Net begonnen ;s (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:16
Hallo ,

Ik ben net begonnen met Dj'en Happy, laughing
En het gaat al goed ..

Maar ik zit toch nog met sommige problemen :s

1. Die BPM Is Soms buiten het ritme van de song in het andere deck ( Ik gebruik Virtual Dj Home Version binnenkort Pro )

Kan iemand mij helpen?

En kan je ook lid worden van onze FaceBook pagina ?
( Ik draai wel al op kleine feestjes ) Maar toch die Bpm is niet altijd exact meestal wel maar soms niet kan iemand mij misschien goeie liedjes geven waar het zeker mee lukt?

http://www.facebook.com/DjsTMM
User edit by MrMichiel on 13-04-2011 @ 22:17:12 (20%)

What do you think about Net begonnen ;s ??

Vote :   

main    posted on 13-04-2011 14:23
het enige probleem wat ik zie is dat je virtualdj met een muis gebruikt en dus niet handmatig kunt beatmatchen en/of mixen.

edit: ik zie dat je een 'mix' van congorock hebt gemaakt, maar meestal word hier de term mash-up gebruikt. tenzij men een remix maakt (wat niet 2 nummers door elkaar zijn, maar een gehele productie).

edit2: een remix is niet: een geniaal nummer pakken (unleash the dada) en wat standaard effectjes van virtual dj er in gooien.. een remix maak je dmv een eigen productie te maken van een bestaand nummer. je kunt bijvoorbeeld een paar sounds en de melodie pakken uit een nummer en hiermee een eigen track maken, of puur de melodie veranderen (dat is dan weer een bootleg, als ik t goed heb qua termen).
User edit by main on 13-04-2011 @ 14:29:59 (100%)
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:30
Poster: main
het enige probleem wat ik zie is dat je virtualdj met een muis gebruikt en dus niet handmatig kunt beatmatchen en/of mixen.

edit: ik zie dat je een 'mix' van congorock hebt gemaakt, maar meestal word hier de term mash-up gebruikt. tenzij men een remix maakt (wat niet 2 nummers door elkaar zijn, maar een gehele productie).

edit2: een remix is niet: een geniaal nummer pakken (unleash the dada) en wat standaard effectjes van virtual dj er in gooien.. een remix maak je dmv een eigen productie te maken van een bestaand nummer. je kunt bijvoorbeeld een paar sounds en de melodie pakken uit een nummer en hiermee een eigen track maken, of puur de melodie veranderen (dat is dan weer een bootleg, als ik t goed heb qua termen).

Je bent precies wel al gevorderder als mij Happy, laughing?

Kunt gij mij misschien wat helpen ?
main    posted on 13-04-2011 14:35
zoals ik hierboven al vernoemd heb moet je even de juiste termen kennen. daarnaast vind ik persoonlijk dat je nog geen dj bent. een dj mixt nummers door elkaar dmv apparatuur. dit kan een dj set zijn met draaitafels/cd spelers (ipv lp's of cd's kun je ook nog timecode) en een mengpaneel, of een midicontroller met virtual dj of andere software. wel heb je altijd een koptelefoon nodig om te kunnen voorbeluisteren en te beatmatchen.

hierboven heb ik een paar woorden onderstreept, ik denk dat t slim is dat je die even opzoekt en leest wat ze precies in houden Winking my eye aan de linkerkant van de site heb je een 'search', daar kun je alles zoeken wat je nodig hebt!

succes!

edit: als voorbeeld kun je misschien een kijkje nemen op mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/axis9dj
User edit by main on 13-04-2011 @ 14:36:24 (18%)
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:39
zoals ik hierboven al vernoemd heb moet je even de juiste termen kennen. daarnaast vind ik persoonlijk dat je nog geen dj bent. een dj mixt nummers door elkaar dmv apparatuur. dit kan een dj set zijn met draaitafels/cd spelers (ipv lp's of cd's kun je ook nog timecode) en een mengpaneel, of een midicontroller met virtual dj of andere software. wel heb je altijd een koptelefoon nodig om te kunnen voorbeluisteren en te beatmatchen.

hierboven heb ik een paar woorden onderstreept, ik denk dat t slim is dat je die even opzoekt en leest wat ze precies in houden Winking my eye aan de linkerkant van de site heb je een 'search', daar kun je alles zoeken wat je nodig hebt!

succes!

edit: als voorbeeld kun je misschien een kijkje nemen op mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/axis9dj

Die termen ken ik Winking my eye

Maar ik wil gewoon een goede mix maken met Virtual Dj.?

Kun je me misschien wat liedjes geven die dezelfde of ongeveer dezelfde Beatmach hebben en gemakkelijk te mixen zijn ? Wat zou ik dan best pakken ? Solid Sounds is het makkelijkste
Maar weet gij er misschien een paar ?
main    posted on 13-04-2011 14:42
nee, een dj hoort deze zelf te zoeken en te kopen.

vraagje: mixje puur met een muis?
dan wil ik je vriendelijk verzoeken om een goedkoop midicontrollertje aan te schaffen, samen met een koptelefoon.
Xtremer    posted on 13-04-2011 14:44
Poster: MrMichiel
Die termen ken ik Winking my eye

Maar ik wil gewoon een goede mix maken met Virtual Dj.?

Kun je me misschien wat liedjes geven die dezelfde of ongeveer dezelfde Beatmach hebben en gemakkelijk te mixen zijn ? Wat zou ik dan best pakken ? Solid Sounds is het makkelijkste
Maar weet gij er misschien een paar ?

Als je de termen kent, probeer ze dan eens toe te passen. Wat jij wilt is niet als een DJ nummers echt mixen, maar een compilatie van bestaande dingen maken. Als je nu een track hebt van 127,85 BPM en 1 van 130,00 BPM, dan kan ik aanraden om dat pitch schuifje net zo lang naar beneden te trekken tot hij op 130,00 staat.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
main    posted on 13-04-2011 14:45
zoals xtremer hierboven al zegt, en verder kun je ook nog eens oefenen met beatmatchen door het op gehoor daarna gelijk te zetten
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:47
Poster: Xtremer
Als je de termen kent, probeer ze dan eens toe te passen. Wat jij wilt is niet als een DJ nummers echt mixen, maar een compilatie van bestaande dingen maken. Als je nu een track hebt van 127,85 BPM en 1 van 130,00 BPM, dan kan ik aanraden om dat pitch schuifje net zo lang naar beneden te trekken tot hij op 130,00 staat.

Thanks ! Winking my eye

Zou dit lukken met deze 2 Liedjes?

--> ?http://www.youtube.com/watch?v=4cT3hQUIa6M
--> http://www.youtube.com/watch?v=el-1fJOFC70

Merci'kes h? Winking my eye
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:50
nee, een dj hoort deze zelf te zoeken en te kopen.

vraagje: mixje puur met een muis?
dan wil ik je vriendelijk verzoeken om een goedkoop midicontrollertje aan te schaffen, samen met een koptelefoon.

Ik heb een koptelefoon ( WeSC )?
ik wil eerst wat testen met Virtual Dj en dan een paneel Happy, laughing

Ik werk samen met een vriend h? :D
En die gaat da kopen deze vakantie waarschijnlijk nog maar wilt er niet te VEEL aan uit geven weet gij misschien een iets goed koper paneeltje ? Winking my eye
main    posted on 13-04-2011 14:50
ja.
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:52
ja.

Voor hoeveel euro heb je dat goedkoper paneeltje ?
main    posted on 13-04-2011 14:54
knip
Alert : Het linken naar webshops is niet toegestaan op DJResource.
Mod edit by Xtremer on 13-04-2011 15:03 (94%)
[MOD Edit] Webshop link
MrMichiel    posted on 13-04-2011 14:56
a class='title' href='http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/hercules-dj-control-mp3-e2-midi-controller/product-details.html' target='_blank'>http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/hercules-dj-control-mp3-e2-midi-controller/product-details.html

Verzend die shop dat naar Belgi??
qntr0l    posted on 13-04-2011 15:02
Ja, dat doen ze.

Wel vind ik dat je wel i?ts meer je best mag doen. We kunnen je best helpen, maar we hoeven toch niet alles voor te kauwen?
MrMichiel    posted on 13-04-2011 15:05
Poster: qntr0l
Ja, dat doen ze.

Wel vind ik dat je wel i?ts meer je best mag doen. We kunnen je best helpen, maar we hoeven toch niet alles voor te kauwen?

Nee , je hebt gelijk.

Ik ben gewoon nog een beginnende Dj en ik wil nog een beetje hulp en jullie zijn al meer ervaren.

Maar kunnen jij mij echt geen 2 Liedjes geven die goed te mixen zijn ?

Danku , Winking my eye
qntr0l    posted on 13-04-2011 15:15
Pak gewoon twee keer dezelfde, die passen altijd wel goed bij elkaar Winking my eye.
main    posted on 13-04-2011 15:16
sorry @xtremer: niet aangedacht!

tja.. kijk om je heen en je zult genoeg muziek vinden!
MrMichiel    posted on 13-04-2011 15:19
Poster: qntr0l
Pak gewoon twee keer dezelfde, die passen altijd wel goed bij elkaar Winking my eye.

Dus eigenlijk 1 Liedje in de beide decks ?

Bv. -> http://www.youtube.com/watch?v=d9ZyeWjJF7A
Sound-Division    posted on 13-04-2011 15:47
haha ik weet wel wat nummers die goed bij elkaar passen Cool

Technoboy - Bomb Squad
Technoboy - War Machine

of

Technoboy - Ti Sento
Technoboy - 4 days

Cool sorry dat moest even, we gaan toch zeker niet voorkauwen welke nummers goed bij elkaar passen, dat zul je toch zelf uit moeten vinden, of wat meer tussen mixen zoeken en bekijken welke nummers hun hebben gebruikt.
MrMichiel    posted on 13-04-2011 15:54
Poster: Sound-Division
haha ik weet wel wat nummers die goed bij elkaar passen Cool

Technoboy - Bomb Squad
Technoboy - War Machine

of

Technoboy - Ti Sento
Technoboy - 4 days

Cool sorry dat moest even, we gaan toch zeker niet voorkauwen welke nummers goed bij elkaar passen, dat zul je toch zelf uit moeten vinden, of wat meer tussen mixen zoeken en bekijken welke nummers hun hebben gebruikt.

Heb jij misschien een YouTube kanaal ofzo ? Ik wil u mixen wel is horen Winking my eye
Sound-Division    posted on 13-04-2011 18:06
Moet ik met een mix iets gaan bewijzen? jij vraagt toch raad of niet, doe gewoon een klein beetje moeite om iets te vinden en zoals ik al zeg, bekijk andere mixen eens van jou genre en kijk welke nummers hun gebruikt hebbe na elkaar om een mix te maken.

maar goed, aangezien ik niet de minste ben zal ik een mix van vorig jaar gaan uploaden (aangezien ik nu weinig tijd heb zal ik dit straks doen)

MrMichiel    posted on 13-04-2011 18:48
Poster: Sound-Division
Moet ik met een mix iets gaan bewijzen? jij vraagt toch raad of niet, doe gewoon een klein beetje moeite om iets te vinden en zoals ik al zeg, bekijk andere mixen eens van jou genre en kijk welke nummers hun gebruikt hebbe na elkaar om een mix te maken.

maar goed, aangezien ik niet de minste ben zal ik een mix van vorig jaar gaan uploaden (aangezien ik nu weinig tijd heb zal ik dit straks doen)

Ok? Winking my eye Maar eigenlijk wil ik gewoon is luisteren naar u mixen om ' te leren ' zoals je al zei.
main    posted on 13-04-2011 19:09
misschien dat je hier nog wat van kan leren: http://www.youtube.com/watch?v=AFoZUjhWoYc
MrMichiel    posted on 13-04-2011 19:25
misschien dat je hier nog wat van kan leren: http://www.youtube.com/watch?v=AFoZUjhWoYc

Ik heb nog geen paneel you know. Happy, laughing
Dat komt nog wel en ik ga wel maar een Midi - Controller kopen h? Winking my eye

Moet ik is een remix maken voor u ? (:

En dan moet gij maar is zeggen of het goed is ok??
MrQreeny    posted on 13-04-2011 19:29
Kijk anders even alle filmpjes van youtube-gebruiker 'ellaskins' ook wel dj tutor...
Dat zijn hele goede...

En wil ja ALSJEBLIEFT ophouden met die t? irritante smileys.... omfg
Sorry, stoort mij lichtelijk... Cool
'Music is the universal language of mankind...'

225 Users online: 118 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 39.401
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.946.693