Traktor pro + Cdj 900\'s en Djm 350 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Funky_Flow    posted on 01-04-2011 18:43
Beste mensen,

ik heb een tijdje in mijn schooltijd gedraait op de oudere cdj's en nou heb ik sinds een maandje weer een setje van mezelf. Ik d8 voor thuis en eventueel een feestje hier en daar leken mij 2 cdj 900's en een djm 350 wel voldoende samen met mijn laptop en traktor pro erop. Heb nog nooit digitaal gedraaid via laptop behalve dan met het programma zelf. Echter nu moet ik dus alles erop aansluiten en werkend krijgen. Nou heb ik de boekjes goed doorgelezen, gezond verstand gebruikt en alles op hoop van goede zegen aangesloten maar.......

Er is altijd een maar Cool..... Ik krijg niks aan de praat.
Dit is hoe ik het heb:

- De Djm 350 in het midden uiteraard en aan weerszijde een Cdj 900 aangesloten middels bijgeleverde kabel inclusief dat kleine zwarte kabeltje dat in de control ingang gaat.
- Dit alles gaat naar mijn Djm 350 naar ofwel channel 1 of 2 en de control van channel 1 of 2.
-Vandaar uit gaat het met 2 roodwitte kabeltjes van de master out 1 en 2 naar de A en B channel van mijn NI Audio2Dj die op zijn beurt weer naar mijn Acer Aspire 5520G laptop gaat met windows vista erop.

Wie o wie kan mij helpen dit werkende te krijgenConfused kheb al vanalles geprobeerd en je vind overal wel tutorials over de mac versie wat ontzettend makkelijk is maar voor windows ho maar....

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zodat ik eindelijk?mijn mixen ook kan gaan opnemen en weer volledig kan genieten van het mooiste in het leven dat heet muziek.....

Met vriendelijke basslijnen en groetjes,

Funky Flow

What do you think about Traktor pro + Cdj 900\'s en Djm 350 ??

Vote :   

Roalin    posted on 03-04-2011 22:57
Wow, ben ik hier de man voor?! Ik voel me vereerd! Smile

Ten eerste: de Audio heb je helemaal niet nodig, de CDJ-900 hebben een geluidskaart ingebouwd. Om die te kunnen gebruiken moet je even de driver van de Pio-website downloaden en installeren. Check trouwens ook even je firmware en of je de nieuwste versie van Traktor hebt.
Daarnaast zul je alles op de juiste manier aan moeten sluiten. De CDJ-900's sluit je aan op de laptop met twee USB-kabels (diezelfde kabel als die bij je Audio2 is bijgeleverd, ookwel printerkabels genoemd) of met ??n USB en de link-functie gebruiken. De CDJ-900's sluit je ook op je mixer aan dmv RCA-kabels (die roodwitte, ookwel tulp genoemd) en dat control kabeltje.

Nu start je Traktor Pro op, ga naar de settings en klik op de setup wizard. Hierin wordt je gevraagd of je een USB-controller gebruikt, kies ja. De rest wijst zich eigenlijk allemaal wel vanzelf.

Hoop dat het lukt en anders hoor ik het wel! Cool
djcanta    posted on 04-04-2011 09:47
ik heb afgelopen week m'n Traktor S4 software geupgrade naar Traktor 2 en 't werkt plug&play. Geen drivers hoeven installeren en je CDJ's werken als geluidskaart. Dit geldt voor de CDJ400, CDJ900 en CDJ2000. Op CDJ350 en CDJ850 heb ik 't niet geprobeerd. CDJ400 heb ik ook niet geprobeerd maar ik ga er vanuit dat dit net zo soepel werkt als bij 900 en 2000.

En je hebt je externe geluidskaart niet nodig en je time-code ook niet.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Funky_Flow    posted on 04-04-2011 18:06
maar ik heb de audio2dj toch nodig voor mijn mixer aan te sluiten op traktor 2? of zie ik dat nou verkeerd want zoals ze het bij NI en PIONEER en zelfs op youtube laten zien heb je die wel nodig? S:
Roalin    posted on 04-04-2011 18:18
Ah, Traktor Pro 2 dus. Die ondersteunt de CDJ-900, naar wat ik gelezen heb, nog niet (heel erg slecht van NI....) dus dan zul je de Audio2 moeten gebruiken. Dan sluit je de Audio2 dmv USB aan op de computer en dmv RCA op je mixer. De CDJ-900's sluit je dan niet aan op je mixer. zie de post van MatthiasDB

Nu volg je de setup wizard weer gewoon. De geluidskaart van de CDJ-900's kun je dus gewoon gebruiken.
Ik hoop dat het in versie 2 bijna net zo werkt als in 1, ik heb iig nog geen upgrade gedaan.
User edit by Roalin on 04-04-2011 @ 19:36:49 (21%)
MatthiasDB    posted on 04-04-2011 19:16
Poster: Roalin
Ah, Traktor Pro 2 dus. Die ondersteunt de CDJ-900, naar wat ik gelezen heb, nog niet (heel erg slecht van NI....) dus dan zul je de Audio2 moeten gebruiken. Dan sluit je de Audio2 dmv USB aan op de computer en dmv RCA op je mixer. De CDJ-900's sluit je dan niet aan op je mixer.

Nu volg je de setup wizard weer gewoon, alleen gebruik je nu een externe geluidskaart, de Audio2 (vergeet de drivers niet te installeren vanuit Service Center).
Ik hoop dat het in versie 2 bijna net zo werkt als in 1, ik heb iig nog geen upgrade gedaan.

Niet alles geloven wat je leest...
Gisteren twee CDJ900's aan mijn laptop gehangen met traktor 2 waarop de Pioneer Asio Driver reeds geinstalleerd was en alles werkte als een tierelier.
Met de vorige traktor software had ik de indruk dat er soms wat hapering was, dat is bij T2 volledig verholpen!
Roalin    posted on 04-04-2011 19:34
Poster: MatthiasDB
Niet alles geloven wat je leest...
Gisteren twee CDJ900's aan mijn laptop gehangen met traktor 2 waarop de Pioneer Asio Driver reeds geinstalleerd was en alles werkte als een tierelier.
Met de vorige traktor software had ik de indruk dat er soms wat hapering was, dat is bij T2 volledig verholpen!

Nou, bij deze dus het tegenbericht. Ik kon het eigenlijk ook al nauwelijks geloven..?Cool

Funky_Flow    posted on 04-04-2011 22:18
oke dus als ik het begrijk vanuit mijn laptop gaat de usb kabel naar de audio2dj die middels 2 rca kabels naar de mixer en dat is het dan? de 2 cdj's daar niet op aansluiten en alleen via usb en de prolink meer niet?
MatthiasDB    posted on 04-04-2011 22:34
je sluit je cdj's aan op je djm zonder enige interface ertussen. Dus maak ze klaar om bv gewoon met cd of met usb stick te draaien.

Nu gebruik je 2 usb kabels (Type A naar Type B) om je cdj's met je laptop te verbinden.
Op je laptop installeer je de Pioneer ASIO driver en je zorgt er ook voor dat de firmware van je 2 cdj's zo recent mogelijk is (alle downloads op: http://www.pioneer.be/nl/support/software/CDJ-900/index.html )

start traktor op en zorg dat in je instellingen het volgende staat:
Audio setup:
* Pioneer CDJ Asio
output routing:
* Mixing mode: external
* Output DeckA: CDJ900 1
* Output DeckB: CDJ900 2

Alles zou nu gewoon moeten werken
User edit by MatthiasDB on 04-04-2011 @ 22:35:54 (2%)
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 18:25
oke dit heb ik nu:

mijn cdj's op mijn djm 350 door middel van de rca kabels en de control kabels en via de pro dj link aan elkaar gelinkt en aangesloten via usb op mijn laptop, maar nou komt het ik krijg netjes geluid via mijn mixer dus kan gewoon lekker voorbeluisteren maar krijg geen geluid uit mijn laptop zelf:S we gaan de goeie kant op maar dit krijg ik niet opgelost heb de halve nacht geprobeerd hahahaha ( kon niet slapen :D )
Bjorn1419    posted on 05-04-2011 18:43
Geluid uit je laptop zelf? Je sluit toch gewoon speakers aan op je mixer..
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 18:46
ook maar voor thuis wil ik liever gewoon uit me laptop das iets stiller voor het gezin hier hahahahaha
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 18:47
en ik weet dat het kan je ziet het ze vaak zat doen op youtube en noem het maar op dus het moet gaan Winking my eye
Bjorn1419    posted on 05-04-2011 18:49
Als je het geluid zachter wilt zet je toch gewoon het geluid zachter via de mixer..
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 18:53
dat snap ik ook kerel Winking my eye maar ik wil het toch het liefste via mijn laptop laten lopen....
Bjorn1419    posted on 05-04-2011 18:56
Want? Uit laptop speakers komt echt kut geluid:P
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 18:58
i know tis gewoon iets raars dat ik perse wil hahahaha ben nou al zo vaak tegengekomen op youtube en zo dat het lukt en mij is het tot op heden nog steeds niet gelukt hoe ik alles ook aansluit dus nou moet het me lukken ook hahahahahah
Bjorn1419    posted on 05-04-2011 20:10
vreemd verhaal.. Ik kan het me niet voorstellen dat je het al vaak bent tegengekomen op youtube, aangezien niet veel mensen dit zouden willenCool maar ik zou niet weten waarom je het zou willen, maar ik zou toch ervoor kiezen om gewoon op speakers te draaien. Als je geen goede speakers hebt, dan zou dat mijn eerste aankoop zijn als ik jou was. Met zo'n mooie set-up op laptop speakers draaien is echt zonde manCool
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 20:43
ik weet dat het zonde is en de speakers komen eraan dus dat is het probleem niet maar ik moet dit gewoon ff doen dus als iemand me hiermee kan helpen zou dat heel fijn zijn Cool....
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 20:47
en trouwens de speakers lopen via mijn laptop wat ik nu heb.... kheb gewoon een leuk setje jbl speakers via de line ingang erop aangesloten maar krijg er geen geluid uit en daar wil ik dit opgelost hebben. die speakers geven een redelijk hard geluid voor hun 30 watt vermogen en ze zijn voor hun prijs kwaliteit verhouding erg zuiver ( waar jbl ook wel om bekend staat ) dus vandaar dat ik dit voorlopig zo wil doen. ik kan pas over een paar maanden miss zelfs pas over een jaar nieuwe speakers halen voor alleen aan te sluiten op mijn mixer omdat er een kleine op komst is.... dus vandaar dat ik het via de laptop wil laten lopen....
winfakt    posted on 05-04-2011 21:01
kan je niet via de master out van je mengpaneel naar je line in van je laptop en zo het geluid door je laptop krijgen?
MatthiasDB    posted on 05-04-2011 21:07
je kan de volumes van de cd-spelers niet apart regelen op je laptop aangezien je mengpaneel geen midi naar je laptop stuurt.

Wat je doet met traktor is: je bedient de interface met je cdj's, traktor stuurt de muziek terug naar je cdj's die dit dan naar je mengpaneel sturen. Met dit laatste maak je je mix en stuur je uit naar je master.

Als je hetgene wat jij wil gaat uitvoeren krijg je het volgende effect: je gaat muziek horen van DeckA of DeckB tot je op cue duwt om te stoppen. Je DJM is niet verbonden met traktor dus je kan ook geen mixes ermee maken. Je krijgt het rauwe signaal van ??n van je decks of beide tegelijk, zonder mix.

je gebruikt dan je traktor als een domme media player en niet als dj-software.
User edit by MatthiasDB on 05-04-2011 @ 21:09:24 (25%)
Funky_Flow    posted on 05-04-2011 22:17
oke en hoe kan ik dit alemaal wel krijgen zoals ik wil met het materiaal dat ik heb? dus met mijn cdj 900's mijn djm 350 en mijn audio 2 dj dan?
MatthiasDB    posted on 05-04-2011 22:28
heel simpel... niet.
je moet het volume van beide decks kunnen regelen op de laptop en dat is met deze setup NIET mogelijk.
Je moet dus het signaal van je master out gebruiken om je volwaardige mixen te kunnen horen.
Sluit hierop bijvoorbeeld een klein stel pc-luidsprekertjes aan en je kan wel verder.
Roalin    posted on 07-04-2011 17:55
Poster: Funky_Flow
en trouwens de speakers lopen via mijn laptop wat ik nu heb....

Dan zou ik het andersom doen. Hang je JBL's (met een verloopje) aan de master-out van je DJM-350 en doe de laptop in de aux-in van de DJM-350. Dan kun je zelfs het volume van de laptop regelen op je mixer!?Cool
Funky_Flow    posted on 09-04-2011 01:03
tis toch niet te filmen hoe ingewikseld dit allemaal zit terwijl het allemaal zo simpel wordt gezegd door de bekende djs en fabrikanten. normaal gesproken zou je met 2 cdj's ( 900, 2000, 400, 350 bijv. ) je traktor software moeten kunnen besturen door middel van plug en play.... prima dit werkt dan zeggen ze de djm kan ook erbij maar die moet je dan als extern instellen en om gebruik te kunnen maken van volledige funcionaliteit en geluid bieden we hierbij een simpele geluidskaart aan zodat je daar mee 2 geluidskaarten hebt en dus allebei ook kunt gebruiken.... want laten we eerlijk zijn bij een mac kan het ook door middel van een aggregated device aanmaken en ik heb mensen het ook al op deze manier zien door met een windows pc... dus waarom lukt dit bij mij niet danConfused het enige wat ik wil en ja ik weet dat de pioneers een eigen geluidskaart hebben, is dat die 2 traktor besturen een mixer ertussen die het gemixte setje via mijn laptop tegelijkertijd afspeeld. normaal zou het met mijn gear kunnen ook al ondersteunt mijn djm 350 geen midi of heeft ie geen midi out ofzo daar dient juist de audio 2 dj voor die neemt door middel van 2 rca ingangen het geluid wat uit de mixer komt en voegt het samen tot een stereo geluid die via een usb kabel naar de pc gaat.... nu weet ik niet alles en ben geen held in pc en geluidstechnicus maar ik weet toch wel dat dit zo werkt en dat het daar ook voor bedoeld is zodat dj's digitaal kunnen draaien en dat is wat ik wil.....

35 Users online: 8 Guests (27 Unknown)
Pages generated today : 43.492
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.206.348