Rms-waarde van boxen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 27-03-2011 16:25
hey allemaal,

Ik zou is graag willen weten hoeveel rms mijn boxen hebben. Ik heb de Velleman VdSt 12 (600w max)
maar ik weet niet hoeveel hun rms bedraagt want ik heb nu een versterker met als rms 250w. Maar als ik nu mijn nieuwe versterker (450w rms) eraan ga hangen en dan een tijdje speel weet ik niet of ze dit gaan uithouden. Weten jullie misschien of je dit kan berekenen of terugvinden? ik heb al op google gezocht maar vind het niet meteen.

What do you think about Rms-waarde van boxen ??

Vote :   

paultjeuh    posted on 30-03-2011 11:38
ja de speakers zijn 4 ohm stabiel, en de crest amp is een van de stabielste versterkers die er is,, hier wat info over de amp www.crestaudio.com/media/pdf/ca6_11-25-97.pdf
heb met dat ding wel eens een avond op 2 ohm gedraait,, hij werd amper warm !!
Victor    posted on 31-03-2011 14:49
Poster: Estacy
ode lampjes zijn niet bij elk merk slecht. Allen & Heath bijvoorbeeld hebben hun meters expres 9 dB misgedrukt. dus als je lampjes 0db zeggen, draai je eigenlijk op -9dB. dit omdat er nog steeds t? veel oelewappers zijn die niet weten wat die rode lampjes betekenen.

Zo werkt het dus niet. 0 dB op de meters komt overeen met een bepaalde spanning op de uitgang van de mixer, bijvoorbeeld bij een DJM-800 +2dBu (zie de specificaties ////www.djresource.eu/Gearbase/gear/92/Pioneer-DJM-800 ) oftewel 1 Volt eff. Het komt niet (op geen enkele mixer) overeen met het punt waar een mixer zwaar gaat vervormen.

De Allen & Heath's hebben een flinke headroom, dus die kunnen boven 0 dB op de meters nog meer uitgangsspanning leveren zonder te gaan vervormen. Andere mixers (de Pioneer DJM-600 was een mooi voorbeeld) beginnen veel eerder in het rood te vervormen.

Dus: A&H heeft niet zijn meters te laag afgestemd, maar kan een hogere uitgangsspanning leveren zonder te vervormen.

This is an old Topic

No new postings for 5.157 days.
 Post CommentThat would be 171.9 months
or a whopping 14.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 30 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 19.720
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.756.235