drive-in show legaal maken (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TommyV    posted on 21-03-2011 12:56
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik Ben Tommy 18 jaar en heb nu al een aantal jaar een eigen drive in show.
Het begint nu wel erg professioneel te worden en ik ben zowat ieder weekend weg om te draaien.
Dus nu was ik van plan om me in te schrijven bij de kvk.
Nu zit ik met het probleem dat ongeveer 90% van mijn muziek collectie illegaal gedownload is.
Dan sta ik uiteindelijk ingeschreven en dan krijg ik een boete voor het draaien van illegale muziek.
Nu was mijn vraag: Waar halen jullie je legale muziek vandaan?
Bestaat er ook iets dat je 1000 nummers kan kopen voor een prikkie?

Alvast bedankt!

What do you think about drive-in show legaal maken ??

Vote :   1 member likes this  

DJADMIN    posted on 21-03-2011 13:06
??n tip : SEARCH !!!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
BennoRevelli    posted on 21-03-2011 14:54
Poster: TommyV
Bestaat er ook iets dat je 1000 nummers kan kopen voor een prikkie?

Tuurlijk,

Als je 2 ? 3000 euro als een prikkie ziet dan wel?Cool

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Ashley    posted on 21-03-2011 14:59
1 member likes this  
Poster: Beatunite
Tuurlijk,

Als je 2 ? 3000 euro als een prikkie ziet dan wel?Cool

hahaha
Maar wat nou als het lukt, mama?
maxmantz    posted on 21-03-2011 15:54
dat word een dure grap!
DJSHAK3S    posted on 21-03-2011 15:55
idd goedkoop kan je ze echt niet krijgen, ga naar winkels en vraag om verzamel cd's zit veel party music bij en is goedkoper dan losse nummers.

tommyV? er is al een TimmyV op het forum :S
TommyV    posted on 21-03-2011 17:55
ok, thnx!
en het is tommyV omdat Ik tommy heet en de Vos van mn achternaam:P
en 2 a 3000 euro is nou niet echt een prikkie nee:P
Bonchanoize    posted on 22-03-2011 16:04
2 members like this  Het is gemakkelijker als je stap voor stap legaliseert, gewoon een percentage van hetgeen je verdient om te draaien investeren in nieuwe muziek. Dat is zoals leren voor een examen, als je je stof het jaar door bijhoudt dan is het makkelijker om uiteindelijk te blokken, dan dat je alles ineens moet leren. Sowieso zal het niet goedkoop zijn en ik hoop dat je in de loop der jaren wat opzij hebt gezet.
Let the magic begin
djmamo    posted on 22-03-2011 16:57
je moet ook ff kijken naar waar je draait.

draai je veel in boeren schuren en achteraf, dan is het niet heel spannend en is de kans klein dat je gecontroleerd word.

en een besloten feest word nooit gecontroleerd.

Dus misschien meer info over je drive-in enz.
www.moonentertainment.nl
Sebasz    posted on 22-03-2011 18:57
de kans dat je gecontroleerd wordt is zo goed als 0 dus maak je daar maar geen zorgen over
Chili    posted on 22-03-2011 22:49
Ik blijf het raar vinden dat hier zo makkelijk gedaan wordt over illegaal gedownloade muziek, helemaal door moderators.
Dat TS nu ineens een grote uitgave moet doen heeft hij aan zichzelf te danken.
Als je in de loop der jaren gewoon netjes betaalt voor je muziek loop je niet tegen dit soort problemen aan. Als je ook maar het idee hebt dat je ooit geld zou kunnen verdienen met het draaien van muziek, zorg dan dat je je muziek gewoon netjes koopt. Als je je collectie in de loop der tijd opbouwt mis je het geld veel minder hard, en hobbies kosten nu eenmaal geld, helemaal als draaien je hobby is..
DJADMIN    posted on 22-03-2011 22:51
Poster: Chili
Ik blijf het raar vinden dat hier zo makkelijk gedaan wordt over illegaal gedownloade muziek, helemaal door moderators.
Als je in de loop der jaren gewoon netjes betaalt voor je muziek loop je niet tegen dit soort problemen aan. Als je ook maar het idee hebt dat je ooit geld zou kunnen verdienen met het draaien van muziek, zorg dan dat je je muziek gewoon netjes koopt. Als je je collectie in de loop der tijd opbouwt mis je het geld veel minder hard, en hobbies kosten nu eenmaal geld, helemaal als draaien je hobby is..

right, en nu de moraalridder mode uit...
Tekhead    posted on 22-03-2011 23:02
Poster: Chili?

Hier heb je wel een punt, maar het is eigenlijk een vicieuze cirkel, want indien de platenmaatschappij's in het verleden hun prijzen voor CD's wat betaalbaar hadden gehouden voor iedereen, zou er nooit zoveel gecopieerd en gedownload? zijn als nu, en?dit hebben de maatschappijen toch in de eerste plaats aan zichzelf te danken ! Ze hebben hun gouden koeien zelf geslacht, en zeg nu zelf 'wie is hier beter van geworden van de hoge verkoopsprijzen voor cd's ? De maatschappij niet en zeker de artiest niet. Ge oogst wat ge zaait is een bekend spreuk. Maar laat ik duidelijk zijn, ikzelf ben er falikant tegen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
-FLoriZ-    posted on 22-03-2011 23:35
Poster: Chili

Pm je adres even, dan kom ik langs om te kijken of je al je nummers netjes hebt gekocht of indien hij als freebie was gereleased wel een donatie hebt gemaakt aan de artiest hemzelve.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
DJADMIN    posted on 23-03-2011 01:41
hahahhahahah
TommyV    posted on 23-03-2011 10:37
Poster: djmamo
je moet ook ff kijken naar waar je draait.

draai je veel in boeren schuren en achteraf, dan is het niet heel spannend en is de kans klein dat je gecontroleerd word.

en een besloten feest word nooit gecontroleerd.

Dus misschien meer info over je drive-in enz.

Ik draai veel bij voetbal verenigingen en op besloten feestjes enz.
Maar ik heb nu ook een aantal keren in de stad in verschillende restaurant voor iemand gedraaid.
Die mensen van dat restaurant vroegen of ik bij hun wilde komen draaien maar dan wel met een bonnetje.
En ik denk dat je daar wel word gecontroleerd? ook is gevraagd of ik bij een auto show wil draaien.
en daar vroegen ze ook om een bonnetje. dusja..
djmamo    posted on 23-03-2011 14:14
Poster: TommyV
Ik draai veel bij voetbal verenigingen en op besloten feestjes enz.
Maar ik heb nu ook een aantal keren in de stad in verschillende restaurant voor iemand gedraaid.
Die mensen van dat restaurant vroegen of ik bij hun wilde komen draaien maar dan wel met een bonnetje.
En ik denk dat je daar wel word gecontroleerd? ook is gevraagd of ik bij een auto show wil draaien.
en daar vroegen ze ook om een bonnetje. dusja..

ja.... dan zou ik selectief te werk gaan.

kvk inschrijven puur voor een btw nummer, en dat ook gebruiken bij de mensen die erom vragen.
Bij de voetbal en besloten feesten word niet gecontroleerd.

zorg dat je komende tijd met je geld wat je verdiend veel (verzamel) cd's koopt en zorg dat je zo snel mogelijk op peil bent met legale cd's.

Ik zou me er niet zo heel erg druk over maken.

www.moonentertainment.nl
MaximDJ    posted on 23-03-2011 17:47
Dat kost je 3000 euro - 19% BTW(of 6% dat weet ik niet) en wat je overhoudt mag je aftrekken als kosten. Gewoon aanschaffen, zoveel is dit bedrag niet als je een beetje een fatsoenlijke Drive-in Show hebt. Dan heb je het ook met 5 keer draaien weer terugverdiend, oftwel een maandje zoals je aangeeft in de openingspost.?

En nu gewoon een muziekabbonoment nemen. Speciaal voor cafes en drive in shows die de laatste muziek willen hebben. Krijg je per maand een aantal CD/USB thuisgestuurd met daarop ongeveer 100/200 nummers. Betaal je 55 euro in de maand.

Wel kan ik je vertellen dat de controle minimaal is. Zelf heb ik al 5 jaar mijn eigen Drive-in gerigristreerd bij de Kvk (Ben ook 18 jaar Winking my eye ) En na ruim 500 feesten nog NOOIT gecheckt. Wel een keer door de FIOD, dus zorg dat je dat helemaal 100% in orde hebt. Dat is belangrijker dan je muziek.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 23-03-2011 @ 17:50:47 (54%)
maxmantz    posted on 23-03-2011 17:56
wat is de FIOD als ik vragen mag? of klinkt dit erg dom...
TommyV    posted on 23-03-2011 18:01
Poster: maxmantz
wat is de FIOD als ik vragen mag? of klinkt dit erg dom...

nee hoor!
(ik weet et ok niet(A))
MaximDJ    posted on 23-03-2011 18:06
FIOD is de controledienst van de Belasting. Die controleert of je je boekhouding en administratie op orde hebt, en of je goed aangifte hebt gedaan. En die komen rechtstreeks zonder aakondiging bij je thuis. Je bent namelijk wettelijk verplicht je administratie goed en volgens de regels bij te houden. Is dit niet het geval kunnen ze je bedrijf in de ergste situatie sluiten.

In tegenstelling tot de BUMA controleert de FIOD wel heel veeel, en heb ze al een keer over de vloer gehad. Dit is dus echt je hoogste prioriteit Winking my eye Zoek goed uit wat je allemaal moet doen voor een eenmanszaak, want er zijn 1000miljoen regels
User edit by MaximDJ on 23-03-2011 @ 18:08:22 (100%)
djmamo    posted on 23-03-2011 18:29
Poster: MaximDJ
FIOD is de controledienst van de Belasting. Die controleert of je je boekhouding en administratie op orde hebt, en of je goed aangifte hebt gedaan. En die komen rechtstreeks zonder aakondiging bij je thuis. Je bent namelijk wettelijk verplicht je administratie goed en volgens de regels bij te houden. Is dit niet het geval kunnen ze je bedrijf in de ergste situatie sluiten.

In tegenstelling tot de BUMA controleert de FIOD wel heel veeel, en heb ze al een keer over de vloer gehad. Dit is dus echt je hoogste prioriteit Winking my eye Zoek goed uit wat je allemaal moet doen voor een eenmanszaak, want er zijn 1000miljoen regels

en waarom komen ze kijken...... omdat ze dan een rede hebben/verdenking dat jij jouw boekhouding niet inorde hebt.

Doe jij gewoon normaal aangifte van je omzetbelasting dan moet het raar lopen als de FIOD bij je binnen staat.
Als dit wel gebeurt zijn ze vaak getipt door iemand. dus MaximDJ wat heb je gedaan?
www.moonentertainment.nl
MaximDJ    posted on 23-03-2011 20:06
Poster: djmamo
en waarom komen ze kijken...... omdat ze dan een rede hebben/verdenking dat jij jouw boekhouding niet inorde hebt.

Doe jij gewoon normaal aangifte van je omzetbelasting dan moet het raar lopen als de FIOD bij je binnen staat.
Als dit wel gebeurt zijn ze vaak getipt door iemand. dus MaximDJ wat heb je gedaan?

Haha, bijna goed Mamo?Cool Ze voeren ook reguliere checks uit. Bij mij stonden ze op de stoep nadat ik, jawel, 2 hele dagen in was geschreven in het handelsregister. Ze hebben geen verdenking o.i.d. nodig.
Jayro    posted on 23-03-2011 21:06
Maar is het dus illegaal als je muziek van bv zippyshare download en dat brand op cd? Terwijl de artiest de download geeft?
jeffrey412    posted on 23-03-2011 21:15
En als je van zippyshare download, en je doneerd, is het dan voor alsnog illegaal ?
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
DJADMIN    posted on 23-03-2011 21:31
Poster: jeffrey412
En als je van zippyshare download, en je doneerd, is het dan voor alsnog illegaal ?

jupjup, ook dan is t illegaal

138 Users online: 15 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 28.908
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.765.423