Koptelefoon probleem.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 02-01-2006 18:28
Hello, ik zit namelijk met een vraagje, mijn koptelefoon die aangeloten zit aan mijn mixer, werkt maar  50/50, de linkerkant werkt niet meer, weet iemand hoe dit komt? Dit is heel plots gebeurt, zonder te laten vallen ofzo.

't is een goedkoop brol koptelefoon van amper 25€, ik ga deze maand achter een deftige koptelefoon, technics, etc. (btw, weet er iemand wat goeie koptelefoons zijn?)

GrtSleepingzz

What do you think about Koptelefoon probleem. ??

Vote :   

djjw    posted on 02-01-2006 18:47
misschien gewoon een los draadje/ draadbreuk....
hoofdtelefoons zijn naar mijn mening vrij persoonlijk..
ik zelf  heb de stanton 2000, vind ik de fijnste...
maar zelf een proberen is beter, let op dat je niet alleen
voor de bas een hoofdtelefoon neemt...
Illusion    posted on 02-01-2006 22:45
jah dat denk ik, dat er een los draadje in zit.. k'denk dat er een draadje los zit in de buurt van de aansluiting. Ik heb zelf de synq hps 1. hij bevalt me uitsteked, en de kwaliteit is van hoog niveau, en de prijs is goed.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 03-01-2006 00:22
Vrijwel zeker het doorvoer draadje van de kant waar je plug aan zit, tot de andere kant.

Als je hoofdtelefoon een draad heeft naar beide schelpen is het mogelijk kortsluiting in de buurt van de plug naar je mixer. Test dit door een beetje aan de kabel te rommelen 1 a 2 cm van de plug, als het geluid af en toe terug komt zit hier het probleem. Deze draadbreuk kun je oplossen door het draad 20cm in te korten en er een niewe plug aan te zetten.

Hij kan ook net voor de ingang bij je schelp een draadbreukje hebben opgelopen door het vele gebruik. Je zou de draad kunnen inkorten, maar let goed op bij het (de)monteren als je beginnend-soldeerder bent. Je wilt hem wel weer netjes in elkaar krijgen Winking my eye

En als je hem toch weg gaat gooien zou ik met mijn soldeerbout op zoek gaan naar de draadbreuk en deze met inkorten zien op te lossen. Waarschijnlijk is de draad, anders dan bij de profi hoofdtelefoons, niet makkelijk te vervangen. De complete draad vervangen door een originele nieuwe zou het beste zijn  natuurlijk.
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 03-01-2006 02:04
Poster: EclipX

moet je een dezer dagen of zo niet in Antwerpen zijn ? Daar doe je de koop van je leven ! Ja zeker,... een hoofdtelefoon.

check je mailbox EclipX
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
EclipX    posted on 03-01-2006 11:06
Poster: Tekhead
Poster: EclipX

moet je een dezer dagen of zo niet in Antwerpen zijn ? Daar doe je de koop van je leven ! Ja zeker,... een hoofdtelefoon.

check je mailbox EclipX

Nee, niet echt :p Ik weet niet echt wat ik te zoeken heb in Antwerpen.

Kheb gisteren die koptelefoon uit elkaar gehaald, eens gekeken, alles leek in orde, doe ze weer toe, nu werkt hij totaal niet meer . Kzal gewoon een nieuwe deftige koptelefoon kopen, toch bedankt voor de reacties

edit:
ik werk in een computer winkel, en heb eens gekeken naar een paar leverancies, als ze bv koptelefoons hebben, ik heb eentje gevonden van Creative, ik weet het, 't is niet echt een dj-product, maar het ziet er alvast wel goed!

De Creative HQ1700 Hoofdtelefoon is de ideale oplossing voor de veeleisende muziekliefhebber en studiogebruiker. Deze hoofdtelefoon produceert werkelijk transparante audio, van de uiterst gedetailleerde hoge frequenties tot de volle, diepe bassen. Zo kunnen de ware muziekliefhebbers ten volle genieten van een buitengewoon breed dynamisch bereik met uitzonderlijk veel details. De 30mm Neodymium drivers ondersteunen een volledig frequentiebereik met fantastische prestaties. De in de hoogte verstelbare hoofdband met veermechanisme en de omkeerbare oorstukken zorgen samen voor maximaal luistercomfort en flexibiliteit - essentieel voor studio's en deejays. De HQ1700 is opvouwbaar voor een makkelijker transport en heeft een robuuste, professionele vormgeving.

• Breed dynamisch bereik en lineaire frequentierespons van 10Hz tot 25kHz voor een accurate geluidsweergave.
  • 30mm Neodymium magneetdrivers staan garant voor kristalheldere details van treble tot bassen.
  • In de hoogte verstelbare hoofdband met veermechanisme voor optimaal comfort.
  • Omkeerbare oordoppen bieden meer flexibiliteit aan deejays en studio's.
  • Opvouwontwerp voor makkelijker transport.
  • Professionele uitstraling.

Is dit goed of niet?
User edit by EclipX on 03-01-2006 @ 11:39:38 (100%)
Dj_T.im    posted on 03-01-2006 11:36
bij mij is het zelfde gebeurt dat een kant het niet meer deed, naar lang zoeken wist ik wat de oorzaak, was, de beugel die een oorschelp vast houd was aan een kant geknapt, waar toevallig oook het draadje dorr heen liep,
greup    posted on 05-01-2006 03:20
koop een technics, dat is de koptelefoon die het bij mij het langst heeft uigehouden. ik prefereer hem ook boven de pioneer hdj 1000 ( ofzo) en ja, ik heb regelmatig met bijde gewerk.
LovelvanOerle    posted on 05-01-2006 08:53
sony mdr- v700 is erg goed, maar niet gemaakt voor de ruwste onder ons.
EclipX    posted on 05-01-2006 10:20
Kheb nu die creative koptelefoon, en ik moet zeggen, doet het perfect, goeie klank, bass, draait goed mee de oorstukken, niks slechts over te zeggen Happy, laughing
soundcollector    posted on 08-03-2006 19:19
Ik heb dit probleem ook gehad, nu bleek dat er een slecht kontact was ergens in de faders waarmee ik het volume regel van men koptelefoon, even goed mee spelen en hij bolde trug perfect
Camino    posted on 08-03-2006 19:26
wel ff checken hou die koptelefoon het geluid van buiten dempt... ook erg belangrijk voor DJ gebruik...
Powel    posted on 08-03-2006 22:38
Idd een koptelefoon kan goed klinken (deed mijn Senheiser HD200 ook) maar zodra ik hem on stage gebruikte hoorde ik de muziek uit de koptelefoon niet meer omdat al het geluid van de speakers dwars door die koptelefoon waaide.

Dat is iets waar koptelefoons zich oa in onderscheiden.

Zoals al eerder gezegd is de Stanton 2000 een erg goede koptelefoon. Pioneer HDJ1000 is ook goed maar vooral de prijs / kwaliteit verhouding van de Stanton is erg goed

Illusion    posted on 09-03-2006 12:08
Poster: greup
koop een technics, dat is de koptelefoon die het bij mij het langst heeft uigehouden. ik prefereer hem ook boven de pioneer hdj 1000 ( ofzo) en ja, ik heb regelmatig met bijde gewerk.

Sluit ik me bij aan... Hier hebben we het wel over merk heaphonetjes, dus duur.. En ik heb inderdaad ook gehoord dat de technics beter bevalt... ik zou voor 1 van deze 2 gaan.. als mijn budget groot genoeg was
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
diddy    posted on 09-03-2006 19:52
Hey,

ik gebruik nu de jb systems  HP 1500 PRO en vind deze wel een aardig goeie.Mijn basse komen er goed door enzo en in afsluiten is hij echt wel de max.Bovendien kan je hem ook toe plooien en is dit zalig voor de mobiele dj.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

129 Users online: 16 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 27.259
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.763.774