MAC gebruik
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Epocs    posted on 24-03-2011 01:37
Heb sinds 4 maanden een IMAC waar ik pas 2 weken mee produceer. Heb nu een parallelscreen waar ik windows en osx op kan runnen.

Nou maak ik veel sounds zelf en heb ik in FL een waslijst met VST's openstaan waardoor ik dus telkens een stotter project hebt. Zeer vervelend als je bedenkt dat je nog wel wat erbij moet maken terwijl je hem niet normaal terug kan beluisteren.

Wat kan ik hier aan doen? Heb begrepen dat me i3 hier niks mee te maken heeft. Tot slot heb ik een standaard geluidskaart erin zitten, heeft dit er wat mee te maken?

Greetz,
Epocs

What do you think about MAC gebruik ??

Vote :   

anciano    posted on 24-03-2011 02:12
Weet het niet zeker, maar volgens mij heb je een externe geluidskaart nodig. Ik heb zelf een macbook pro met een Audio dj 2 (native instruments) en heb nooit last met het geluid. Misschien?je latency die niet goed staat. ?
tparadise    posted on 24-03-2011 07:49
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 20:38:48 (100%)
Epocs    posted on 24-03-2011 11:04
Instellingen van FL heb ik al CPU vriendelijk gemaakt met behulp van FL GURU.

Prozei    posted on 24-03-2011 20:34

mischien een bootcamp install maken ipv parallels te gebruiken.
parallels = flstudio > asio > parallels > coreaudio > geluidskaart?
bootcamp = flstudio > asio > geluidskaart.

het grote latency probleem zit hem in parallels die je audio moet omzetten naar coreaudio.
dit gebeurd door de cpu. je hebt dus 2 besturingssystemen draaien een berg vst's en flstudio en dan blijft er niet veel cpu kracht meer over om je audio te verwerken.

je kan met parallels wel je geluidskaart direct aan windows verwijzen alleen heb je dan geen audio meer in osx.
dit zal mischien een klein beetje helpen maar niet veel.
Mod edit by Prozei on 24-03-2011 21:12 (10%)
durko    posted on 24-03-2011 21:03
Het zou inderdaad kunnen zijn wat tparadise zegt. Omdat je op je standaardgeluidskaart je muziek maakt, kan het zijn dat die het niet bij kan houden. Als je dan bij settings je buffer op vol open zet, dus even niet gelet op de latency, speelt je geluid dan wel weer normaal af? Anders kan het je auto close device setting zijn. Ik heb hier last van gehad na het gebruiken van enkele nieuwe plugins. Als je die uitzet kan het ook zomaar zijn dat hij al een stuk minder kraakt.
Epocs    posted on 25-03-2011 00:40
Poster: Prozei
mischien een bootcamp install maken ipv parallels te gebruiken.
parallels = flstudio > asio > parallels > coreaudio > geluidskaart?
bootcamp = flstudio > asio > geluidskaart.

het grote latency probleem zit hem in parallels die je audio moet omzetten naar coreaudio.
dit gebeurd door de cpu. je hebt dus 2 besturingssystemen draaien een berg vst's en flstudio en dan blijft er niet veel cpu kracht meer over om je audio te verwerken.

je kan met parallels wel je geluidskaart direct aan windows verwijzen alleen heb je dan geen audio meer in osx.
dit zal mischien een klein beetje helpen maar niet veel.

Ben nu met dit bezig. Laat morgen weten of het daadwerkelijk daar aan ligt!
Bedankt in ieder geval:D

@ Durko

Ook jij bedankt! maak altijd gebruik van die optie en het heeft helaas niet echt veel effect.
User edit by Epocs on 25-03-2011 @ 00:40:49 (14%)
Laidback    posted on 25-03-2011 11:31
Poster: anciano
Weet het niet zeker, maar volgens mij heb je een externe geluidskaart nodig. Ik heb zelf een macbook pro met een Audio dj 2 (native instruments) en heb nooit last met het geluid. Misschien?je latency die niet goed staat. ?

Dit zou ik iedereen aanraden die serieus met zijn of haar mac Audio uit-stuurd.
de Audio 2 is echt heel goed, Klinkt heerlijk warm en is ook nog eens USB Powered!.

Wonderfull! aanradert
Epocs    posted on 25-03-2011 17:29
Kan bij die niet met een XLR er in he?
Lead    posted on 25-03-2011 18:11
USB powered kan ook een nadeel zijn als je je voeding wilt besparen Winking my eye
Let the BASS be louder
Esmee    posted on 25-03-2011 18:17
Maar als je geen zin hebt om een accu te gebruiken heb je vaak ook geen zin om een stekker van je audio 2 in t stopcontact te stoppen...
Verder zal ik dit topic niet verder vervuilen met offtopic geneuzel Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.271 days.
 Post CommentThat would be 175.7 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

244 Users online: 116 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 86.609
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.646