[M] Nieuwe SinuZ demo's zonder vrouwen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 09-04-2011 21:27
Het oude topic werd niet heropend, dus hier nog maar een keertje dan. Deze keer met een extra duidelijke titel! Happy, laughing Anders wordt ie straks weer dichtgegooid. Laat weten wat je van de demo's vindt Cool

Stevige tech-house

Melodische en pompende techno

Jacking electro

Keihard pompende electro, dubstep en drumstep
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

What do you think about [M] Nieuwe SinuZ demo's zonder vrouwen ??

Vote :   
Tekhead    posted on 09-04-2011 22:50
Over de beatmatch kunsten weten we allemaal? wat je kan, daar is geen twijfel over, heb alle volledig beluisterd behalve de dub en drumstep, word ik ambetant van, sorry. En de benamingen is m.i. een beetje misleidend, bedoel hiermee dat wat jij pompende techno?noemt,?totaal verschillend is met wat ik bedoel met pompende techno, versta je ? Maar dat terzijde gelaten?is't knap dat je kwaliteit laat horen in meerdere stijlen en dat is niet aan de meeste gegeven.

btw: was dat jouw broer die een apple aps had ontworpen en op de eerste dag al heel veel gedownload werd ??Zo ja, welke was dat ???
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 09-04-2011 23:02
Poster: Tekhead
Over de beatmatch kunsten weten we allemaal? ?

volgens mij doet Boots gewoon syncen Winking my eye anyway, ik vindt het geen pompende techno, eerder ambient ofzo, maar das mijn mening.?

echter, qua mixen helemaal niks op aan te merken! top
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 10-04-2011 00:13
Bedankt voor de comments jongens!

@ Tekhead: Ik kan begrijpen dat je de electro/dub/drum mix niet kan waarderen hoor, is ook wel extreme herrie haha! Ik vind het zelf wel een hele vette stijl Happy, laughing Mijn broertje heeft inderdaad een app gemaakt, die heet Meander.

@ Estacy: Ik sync inderdaad, dus beatmatchen is niet echt sprake van. Al is het wel zo dat ik mijn tracks niet van tevoren map, geen zin in al dat werk. Ik gebruik mijn jogs dus om de beatgrid live mee te nudgen. Eigenlijk leg ik de tracks voor een deel wel met de hand gelijk, al is dit maar heel weinig. Traktor zit er vaak toch net even naast.

@ beiden: Het klopt dat veel mensen wat anders verstaan onder pompende techno, maar stijlen zijn nou eenmaal geen vaste definities van te geven. Het begin van die techno mix is zeker niet pompend, maar meer melodisch (staat ook in de naam). Welk genre valt een track zoals die op 14:00 minuten in de techno mix volgens jullie dan onder bijvoorbeeld? Tech-house? Ik noem dat techno namelijk.
Tekhead    posted on 10-04-2011 00:43
Poster: Estacy
volgens mij doet Boots gewoon syncen Winking my eye

inderdaad, had ook wel dat idee, maar daar heb ik speciaal niets over gezegd omdat ik weer niet van die onnozele onrespectvolle?en nutteloze opmerkingen wil lezen waarover we het hier al zoveel keren hebben gehad. Ik wilde on topic blijven. Ik ben een beetje verwonderd dat je zegt dat ik die dub/drum mix niet??kan waarderen (of je hebt je verkeerd uitgedrukt) Ik waardeer alle muziek, maar ik kan niet te lang horen naar muziek waarvan ik kou word, begrijp je ? En ik vertelde ook dat ik het over de mixen zelf een oordeel gaf, niet over de stijl.

echter, qua mixen helemaal niks op aan te merken! top

dat bedoelde ik dus he boots. Winking my eye

Je melo..pompende techno mix zitten enkele zeer goede en gekende trax in, maar zoals Estacy al zegt, is dit voor mij ook Ambient, zelfs dat nummer bij minuut 14:00 is voor mij Ambient.
Bootstrap    posted on 10-04-2011 01:26
Ok? nou snap ik nog steeds niet je bedoelt CoolJe wordt er kou van? Wat bedoel je daarmee? Maar tof om te horen dat je de mixjes goed vindt Cool

Ik vind het sowieso lastig om een label te plakken op sommige mixjes die ik maak, maar ambient zou ik het zelf niet noemen. Bij ambient moet ik denken aan zoiets:

Is toch wel heel wat anders dan wat er in die mix zit.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik voelde me op geen enkele manier aangevallen door je eerdere comment hoor Happy, laughing Ik vind het ook wel leuk om te discussieren over genres, zeker omdat ik zelf soms niet zo goed weet hoe ik mijn mixjes moet noemen.

Nog een leuke vraag voor jullie: welk(e) genre(s) herkennen jullie in deze mix?
Estacy    posted on 10-04-2011 01:48
syncen zoals jij het doet is prima, aangezien jij je mix erg interessant maakt. en dat gedoe over genres een naam geven, iedereen verstaat er iets anders onder. zeker met techno aangezien dat een erg breed begrip is. je hebt veel sub genres binnen techno, maar ook gewoon techno. en dat 'mainstream' techno verandert om de zoveel jaar van stijl. in de jaren 90 was het erg ruw, vaak ook gewoon sloom. Techno stond nog in de kinderschoenen en was erg experimenteel, heerlijk! ? ??2000-2005 was het lekker snel, leek af en toe veel op tech-trance. nu is 'gewone' techno voornamelijk minimal, dus het is moeilijk om techno goed in te delen. er word bijv. nog steeds snelle techno gemaakt, wat erg lijkt op 2000-2005 achtige techno. maar dat heet gewoon techno. dus mijn advies over genres zou zijn: noem het naar wat jij denkt dat het beste de tracks beschrijft. en dat nummer op 14:00 is idd techno, maar zoals ik al zei: techno is erg breed op te vatten. ?

bijgesloten wat leuke linkjes, al zijn het niet d? beste voorbeelden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 10-04-2011 02:21
Wat ik bedoel met kou blijven ?? Probeer ff uit te leggen... Ik luister altijd (dat ik niet slaap) naar muziek, thuis of tijdens werkuren, zelfs op vrije dagen, want de juiste muziek maakt me blij en doet me beter presteren,?die juiste muziek?definitie is voor mij de muziek waar ik een goed gevoel bij heb, dat is muziek waar ik spontaan danskicks van krijg, waar mijn lijf?the?real?vibes voelt, maar sommige muziekstijlen hebben dat niet, en daar kan ik niet naar blijven luisteren, en die muziek geeft een koude gevoel snap je ?

Je hebt gelijk met labels op te plakken, doordat men tegenwoordig voor elke stijl een substijl maakt, en daarvan nog een substijl, enz... enz... krijgt men zo een overaanbod, dat het onoverzichtelijk wordt, je ziet door het bos de bomen niet meer, en komt daarbij nog dat in de beginjaren van de housescene er maar enkele stijlen waren die duidelijke en onmiskenbare kenmerkenken hadden en was het aanbod dus makkelijk te plaatsen. Tegenwoordig ligt het heel wat moeilijker om typische kenmerken voor elke stijl en hun substijlen vast te leggen. En in bijna elk land heeft men dan ook nog eens een ander gedacht over?hoe een bepaalde stijl moet klinken, of gooit men alles bijeen in een grote pot?en noemt men dan house of techno of whatever ze het willen noemen. Ambient is al een vintage stijl, net zoals bvb techno, house, trance, etc... en deze zijn door de jaren heen ook veranderd, een oldskool Techno track is niet meer te vergelijken met de huidige Techno tracks bvb. De huidige zijn o.a.harder en hebben meer bpm's. Pompende Techno is voor mij wat?beter gekend ?is onder de namen Schranz of HardTechno.
Bootstrap    posted on 10-04-2011 13:00
Leuke linkjes Estacy Happy, laughing Ik probeer mijn mixjes altijd zo te noemen dat zo veel mogelijk mensen weten wat ermee wordt bedoeld. Misschien zou ik die techno mix 'ambient techno' of iets in die richting kunnen noemen om het duidelijker te maken. 'Probleem' is bij mijn mixjes dat ik binnen een mix ook veel varieer om het interessant te houden, dus dat het vaak niet 1 stijl is. Zoals bij die jacking electro mix, daar zit ook heel wat anders doorheen. Beetje indie achtige tracks en wat rauwere electro.

@ Tekhead: Nou als die stijl je koud laat is het toch gewoon niet echt jouw stijl Happy, laughing In mijn woorden waardeer je het dan niet, maar misschien kun je dat beter op een andere manier uitdrukken. Voor mij is het indelen in stijlen eigenlijk alleen handig voor mezelf. Ik heb op mijn laptop ook allemaal playlists en ik weet precies in welke ik wat kan vinden.

In onze show op DeepFM zeggen we telkens dat we tech-house, techno, house en electro draaien, maar eigenlijk is het nog veel meer. Ik ga eens goed nadenken hoe we dat op een goede manier kunnen overbrengen.
Tekhead    posted on 10-04-2011 13:49
Poster: Bootstrap

@ Tekhead: Nou als die stijl je koud laat is het toch gewoon niet echt jouw stijl Happy, laughing In mijn woorden waardeer je het dan niet, maar misschien kun je dat beter op een andere manier uitdrukken.

Hoe anders moet ik het dan?verwoorden Boots ? Denk dat je nog altijd niet goed begrijpt wat ik bedoel, en over die stijlen waar ik niet warm van word, zijn niet alleen stijlen uit de house-sc?ne, Metal ala Slipknot e.d. ga ik van lopen, krijg ik binnen de 5 minuten veschrikkelijke hoofdpijn van, dat heb ik bvb niet van dub/drumstep.
Het is toch niet omdat ik een bepaalde muziekstroming niet graag hoor dat ik het niet waardeer ! Het is gewoon mijn ding niet, that's all Cool. Anders gezegd is het zo dat deze en andere stijlen die IK niet graag hoor, heel veel andere wel graag horen, dus dat moet je dan altijd waarderen Cool
Mijn one liner hierover is altijd al dezelfde geweest: 'alle muziek is goed, er is altijd wel iemand die het graag hoort, al is het de uitvoerder zelf' Cool
Bootstrap    posted on 10-04-2011 13:54
Haha we praten een beetje langs elkaar heen geloof ik Cool

Ik bedoelde dat ik het misschien anders moet verwoorden, in plaats van te zeggen dat je de muziek niet waardeert had ik het misschien anders moeten zeggen. Ik snap dat je alle muziek respecteert, maar dat sommige muziek je niet laat dansen Cool Heb ik het zo goed verwoord?

Het is volgens mij gewoon een taalprobleempje waar we hier last van hebben, want iets niet waarderen is in mijn ogen niet hetzelfde als iets niet respecteren.

Alles is okeee Cool
Tekhead    posted on 10-04-2011 14:00
Zal aan de verschillen in taalgebruik liggen zeker Winking my eye sommige woorden betekenen bij jullie iets totaal anders als bij ons, maar dat nemen we er graag bij Happy, laughing

En inderdaad dacht ik dat je bedoelde dat ik het anders moest verwoorden, , maar je had het over jezelf, om mezelf CoolLOL.

Nu begrijpen we elkaar weer, hehe. Cool
Bootstrap    posted on 10-04-2011 14:09
Preciiieess niks aan de hand Cool

Cool
feestbeest    posted on 10-04-2011 16:14
Die jaaaacking electro mix is in een woord heerlijk.
De rest spreekt mij niet zo aan maar over je mix techniek niks te klagen!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Bootstrap    posted on 10-04-2011 21:22
Thanks man Happy, laughing
Bootstrap    posted on 12-04-2011 07:52
Nog anderen met commentaar?
Maikelxxl    posted on 12-04-2011 10:01
Geweldige mixen man

Echt top !
Xurion    posted on 12-04-2011 10:07
Een geweldig voorbeeld van wat digitale DJ's kunnen bereiken!?Cool
Bootstrap    posted on 12-04-2011 12:13
Thanks jongens! Happy, laughing
Xurion    posted on 12-04-2011 14:41
Kun je misschien een filmpje maken waarin je je mapping uitlegt. Ik ben er nu toch wel heel erg benieuwt naar Happy, laughing
Bootstrap    posted on 12-04-2011 15:17
Ja die kan ik binnenkort wel een keer maken Happy, laughing Dan zal ik de tsi file (mapping) ook wel online zetten voor degenen die hem graag willen gebruiken. Het is niet eens een hele ingewikkelde mapping, ik vind het belangrijk dat ik alle functies die ik gebruik ook snel kan gebruiken zonder teveel gebruik te maken van shift functies enzo.

This is an old Topic

No new postings for 5.277 days.
 Post CommentThat would be 175.9 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

278 Users online: 63 Guests (215 Unknown)
Pages generated today : 35.658
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.371.189