Een bekende van me heeft deze opleiding gedaan bij SAE in Australi?, en ik ken ook iemand die het in Amsterdam heeft gedaan. Het is een gedegen opleiding, maar er zijn twee dingen die je in hoofd moet halen. Ten eerste is dat, dat het een zeer technische opleiding is, die behoorlijk is gefocust op het theoretische/mechanische element van geluid. Denk aan frequentieleer etc. Ten tweede kan je het beste alleen aan de opleiding beginnen als je zelf een goed idee hebt over wat je eruit wil halen, anders kom je van een koude kermis thuis. Je moet echt pro-actief in je opleiding staan en bewust bepaalde dingen opzoeken en zelf erg bezig zijn met wat leert om te zetten in iets wat bruikbaar is voor jezelf.?
Als je wil leren produceren bevoorbeeld, dan kan je beter de cursus Electronic Music Production volgen, dat is echt puur gefocust op de productiekant. De SAE heeft regelmatig open dagen trouwens, dus ik kan je aanraden die te bezoeken en kritische vragen te stellen over wat deze opleiding jouw te bieden heeft.