Na enkele rustige jaren heb ik besloten om mij opnieuw te verdiepen in het dj'en. Mijn keuze is ditmaal gevallen op een setje van Pioneer, de CDJ-2000 samen met een DJM 800. Helaas maar ook gelukkig is Pioneer komen opzetten met zijn DJM 900-nexus. Het ziet er ongetwijfeld een geweldige mixer uit maar het maakt het kiezen wel erg lastig. Zou ik er op wachten of kan ik mij meer dan genoeg uitleven op de 800?
What do you think about djm 800 vs DJM 900 Nex ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Er is wel iets dat ik vergeten ben te vertellen, de set zoals ik ze hierboven omschreef komt net iets minder dan 5000 euro. Naast de cdj 2000's ?en djm 800 zit daar ook nog een degelijke flightcase bij inbegrepen. Dit is in vgl. met andere nog een redelijke prijs (blijft natuurlijk een hoop geld). Het is maar de vraag of ze ook een soortgelijke promotie doen met de nexus, and if... zal het duurder uitvallen + nog een tijdje duren...
Ik zou ook wachten, omdat er meer features zijn en het wel zal kunnen samenwerken met de CDJ-2000. Als ik niet voldoende geld had zou ik eerder besparen op de CDJ-2000, door de CDJ-900 of CDJ-850 te kopen.
Koop nu die CDJ 2000's en op marktplaats een djm 400 of iets, en als de djm 900 uitkomt verkoop je die djm 400 weer (miss zelfs met winst) en koop je een djm 900! Zo kun je toch al aan de slag!
Als je geld hebt voor een djm 900 zou ik gewoon even doorsparen voor een djm 2000. Die effecten daarop zijn toch wel echt heel gruwelijk. Misschien een lichte overkill... maar als je er mee om weet te gaan, heel vet.
Sowieso erop wachten, zeker als je alles nieuw wilt kopen. Als je nu een djm800 koopt schrijf je meteen al een hoop af, een djm900 veel minder. Dus als je het ooit in de toekomst wilt verkopen is het voordeliger een djm900 aan te schaffen. De djm900 lijkt mij een geweldige mixer.
En over een goede deal hoef je je niet te druk maken, Als jij naar een winkel gaat en zegt 2 cdj2000s en een djm900 te willen kopen. Dan kun je daarop echt wel flinke korting krijgen, omdat je voor een aanzienlijk bedrag verkoopt en ze jou dat graag willen verkopen. Kun je rustig wat korting verwachten.
@Esmee: DJM 2000 ziet er mij de top uit maar idd een beetje overkill wat mij betreft. Grtz
Misschien is hij voor een beginnende DJ overkill, maar als je eenmaal wat verder raakt is hij denk ik geniaal. Je kunt er werkelijk zoveel meer mee dan met een djm 900. Ik zou het echt zonde vinden van mn geld om niet even dat kleine extratje neer te leggen voor een djm 2000.
De 900 koop je voor de ingebouwde geluidskaart of de links met de CDJ 2000's. Verder vond ik hem niet spectaculair veel verschillen van de DJM 800. De 2 extra colour effecten zijn wel geinig maar mijn inziens niet zoveel verschil waard.
Ik zelf zou wel gaan voor de 900, alleen als omdat ik icm traktor me geluidskaart niet hoef in te pluggen.
Ok? akkoord een geniale mixer die DJM 2000, maar dan moeten ze ook wel over de brug komen met die Quantize effects voor deze. Momenteel een groot gemis heb ik begrepen.
Voorts zal de software die ik ga gebruiken zich beperken tot recordbox, geen traktor of VDJ toestanden.
de DJM800 is leuk maar ik ben er al lang op uitgekeken. De DJM900NXS; jammer dat ie nog niet leverbaar is. De ingebouwde geluidskaart kan een enorme toevoeging zijn als je 't gaat gebruiken. Dat quantized EFX; allemaal leuk maar ik vraag me af of 't dan echt allemaal mooier en beter klinkt etc. die TAB-knop met de time-knob werkt al prima in mijn ogen. De nieuwe effecten zijn weer wel erg leuk wat ik in schat. 't is in ieder geval zeker een vooruitgang t.o.v. de DJM800, geen twijfel over mogelijk!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 5.154 days. Post CommentThat would be 171.8 months or a whopping 14.1 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...