Poster: MrQreeny
Kijk anders even alle filmpjes van youtube-gebruiker 'ellaskins' ook wel dj tutor...
Dat zijn hele goede...
En wil ja ALSJEBLIEFT ophouden met die t? irritante smileys.... omfg
Sorry, stoort mij lichtelijk...
Nee engels...
Als dat (nog) een probleem is (wat ik wel kan snappen als je 12 bent hoor...)?
Zou ik voor je verjaardag een dj-cursus vragen, dan weet je gelijk wat het draaien en mixen nou echt inhoudt.
Of je koopt een midi controller en gaat daar gewoon veel mee oefenen. Want daar komt het uiteindelijk toch op neer!
Poster: DJSHAK3S
Moeten wij nu alle moeite doen om een mix samen te stellen of wat?!,
je zegt dat je 2 liedjes wilt om te mixen, ga wat luisteren wat mixjes kijkt door wat tracklistjes, wat goed bij elkaar past en als je wat leuks hebt dan ga je ze downloaden of kopen.
Ga tutortials kijken (ja in het engels, doe maar wat moeite) en dan oefenen,
Wij hoeven niet alles te doen h?
Wij kunnen je advies geven maar we zijn geen DJ tutors (sommige mensen hier?althans wel)
Oke..... ik zal je nog een tip geven, gewoon omdat ik vandaag zo aardig ben.
LEES
Het h?le forum staat vol met antwoorden op vragen die jij stelde, die je nu stelt en heel heel heel erg waarschijnlijk staan er ook de antwoorden al die jij gaat stellen...
Oke #2...... nog 1 tip dan:
Aan de linkerkant van de website heb je een menu. Ergens staat daarbij 'Search'. Handig he!!O.. eeh dat betekent 'zoeken'. Daarmee kan je zeg maar in de bestaande topics zoeken naar onderwerpen en vragen die je hebt. (jaja daar is over nagedacht hoor!)
Hmm.. Klink ik t? geergerd?![]()
Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen
gesteld zijn.?
span style='text-decoration: underline;'>Vragen stellen is goed, maar denk er eerst is ff over na en kijk vooral even of er niet als soortgelijke vragen
Kijk jij ook wel is naar de antwoorden die mensen geven of niet?
Het antwoord is gewoon al gegeven in DIT TOPIC... pannekoek
Sorry hoor, maar ik heb de hoop opgegeven, van mij hoor je niks meer...
Poster: main
eatmatchen zonder sync knop. (lees vorige pagina)
verder zijn al je vragen allang beantwoord op de vorige pagina, onder andere door mij.
lees ze nog eens rustig door en zoek dingen op youtube, zo moet je wel je eerste 'dj' jaar doorkomen. althans, da's wel de gebruikelijke manier.
147 bpm? dat is te hoge bpm (lijken mij 2 heel verschillende tracks 1 house en 1 dubstep ofzo?:S
is het liedje standaard 132.6 bpm of als je gesyncd hebt
Poster: Bootstrap
Nou jongens wat een agressieve reacties allemaal op iemand die net komt kijken in het DJ wereldje.. Ik ben het ermee eens dat hij eerst zelf dingen op moet zoeken voordat hij er vragen over stelt, maar de vraag die hij nu stelt is niet zo gek. Blijkbaar werkt de sync functie op de een of andere manier niet bij hem.
@MrMichiel: Om te kunnen mixen hoef je niet per se twee tracks met dezelfde snelheid te hebben. Om zonder midi controller en de mogelijkheid tot voorbeluisteren enigszings met Virtual DJ te kunnen mixen moet de sync functie dan wel werken natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Wat ik je wel aan kan raden is om Traktor (Pro) te gaan gebruiken in plaats van Virtual DJ, omdat dit een stuk stabieler en professioneler is. Ook zal hij beter syncen.
Als je er na een tijdje te hebben aangekloot achter komt dat je het toch wel erg leuk vindt om te doen kun je overwegen om een goedekope midicontroller te kopen zoals bijvoorbeeld de Behringer BCD3000 of Reloop Digital Jockey
2.
Ik hoop je hiermee een beetje in de goede richting
geholpen te hebben. Ik zou de komende tijd gewoon heel veel gaan lezen
over het hele DJ gebeuren en filmpjes kijken op youtube om te leren hoe het allemaal in elkaar steekt. Met gerichte vragen kun je altijd hier
terecht.