Poster: Winston
Zeg maar als vuistregel de helft, dus 300W. Een 450W amp is dan geschikt.
Je kan wel preciezer en beter matchen. Moet je verder onderzoeken als je de amp nog niet gekocht hebt.
Ik heb wel geen respect voor Velleman dat ze de waarde niet opgeven.
Dat hangt van jou af of je de kennis en ervaring hebt om continu en constant zowel de gain en master van de mixer continu 0 dB uit te sturen naar de amp en de amp onder de clip te houden. Dat natuurlijk terwijl je bezig bent met een heleboel andere DJ werkzaamheden z.a. plaatjes zoeken, beatmatchen, contact met publiek, transitions .....
En natuurlijk op de juiste weet aan te sluiten en in de juiste volgorde aan- en uitmaken van alle apparatuur.
Als je eerlijk ja op kunt antwoorden zul je niks stukmaken.
Zeg maar als vuistregel de helft, dus 300W. Een 450W amp is dan geschikt.
Je kan wel preciezer en beter matchen. Moet je verder onderzoeken als je de amp nog niet gekocht hebt.
Ik heb wel geen respect voor Velleman dat ze de waarde niet opgeven.
Kan ja, Rodger.
Misschien is het goed dat je de versterker specs ook vermeld jochemke. Is het 450 W per kanaal of totaal?
Poster: pieterb
weet iemand dan hoe het zit met de 'DAP MC-15'? hier staat gewoon 350Watt op... ik weet dus niet of dit peak rms of continu is?? kan iemand me helpen?
Poster: Tekhead
In de car hifi is het in elk geval zo (bij de topspeakers en versterkers wel te verstaan, en daarvan ken ik wel iets). Heb net naar een vriend van Stageco gebeld en die bevestigde.
Ja geloof je wel, ook omdat ik de mensen van Crown Audio meer vertrouw.
Maar aan de andere kant bv. van de DAP speaker van pieterb vond ik 350 W max en 250 W continuous en dat is minder dan 2x.?
vind ik ook raar, mss is't zo dat die DAP's 250 w continue aankunnen, maar als ze boven de 400w piek zouden komen dat de klank al?zwaar begint te vervormen?en ze daardoor ook?snel? begeven, een heel eind voordat je bvb 500 of 600w doorgeeft.
?Poster: Winston
Maar om ff af te ronden wat mij betreft. Ideale situatie is dat je de continuous rating van de speaker wel exact weet.?Je kan uitgaan van 2 als het gaat om veilig draaien en als je weet wat je doet en vervorming minder belangrijk is.
Uiteraard, en als het kwaliteit PA is, zijn de gegevens ook juist. In tegenstelling?tot van die obscure oosterse landen, die overdrijven daar graag mee. Als je van die frulmerken een frul versterker aansluit op frul speakers ga je geen schrik moeten hebben dat ze kapot gaan door te hoog volume er door te jagen.
Als je er niet goed mee om weet te gaan met de power van PA materiaal, stel ik voor van er een limiter op aan te sluiten, dan zit je tenminste safe.
Poster: paultjeuh
even over oelewappers ,, laten we die er buiten houden we zijn hier om wat van elkaar te leren of niet ?
en de crest amp levert 600 watt per kant aan 4 ohm en de speakers zijn 600 watt max per speaker?
mijn excuses over de post met de rooie lampjes,
ik bedoel het 0 db punt ( bij mijn denon het eerste oranje lampje)?
maar volgens mij kun je beter een zwaardere versterker nemen wand dan heb je een paar db headroom over voordat de versterker clipt en gebruik je dus je speakers optimaal