vanwege de interpertatie die sommige browsers van CSS2 hebben.
Ik ben met mijn eigen site bezig geweest en zo cross browser proof als ie nu is met tabellen krijg ik hem niet met div's. Daarnaast heb ik ontzettend veel extra CSS code nodig om de zaak enigssinds voor elkaar te krijgen bij alle verschillende browsers.
Zodra alles netjes het boxmodel ondersteund en alle browsers voldoende CSS2 ondersteuning hebben word het er veel makkelijker op in ieder geval.
database kan je enkel maar gebruiken als je host mysql ondersteunt
PostgreSQL, Mssql, Access en zo zijn er nog wel een paar. MySQL is het universeelst en het meest over te vinden dus waarschijnlijk ook het makkelijkst onder de knie te krijgen.
was ik van jou 'k zou zo beginnen, en de database stuff nog wat achterwege laten.
zeker als je nog maar net met php begint maakt dit het nogal redelijk complex.
trouwens mysql is eigenlijk maar echt handig als je een soort van blog, gastenboek, of andere dynamische content wil hebben
Of pak een standaard pakket als Joomla en fix daar zelf een lay out omheen. Heb ik ook gedaan en dat is prima te doen zonder dat je meteen een paar dikke boeken nodig hebt om kennis op te doen.
Ik gebruik Joomla voor aardig wat site's (ik klus links en rechts nog wel eens wat bij naast de horeca baan) en het bevalt me prima. Helemaal als straks de core ontdaan is van tabel data en presentatie en data laag van elkaar gescheiden worden e.d.
Ow en niet geheel onbelangrijk, het is gratis