Net begonnen ;s (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:16
Hallo ,

Ik ben net begonnen met Dj'en Happy, laughing
En het gaat al goed ..

Maar ik zit toch nog met sommige problemen :s

1. Die BPM Is Soms buiten het ritme van de song in het andere deck ( Ik gebruik Virtual Dj Home Version binnenkort Pro )

Kan iemand mij helpen?

En kan je ook lid worden van onze FaceBook pagina ?
( Ik draai wel al op kleine feestjes ) Maar toch die Bpm is niet altijd exact meestal wel maar soms niet kan iemand mij misschien goeie liedjes geven waar het zeker mee lukt?

http://www.facebook.com/DjsTMM
User edit by MrMichiel on 13-04-2011 @ 22:17:12 (20%)

What do you think about Net begonnen ;s ??

Vote :   

MrMichiel    posted on 13-04-2011 19:30
Poster: MrQreeny
Kijk anders even alle filmpjes van youtube-gebruiker 'ellaskins' ook wel dj tutor...
Dat zijn hele goede...

En wil ja ALSJEBLIEFT ophouden met die t? irritante smileys.... omfg
Sorry, stoort mij lichtelijk... Cool

Ok?.
Ik zal wel stoppen met die smileys..
Zijn die tutorials in het vlaams?
Estacy    posted on 13-04-2011 19:37
als je de moeite nam om ze op te zoeken, nee, in het engels
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MrQreeny    posted on 13-04-2011 19:38
Nee engels...
Als dat (nog) een probleem is (wat ik wel kan snappen als je 12 bent hoor...)?
Zou ik voor je verjaardag een dj-cursus vragen, dan weet je gelijk wat het draaien en mixen nou echt inhoudt.
Of je koopt een midi controller en gaat daar gewoon veel mee oefenen. Want daar komt het uiteindelijk toch op neer!

'Music is the universal language of mankind...'
MrMichiel    posted on 13-04-2011 20:02
Nee engels...
Als dat (nog) een probleem is (wat ik wel kan snappen als je 12 bent hoor...)?
Zou ik voor je verjaardag een dj-cursus vragen, dan weet je gelijk wat het draaien en mixen nou echt inhoudt.
Of je koopt een midi controller en gaat daar gewoon veel mee oefenen. Want daar komt het uiteindelijk toch op neer!

Ok?.
Maar ik kan wel engels ze ..
Liever vlaams dat leest vlotter vind ge niet ?
DJSHAK3S    posted on 13-04-2011 20:14
Moeten wij nu alle moeite doen om een mix samen te stellen of wat?!,
je zegt dat je 2 liedjes wilt om te mixen, ga wat luisteren wat mixjes kijkt door wat tracklistjes, wat goed bij elkaar past en als je wat leuks hebt dan ga je ze downloaden of kopen.
Ga tutortials kijken (ja in het engels, doe maar wat moeite) en dan oefenen,
Wij hoeven niet alles te doen h?
MrMichiel    posted on 13-04-2011 20:19
Poster: DJSHAK3S
Moeten wij nu alle moeite doen om een mix samen te stellen of wat?!,
je zegt dat je 2 liedjes wilt om te mixen, ga wat luisteren wat mixjes kijkt door wat tracklistjes, wat goed bij elkaar past en als je wat leuks hebt dan ga je ze downloaden of kopen.
Ga tutortials kijken (ja in het engels, doe maar wat moeite) en dan oefenen,
Wij hoeven niet alles te doen h?

Ik geef je volledig gelijk.
Maar ik ben wel nog maar een nieuwe h? Winking my eye
Daarom vroeg ik ook of jullie mij wat kunnen helpen jullie zijn al gevorderd toch ?
MrMichiel    posted on 13-04-2011 20:28

User edit by MrMichiel on 13-04-2011 @ 20:38:56 (100%)
DJSHAK3S    posted on 13-04-2011 21:05
Wij kunnen je advies geven maar we zijn geen DJ tutors (sommige mensen hier?althans wel)
MrMichiel    posted on 13-04-2011 21:35
Wij kunnen je advies geven maar we zijn geen DJ tutors (sommige mensen hier?althans wel)

Wie is er dj tutorial hier ? Kun je is vragen of ze hier op willen reageren? Ik ben hier nogal heeeel nieuw Winking my eye ok?
MrQreeny    posted on 13-04-2011 21:49
Oke..... ik zal je nog een tip geven, gewoon omdat ik vandaag zo aardig ben.

LEES Cool

Het h?le forum staat vol met antwoorden op vragen die jij stelde, die je nu stelt en heel heel heel erg waarschijnlijk staan er ook de antwoorden al die jij gaat stellen...

Oke #2...... nog 1 tip dan:
Aan de linkerkant van de website heb je een menu. Ergens staat daarbij 'Search'. Handig he!!Cool O.. eeh dat betekent 'zoeken'. Daarmee kan je zeg maar in de bestaande topics zoeken naar onderwerpen en vragen die je hebt. (jaja daar is over nagedacht hoor!)

Hmm.. Klink ik t? geergerd?Cool

Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen gesteld zijn.?Cool
MrMichiel    posted on 13-04-2011 21:52
Oke..... ik zal je nog een tip geven, gewoon omdat ik vandaag zo aardig ben.

LEES Cool

Het h?le forum staat vol met antwoorden op vragen die jij stelde, die je nu stelt en heel heel heel erg waarschijnlijk staan er ook de antwoorden al die jij gaat stellen...

Oke #2...... nog 1 tip dan:
Aan de linkerkant van de website heb je een menu. Ergens staat daarbij 'Search'. Handig he!!Cool O.. eeh dat betekent 'zoeken'. Daarmee kan je zeg maar in de bestaande topics zoeken naar onderwerpen en vragen die je hebt. (jaja daar is over nagedacht hoor!)

Hmm.. Klink ik t? geergerd?Cool

Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen
gesteld zijn.?Cool

Maar gaan daar ook liedjes staan die goed zijn om te mixen? ( met ongeveer dezemfde BPM )
MrQreeny    posted on 13-04-2011 22:05
Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen

Kijk jij ook wel is naar de antwoorden die mensen geven of niet?
Het antwoord is gewoon al gegeven in DIT TOPIC... pannekoek

Sorry hoor, maar ik heb de hoop opgegeven, van mij hoor je niks meer...
MrMichiel    posted on 13-04-2011 22:11
span style='text-decoration: underline;'>Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen

Kijk jij ook wel is naar de antwoorden die mensen geven of niet?
Het antwoord is gewoon al gegeven in DIT TOPIC... pannekoek

Sorry hoor, maar ik heb de hoop opgegeven, van mij hoor je niks meer...

Iemand moet mij toch kunnen helpen? Met het beatmatchen want als ik op ' sync ' klik in VDJ dan klopt die beatmatch nog niet wat moet ik nu doen?
main    posted on 13-04-2011 22:48
beatmatchen zonder sync knop. (lees vorige pagina)

verder zijn al je vragen allang beantwoord op de vorige pagina, onder andere door mij.
lees ze nog eens rustig door en zoek dingen op youtube, zo moet je wel je eerste 'dj' jaar doorkomen. althans, da's wel de gebruikelijke manier.
MrMichiel    posted on 13-04-2011 22:58
Poster: main
eatmatchen zonder sync knop. (lees vorige pagina)

verder zijn al je vragen allang beantwoord op de vorige pagina, onder andere door mij.
lees ze nog eens rustig door en zoek dingen op youtube, zo moet je wel je eerste 'dj' jaar doorkomen. althans, da's wel de gebruikelijke manier.

Ik heb al alles geprobeerd maar de knop werkt niet ik kan er wel op klikken maar de BPM verandert nie
Bv.
Deck 1 : 128.00 %
Deck 2 : 147.00 %

En het wilt niet veranderen wat nu?
DJSHAK3S    posted on 13-04-2011 23:01
147 bpm? dat is te hoge bpm (lijken mij 2 heel verschillende tracks 1 house en 1 dubstep ofzo?:S
MrMichiel    posted on 13-04-2011 23:03
147 bpm? dat is te hoge bpm (lijken mij 2 heel verschillende tracks 1 house en 1 dubstep ofzo?:S

Dit was een voorbeeld kzal nu is overnemen wat op de decks stond ;

Deck 1 : 126.00
Deck 2 : 132.06

Ik klik op ' sync ' en er gebeurt niks wat nu?
DJSHAK3S    posted on 13-04-2011 23:10
is het liedje standaard 132.6 bpm of als je gesyncd hebt
MrMichiel    posted on 13-04-2011 23:10
is het liedje standaard 132.6 bpm of als je gesyncd hebt

Standard is het 132.6 en als ik het sync blijft het op 132.6
Hoe kan dat?
KevinGabriels    posted on 13-04-2011 23:38
Het beste om in het begin te oefenen zijn 2 dezelfde hardstyle nummers => hier hoor je uw beats heel goed.
iGrasmat    posted on 14-04-2011 00:27
Volgensmij trollt 'ie...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Bootstrap    posted on 14-04-2011 00:47
Nou jongens wat een agressieve reacties allemaal op iemand die net komt kijken in het DJ wereldje.. Ik ben het ermee eens dat hij eerst zelf dingen op moet zoeken voordat hij er vragen over stelt, maar de vraag die hij nu stelt is niet zo gek. Blijkbaar werkt de sync functie op de een of andere manier niet bij hem.

@MrMichiel: Om te kunnen mixen hoef je niet per se twee tracks met dezelfde snelheid te hebben. Om zonder midi controller en de mogelijkheid tot voorbeluisteren enigszings met Virtual DJ te kunnen mixen moet de sync functie dan wel werken natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Wat ik je wel aan kan raden is om Traktor (Pro) te gaan gebruiken in plaats van Virtual DJ, omdat dit een stuk stabieler en professioneler is. Ook zal hij beter syncen.

Als je er na een tijdje te hebben aangekloot achter komt dat je het toch wel erg leuk vindt om te doen kun je overwegen om een goedekope midicontroller te kopen zoals bijvoorbeeld de Behringer BCD3000 of Reloop Digital Jockey 2.

Ik hoop je hiermee een beetje in de goede richting geholpen te hebben. Ik zou de komende tijd gewoon heel veel gaan lezen over het hele DJ gebeuren en filmpjes kijken op youtube om te leren hoe het allemaal in elkaar steekt. Met gerichte vragen kun je altijd hier terecht.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
main    posted on 14-04-2011 08:16
Lees mn posts op de vorige pagina, dan snap je onze reacties hier haha.
MrMichiel    posted on 14-04-2011 08:52
Poster: Bootstrap
Nou jongens wat een agressieve reacties allemaal op iemand die net komt kijken in het DJ wereldje.. Ik ben het ermee eens dat hij eerst zelf dingen op moet zoeken voordat hij er vragen over stelt, maar de vraag die hij nu stelt is niet zo gek. Blijkbaar werkt de sync functie op de een of andere manier niet bij hem.

@MrMichiel: Om te kunnen mixen hoef je niet per se twee tracks met dezelfde snelheid te hebben. Om zonder midi controller en de mogelijkheid tot voorbeluisteren enigszings met Virtual DJ te kunnen mixen moet de sync functie dan wel werken natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Wat ik je wel aan kan raden is om Traktor (Pro) te gaan gebruiken in plaats van Virtual DJ, omdat dit een stuk stabieler en professioneler is. Ook zal hij beter syncen.

Als je er na een tijdje te hebben aangekloot achter komt dat je het toch wel erg leuk vindt om te doen kun je overwegen om een goedekope midicontroller te kopen zoals bijvoorbeeld de Behringer BCD3000 of Reloop Digital Jockey
2
.

Ik hoop je hiermee een beetje in de goede richting
geholpen te hebben. Ik zou de komende tijd gewoon heel veel gaan lezen
over het hele DJ gebeuren en filmpjes kijken op youtube om te leren hoe het allemaal in elkaar steekt. Met gerichte vragen kun je altijd hier
terecht.

Voor traktor heb je toch best een Controller voor nodig ? En is dit niet moeilijker om al direct mze te beginnen ?
Xtremer    posted on 14-04-2011 10:10
Leuke vergelijking met Virtual DJ. Als ik in de trein zit, mix ik af en toe wat nummertje in elkaar met de app: djay. Gewoon puur voor de fun, of omdat je nog 1 uur moet zitten. Wat je hierbij moet doen is puur beatmatching en zorgen dat je op het juiste moment je volgende track start. Dit zou je dus ook makkelijk kunnen doen met Virtual DJ.

Ik nam altijd het voorbeeld voor me van Ellaskins (YouTube). Stel je hebt 2 auto's, auto A rijdt 126 KM en auto B 130 KM. Wat moet auto A doen om op gelijke snelheid te rijden met auto B? Juist, versnellen. Hij moet zorgen dat hij ook op 130 KM komt.

Beatmatching: Laten we nu jou voorbeeld nemen. Track A heeft een BPM van 126 en Track B 132,06. Track A hoor je over je speakers en kan de rest ook horen. Track B hoor je over je hoofdtelefoon en wil je graag inmixen bij track A. Eerst ga je de snelheid aan elkaar gelijk zetten. Schuif de knop genaamd pitch omhoog om de snelheid te verminderen. Blijf net zo lang omhoog schuiven tot je op 126 BPM uitkomt. Nu staan de tracks 'gelijk'.

Inmixen: Je wilt nu graag de track inmixen, dus over de andere heen leggen zodat het op een mooie manier klinkt. Dit is geen gemakkelijk stap als we het gaan hebben over jou niveau. Je moet hierbij goed door hebben hoe de basis van een track in elkaar zit. Je hebt vaak een intro, mid-intro, qlimax, mix-outro en outro. Om het gemakkelijk te maken raad ik je aan om pas bij de start van de outro Track B erin te gooien. De outro is het lange stuk aan het einde van een track.

Je zou eens wat mixvideo's op YouTube kunnen bekijken. Deze zijn erg leerzaam (als ik de reacties op mijn video's mag geloven). Hierbij zie je hoe een ander te werk gaat.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

257 Users online: 145 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 42.432
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.949.724