Ik ben al een hele dag aan het zoeken hoe ik in ableton van een sample (bvb een kick) een melodi kan maken in pianoroll. De tutorials die ik al bekeken heb tonen mij enkel hoe ik in pianoroll een melodi maak via een intrument. Maar zou dit graag doen zo als ik dit vroeger deed in FL. FL manier:
1 Zoek je sampletje 2 sleep die in pattren 3 open piano roll And here we go :p
Iemand een idee voor ableton ?
What do you think about Ableton Samples Gebruiken in Pianoroll ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Welja met een impulse kan je idd een sample in laten , maar als je die afspeeld in die piano rol verandert die niet van toonhoogte (noot).
Stel je laad verschillende samples in in Impulse? dan kan je per knop op je piano een sample afspelen . Maar dat wil ik dus niet . Ik wil via men piano men toonhoogte (noot) van men sample kunnen aanpassen. Zo als bij FL
Nja omslachtig... maak een midi track aan en sleep de sample naar de midi track (daar waar je normaal je instrument heen sleept) veel simpeler kan het niet... Hij maakt auto een sampler voor je aan waar de sample al in zit...
tja...zo werkt een sampler...al vanaf de jaren 80.......
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
This is an old Topic
No new postings for 5.253 days. Post CommentThat would be 175.1 months or a whopping 14.4 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.