home studio bouwen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cruciall    posted on 22-03-2011 18:41
Hey ppz ,?
Ik ben momenteel bezig met mijn eerste album .Hiphop achtig zal ik maar zeggen .
Voor een eerste album bezit ik alle beats al .Degene bezit ook een geschikte studio maar wegens omstandigheden werken we niet meer samen.
Het opnemen ,mixen masteren is dus aan mij . Tijdens en na dit proces wil ik ook me eigen beats kunnen produceren.

Ik heb alle nodige softwares voor zover ik weet al in bezit o.a.:?
gsonique
pspaudioware
cubase 5
ace?
zebra
admiralquality
poly ana?

Alleen moet ik nog een goeie pc hebben want deze kan ze niet aan .
Ik wil graag advies hebben over welke apparatuur ik nodig heb .
Voor een eerste mic dacht ik aan rode nt1a.
wat heb ik nog meer nodig ??
ALs ik hierbij advies kan krijgen zou ik dat erg op prijs stellen.
Begroting heb ik nog niet , ik wil zowiezo geen hype apparatuur waarbij het alleen om de naam gaat.
Ik neem aan dat er zat apparatuur's zijn die net xzo goed werken voor veel minder.
Alvast hartelijk bedankt

What do you think about home studio bouwen? ??

Vote :   

Estacy    posted on 22-03-2011 18:50
je hebt nog een goede geluidskaart nodig, en studio monitoren. studio monitoren zijn erg afhankelijk van je budget. je hebt er van 10.000 per stuk maar je kunt ook voor 300 al een setje halen. belangrijk is dat ze niet tot nauwelijks gekleurd zijn, daar bedoel ik niet de kleur mee maar het geluid zelf. dat moet zo neutraal mogelijk zijn. ze moeten weergeven wat jij maakt, zonder bijv. de lage frequenties te boosten. plaatsing is ook erg belangrijk, en de akoestiek/grootte van de ruimte ook.?
Mastering echter is een vak apart en ik denk niet dat dat zomaar ff mogelijk is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-FLoriZ-    posted on 22-03-2011 18:52
Ik kan je wel helpen met tips voor een goede pc, maar dan moet je wel even wat specifieker zijn over bijv. wat je exact mee wilt doen en welke OS je wilt bijv. Als je OSX wil is het makkelijk, maar bij Windows is het vaak goed om je pc samen te stellen vanuit verschillende onderdelen, of als geld geen rol speelt, even te kijken op http://www.ikbenstil.nl/, daar vind je echt snelle computers die goed gekoeld zijn voor een 'schappelijke' prijs. Een goed voorbeeld is deze.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Cruciall    posted on 22-03-2011 19:07
Zoals welke geluids kaarten en monitors?
Merken soorten etc ?
Ik weet echt geen moer :/
-FLoriZ-    posted on 22-03-2011 20:16
Monitors moet je zelf beluisteren in een shop, veel mensen gebruiken KRk's of Yamaha boxen, maar er zijn vele verschillende. Ook al gedacht aan isolatie e.d. bij je locatie?
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
DJSHAK3S    posted on 22-03-2011 21:57
geluidskaart licht eraan wat je allemaal moet aansluiten.
mic?
instrumenten?
zou je er wel eens wat meer in verdiepen.
Prozei    posted on 23-03-2011 00:50
wat verwacht je dat te budget gaat zijn?
hoe ver wil je de studio nu al voorbereiden op de toekomst?

voor de pc heb je genoeg aan een simpele quadcore.
stel de pc zelf samen hierdoor kan je bezuinigen op de videokaart.
en dat geld weer stoppen in de geluidskaart of meer geheugen.
probeer de pc uit te rusten met low-noise ventilatoren.
of indien de mogelijkheid de pc niet in de zelfde ruimte te zetten als de microfoon.

geluidskaart heb je keuze tussen 19' en desktop model.
ik ben zelf erg tevreden met mijn focusrite pro 40.
deze geluidskaart heeft mic preams van hoge kwaliteit.
tevens heeft deze geluidskaart voldoende inputs en outputs.

voor het opnemen van vocals is het een must om hoofdtelefoons te gebruiken.
zorg dat er naast de mic een hoofdtelefoon komt die de zanger/rapper op kan doen tijdens het inzingen van de vocalen. bij het opnemen icm monitoren wordt het geluid uit de monitoren ook opgenomen. dit is echt niet wat je wilt. koop een paar hoofdtelefoons.

monitors moet je echt naar gaan luisteren. zie dat je uit rotterdam komt. bij feedback in rotterdam hebben ze een hele lading monitoren staan waarnaar je kan luisteren. neem een cd mee met wat beatz die je zelf hebt gemaakt en luister ernaar.

naast een microfoon heb je ook een popfilter nodig dit voorkomt het geluid van het uitademen van lucht in de microfoon. en een reflectie filter achter de microfoon dit zorgt ervoor dat er geen echo in de opname ontstaat.

Tekhead    posted on 23-03-2011 01:19
amai prozei, kwist ni dat gij een hip hopper bent Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.273 days.
 Post CommentThat would be 175.8 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

226 Users online: 117 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 86.453
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.490