audio engineering @ SAE amsterdam
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ruben-b    posted on 05-04-2011 20:49
Hey allemaal,?

ik ben van plan binnenkort de opleiding audio engineering te gaan doen op het SAE in amsterdam, hier is alleen bar weinig over bekend(sowieso over het puntje audio engineering).

nu was mijn vraag of er misschien iemand ervaring heeft met deze school of opleiding, of een kennis heeft die deze opleiding doet/heeft gedaan.

alvast bedankt!!
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000

What do you think about audio engineering @ SAE amsterdam ??

Vote :   

Dyno    posted on 05-04-2011 23:49
Ik heb ooit informatie hier over gevraagd bij SAE, maar ik schrok een beetje toe ik zag wat het me ging kosten. Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
ruben-b    posted on 06-04-2011 00:46
ja ik weet het daarom wil ik van tevoren ook eerst weten of de opleiding (audio engineering op zich) wel wat voor me is:P
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
Sjoewe    posted on 06-04-2011 01:15
Een bekende van me heeft deze opleiding gedaan bij SAE in Australi?, en ik ken ook iemand die het in Amsterdam heeft gedaan. Het is een gedegen opleiding, maar er zijn twee dingen die je in hoofd moet halen. Ten eerste is dat, dat het een zeer technische opleiding is, die behoorlijk is gefocust op het theoretische/mechanische element van geluid. Denk aan frequentieleer etc. Ten tweede kan je het beste alleen aan de opleiding beginnen als je zelf een goed idee hebt over wat je eruit wil halen, anders kom je van een koude kermis thuis. Je moet echt pro-actief in je opleiding staan en bewust bepaalde dingen opzoeken en zelf erg bezig zijn met wat leert om te zetten in iets wat bruikbaar is voor jezelf.?

Als je wil leren produceren bevoorbeeld, dan kan je beter de cursus Electronic Music Production volgen, dat is echt puur gefocust op de productiekant. De SAE heeft regelmatig open dagen trouwens, dus ik kan je aanraden die te bezoeken en kritische vragen te stellen over wat deze opleiding jouw te bieden heeft. Smile
djmamo    posted on 06-04-2011 10:08
wat je leert is hoe je een band kunt mixen en kunt masteren.

Ik heb jaren als audio techneut gewerkt en ook met mensen die deze opleiding hebben gedaan.
en ik weet dat je daardoor niet perse sneller werk vind of meer geld verdiend.

en het is maar net wat jij wilt gaan doen later.
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.262 days.
 Post CommentThat would be 175.4 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 179 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 31.393
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.421