digitaal met externe geluidskaarten?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TommyV    posted on 05-04-2011 14:50
Beste mensen,

Even een probleempje voorleggen:
Ik heb 2 externe geluidskaarten (Behringer UCA202), 2x pioneer cdj 1000 mk2 en de numark 5000fx.
hoe moet ik dit aansluiten wil ik de muziek van mn computer afspelen op mn cd spelers via mn mengpaneel?
ik ben hier echt een leek in kwa geluidskaarten dus kan iemand mij helpen?
Als het niet mogelijk is met deze geluidskaarten iemand een andere oplossing?

What do you think about digitaal met externe geluidskaarten? ??

Vote :   

djcanta    posted on 05-04-2011 14:53
je geluidskaarten die je hebt weg doen en koop Traktor Scratch Duo of Pro. Goed de handleiding lezen / Tutorials en je komt er wel
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
qntr0l    posted on 05-04-2011 14:54
Als het goed is moet je van je CDJ met een RCA (of tulp) kabeltje naar de input van de geluidskaart. Vervolgens vanaf de output van de geluidskaart met een RCA kabeltje naar je mixer. Hoe dit zit met drivers, routing en of het uberhaupt wel lukt weet ik niet. Dat zou iemand anders je moeten vertellen.
TommyV    posted on 05-04-2011 15:08
Poster: qntr0l
Als het goed is moet je van je CDJ met een RCA (of tulp) kabeltje naar de input van de geluidskaart. Vervolgens vanaf de output van de geluidskaart met een RCA kabeltje naar je mixer. Hoe dit zit met drivers, routing en of het uberhaupt wel lukt weet ik niet. Dat zou iemand anders je moeten vertellen.

durf het niet uit te proberen... strks gaat het verrot
Poster: djcanta
je geluidskaarten die je hebt weg doen en koop Traktor Scratch Duo of Pro. Goed de handleiding lezen / Tutorials en je komt er wel

best prijzig.. is etniet?
cross-over    posted on 05-04-2011 15:16
Ik probeer te begrijpen wat je wilt maar muziek van mn computer afspelen op mn cd spelers via mn mengpaneelConfused

Je computer-geluidskaart uitgang kan op de line-in van je mengpaneel - testen met een mp3tje op je computer.

De uitgang(en) van je CDJ kun je op de ingang van je geluidskaart zetten.

zie: http://img822.imageshack.us/img822/4913/timecode.png
http://soundcloud.com/lau-daniels
DJSHAK3S    posted on 05-04-2011 15:34
timecode kopen en dan een cdj met rca op ingang aansluiten en de uitgqang naar mixer en dit 2 x en nog wat instellingen doen,
asio4all downloade en bijde geluidskaarten instelleen op werkend bij traktor bij ingang 1 dan usb audio codec volgens mij. en bij ingang 2 hetzelfde, uitgang moet ook bij beide (external) usb audio codec zijn (twee verschillende)
TommyV    posted on 05-04-2011 17:02
Poster: DJSHAK3S
timecode kopen en dan een cdj met rca op ingang aansluiten en de uitgqang naar mixer en dit 2 x en nog wat instellingen doen,
asio4all downloade en bijde geluidskaarten instelleen op werkend bij traktor bij ingang 1 dan usb audio codec volgens mij. en bij ingang 2 hetzelfde, uitgang moet ook bij beide (external) usb audio codec zijn (twee verschillende)

timecode? watbedoelje precies hiermee?
TommyV    posted on 05-04-2011 18:45
Poster: cross-over
Ik probeer te begrijpen wat je wilt maar muziek van mn computer afspelen op mn cd spelers via mn mengpaneelConfused

Je computer-geluidskaart uitgang kan op de line-in van je mengpaneel - testen met een mp3tje op je computer.

De uitgang(en) van je CDJ kun je op de ingang van je geluidskaart zetten.

zie: http://img822.imageshack.us/img822/4913/timecode.png

moet ik in mn cd-speler zo'n tijdcode cd stoppen?
Bootstrap    posted on 05-04-2011 19:36
Ik denk dat je een time-code systeem bedoelt in je vraag. Dit betekent dat je speciale time-code CD's nodig hebt, Traktor Scratch (of andere DJ software die timecode ondersteunt) en een geschikte geluidskaart.

Zie voor verdere uitleg dit topic.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

This is an old Topic

No new postings for 5.198 days.
 Post CommentThat would be 173.3 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

37 Users online: 9 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 43.483
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.206.339