Net begonnen ;s (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:16
Hallo ,

Ik ben net begonnen met Dj'en Happy, laughing
En het gaat al goed ..

Maar ik zit toch nog met sommige problemen :s

1. Die BPM Is Soms buiten het ritme van de song in het andere deck ( Ik gebruik Virtual Dj Home Version binnenkort Pro )

Kan iemand mij helpen?

En kan je ook lid worden van onze FaceBook pagina ?
( Ik draai wel al op kleine feestjes ) Maar toch die Bpm is niet altijd exact meestal wel maar soms niet kan iemand mij misschien goeie liedjes geven waar het zeker mee lukt?

http://www.facebook.com/DjsTMM
User edit by MrMichiel on 13-04-2011 @ 22:17:12 (20%)

What do you think about Net begonnen ;s ??

Vote :   

MrMichiel    posted on 14-04-2011 10:21
Bedankt Winking my eye
De vraag die ik nu ga stellen is een heel domme maar ik weet het gewoon niet en nu zijn we hier toch al aan het praten :
Hoe zet je deck 1 in de luidspreken en deck 2 in je koptelefoon?
In virtual dj moe je dan iets instellen?

Groetjes ,
DJSHAK3S    posted on 14-04-2011 11:06
MrMichiel ik pm je f mijn contact dan leg ik alles uit
MrMichiel    posted on 14-04-2011 11:34
Poster: DJSHAK3S
MrMichiel ik pm je f mijn contact dan leg ik alles uit

Kom je online?
TheMole    posted on 14-04-2011 11:43
Op uw vraag kan ik niet antwoorden, maar ik wou even zeggen dat ge er misschien aan moet denken om in de toekomst over te stappen naar ander materiaal. En dan bedoel ik draaitafels,cd-spelers, mengpaneel,etc. Persoonlijk denk ik dat ge hier veel meer plezier aan gaat beleven, en zo leert ge het natuurlijk ook beter. Want het lijkt erop dat gij wel veel interesse hebt in dj'en. (Sorry wou ik gewoon even zeggen).
MrMichiel    posted on 14-04-2011 11:47
Poster: TheMole
Op uw vraag kan ik niet antwoorden, maar ik wou even zeggen dat ge er misschien aan moet denken om in de toekomst over te stappen naar ander materiaal. En dan bedoel ik draaitafels,cd-spelers, mengpaneel,etc. Persoonlijk denk ik dat ge hier veel meer plezier aan gaat beleven, en zo leert ge het natuurlijk ook beter. Want het lijkt erop dat gij wel veel interesse hebt in dj'en. (Sorry wou ik gewoon even zeggen).

Ik heb veel intresse in dj'en ja.
Maar ik ga binnenkort met Midi Controller beginnen of zou ik al direct met allemaal andere apparatuur beginnen ?

Grts ,
Bootstrap    posted on 14-04-2011 12:26
Ik zou met een midi controller beginnen als ik jou was. Stuk goedkopere manier om het draaien een beetje uit te testen. Er zijn ook genoeg hele goede midi controllers op de markt, dus de overstap naar CD's op vinyl hoef je nooit te maken als je dat niet wil. Er zijn op dit forum al eindeloze discussies geweest over of je beter met vinyl, CD's of midi kan draaien. Uiteindelijk kwam hieruit naar voren dat het gewoon een persoonlijke keuze is. Je moet dus lekker veel opzoeken over hoe het werkt en alles uitproberen en dan uiteindelijk beslissen wat je wil gaan gebruiken.

Maar voor nu lijkt het me de slimste keuze om eerst met een (goedkope) midi controller aan de slag te gaan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
MrMichiel    posted on 14-04-2011 12:34
Poster: Bootstrap
Ik zou met een midi controller beginnen als ik jou was. Stuk goedkopere manier om het draaien een beetje uit te testen. Er zijn ook genoeg hele goede midi controllers op de markt, dus de overstap naar CD's op vinyl hoef je nooit te maken als je dat niet wil. Er zijn op dit forum al eindeloze discussies geweest over of je beter met vinyl, CD's of midi kan draaien. Uiteindelijk kwam hieruit naar voren dat het gewoon een persoonlijke keuze is. Je moet dus lekker veel opzoeken over hoe het werkt en alles uitproberen en dan uiteindelijk beslissen wat je wil gaan gebruiken.

Maar voor nu lijkt het me de slimste keuze om eerst met een (goedkope) midi controller aan de slag te gaan.

Hoeveel kost de goedkoopste ? ( Midi controller )
Ik heb net een nieuwe mix gemaakt ik weet niet of hij goed is wil jij hem eens rate ? En zeggen wat beter kan ? Waarschijnlijk vinden jullie hem niet zo goed maar daar kan ik mee leven. Maar reken voor een beginneling h? Winking my eye snapt ge ?
Thanks ,
Hier is de link ?:?http://www.youtube.com/watch?v=H7S86zCeAfQ
Bootstrap    posted on 14-04-2011 13:13
Volgens mij snap je het concept 'remix' niet helemaal. Wat jij doet is gewoon een nummer pakken en er heel veel effecten overheen gooien, daar wordt het sowieso niet beter van.

Wat wil je eigenlijk leren? Om op feestjes te draaien of om een goede remix te kunnen maken?

edit: een Behringer BCD3000 kun je tweedehands voor onder ?100 vinden als je goed zoekt.
User edit by Bootstrap on 14-04-2011 @ 13:15:07 (34%)
MrMichiel    posted on 14-04-2011 13:41
Poster: Bootstrap
Volgens mij snap je het concept 'remix' niet helemaal. Wat jij doet is gewoon een nummer pakken en er heel veel effecten overheen gooien, daar wordt het sowieso niet beter van.

Wat wil je eigenlijk leren? Om op feestjes te draaien of om een goede remix te kunnen maken?

edit: een Behringer BCD3000 kun je tweedehands voor onder ?100 vinden als je goed zoekt.

Op die nieuwste is geen enkel effect geplakt .. Alleen loop's en croSfadder .. Of denk jij van wel?
Bjorn1419    posted on 14-04-2011 14:52
Een remix is als je delen van een nummer gebruikt voor je eigen nummer. Het heeft dus te maken met het produceren van nummers. Wat jij aan het doen bent is gewoon wat (proberen te) mixen met virtual DJ.
MrMichiel    posted on 14-04-2011 14:57
Poster: Bjorn1419
Een remix is als je delen van een nummer gebruikt voor je eigen nummer. Het heeft dus te maken met het produceren van nummers. Wat jij aan het doen bent is gewoon wat (proberen te) mixen met virtual DJ.

Dit topic noemt : Net begonnen ;S <-- Ik ben dus net begonnen en toen jij was begonnen kon jij zeker al direct een heel goede mix maken ? Ik denk het niet ..

Ofwel?
Bjorn1419    posted on 14-04-2011 15:03
dude, ik leg je uit wat een remix is. Wat jij doet heeft nix met het remixen van nummers te maken. Ik zal je een voorbeeld geven van wat wel een remix is

Kijk je hebt dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=IeNmFhIjGXE

En dan heeft manuel de la mare daar een remix van gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7LawQrSbiM

Nee ik kon niet gelijk heel goed mixen, maar ik ging gewoon urenlang oefenen totdat ik het wel kon.?

MrMichiel    posted on 14-04-2011 15:19
dude, ik leg je uit wat een remix is. Wat jij doet heeft nix met het remixen van nummers te maken. Ik zal je een voorbeeld geven van wat wel een remix is

Kijk je hebt dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=IeNmFhIjGXE

En dan heeft manuel de la mare daar een remix van gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7LawQrSbiM

Nee ik kon niet gelijk heel goed mixen, maar ik ging gewoon urenlang oefenen totdat ik het wel kon.?

Met welk programma?
Bjorn1419    posted on 14-04-2011 15:23
Ik mix zelf gewoon met 2 cd spelers en een mixer. Met welk programma manuel de la mare dat nummer heeft gemaakt weet ik niet
Bootstrap    posted on 14-04-2011 15:48
Maar volgens mij snap je niet dat een remix op een hele andere manier gemaakt wordt dan een DJ mix. DJ's mixen bestaande platen aan elkaar en producers maken eigen platen en remixen bestaande platen.
main    posted on 14-04-2011 15:55
wat me het meeste irriteert is dat ik dit die ?aardige? jongen al op de eerste pagina heb proberen uit te leggen maar dit simpel weg niet leest.
MrMichiel    posted on 14-04-2011 16:15
Poster: main
wat me het meeste irriteert is dat ik dit die ?aardige? jongen al op de eerste pagina heb proberen uit te leggen maar dit simpel weg niet leest.

Welk lees ik niet?
Bjorn1419    posted on 14-04-2011 16:19
in zijn eerste reactie legt die toch uit dat wat jij doet geen remixen is....
MrMichiel    posted on 14-04-2011 16:22
in zijn eerste reactie legt die toch uit dat wat jij doet geen remixen is....

Dat weet ik .. Daarom vraag ik hoe het wel moet en heb ik daar al een antwoord op gekregen ? Dacht het niet. Happy, laughing
Sound-Division    posted on 14-04-2011 16:28
Lees dan ook alle reacties na Cool

Alles wat je vraagt staat al duidelijk uitgelegd pfffffffffffff LEZEN AUB LEZEN!!!

ow ja voor de duidelijkheid: LEZEN AUB ALLES EVEN NALEZEN, OKE ? DANKJE! Cool
main    posted on 14-04-2011 16:29
wel, heb je wel.
MrMichiel    posted on 14-04-2011 16:32
wel, heb je wel.

Kijk : Ik wil beter kunnen mixen het enigste wat jullie hebben gezegt is -> Zoek op internet en YouTube

IK VRAAG HET AAN JULLIE?! Als jullie toch zo ervaren zijn ? kunnen jullie mij dan niet helpen ? Cool
main    posted on 14-04-2011 16:35
het enige wat we aan jou vragen is om te lezen wat we allemaal netjes getypt hebben. we hebben het zelfs meerdere keren voor je uitgelegd op eerdere pagina's EN DAN NOG weiger je het te lezen.

wat ik dan niet begrijp is dat je nog steeds vraagt of we je willen helpen, TERWIJL JE AL 3 PAGINA'S VOL AAN INFO hebt.
MrMichiel    posted on 14-04-2011 16:36
het enige wat we aan jou vragen is om te lezen wat we allemaal netjes getypt hebben. we hebben het zelfs meerdere keren voor je uitgelegd op eerdere pagina's EN DAN NOG weiger je het te lezen.

wat ik dan niet begrijp is dat je nog steeds vraagt of we je willen helpen, TERWIJL JE AL 3 PAGINA'S VOL AAN INFO hebt.

Ik zal het is lezen h? Winking my eye?
Maar wat vind je van men nieuwste mix ?? Ik heb jullie raad gevolgd ? Is hij goed of slecht ? (:
main    posted on 14-04-2011 16:38
ik ga zelf geen mix beoordelen die gemaakt is zonder te voorbeluisteren en alleen met een muis.

244 Users online: 138 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 46.426
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.718