pioneers kopen, en reloops verkopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomas-91919    posted on 20-03-2011 20:59
kan iemand mij helpen, want ik heb nu 2 reloops rmp-1 + een rmx-30 blackfire. en eigelijk wil toch liever met pioneers gaan werken. maar ik zou echt niet weten, welke ik moet gaan kopen. het geld sparen gaat allemaal wel lukken, maar je zal zelf ook wel weten, dat 3000 euro sparen best lang duurt. dus daarom wil ik met iets goedkopers beginnen, zelf ben ik nu ook 15 en ik ben vandaag aangenomen voor mijn eerste baantje. dus het geld zal wel wat sneller gaan, maar ik wil dus ook mijn reloops gaan verkopen, maar ik zou niet weten hoeveel ik er zou voor vangen. en hoe kan ik die reloops het beste verkopen en voor welke prijs? het mengpaneel houd ik nog even, daar in ga ik later pas inversteren. dus mijn vraag is over de reloops hoe ik ze kan verkopen en welke pioneers ik zou moeten gaan kopen. alvast bedankt
Mod edit by Xtremer on 21-03-2011 15:03 (100%)
[MOD Edit] Verplaatst naar het juiste forum

What do you think about pioneers kopen, en reloops verkopen ??

Vote :   

TH3llC    posted on 20-03-2011 21:01
het is de bedoeling dat je alles invult en de hidden message weglaat in een verkoop topic
edit, verkoop je nu eigelijk iets?
heb je geld dan kan je pioneers kopen en anders moet je het bij je reloopjes houden, is toch simpel?Cool
User edit by TH3llC on 20-03-2011 @ 21:04:16 (100%)
thomas-91919    posted on 20-03-2011 21:07
ja ik ben hier ook een beginner, dus ik snap hier alles nog niet helemaal. maar ik verkoop nu niks. maar ik heb wel heel veel wat ik wil gaan verkopen, maar welke pioneers zou jij mij aanraden als ik die zou gaan kopen?
maxmantz    posted on 20-03-2011 21:09
ligt aan je budget natuurlijk en waarvoor wil je ze gaan gebruiken
thomas-91919    posted on 20-03-2011 21:14
om beter te leren mixen, maar ik zou eerst ook op meer feesten moeten gaan draaien. want bekend worden lukt al niet, er werd me gezegt om het op te zoeken bij search maar ik kreeg het er maar neit goed gevonden.
main    posted on 20-03-2011 21:21
dan moet je geen pioneer's halen. daar kun je later goed op draaien, als je t geleerd hebt op iets slechters.
maxmantz    posted on 20-03-2011 21:25
je moet eerst leren, dan draaien op feesten en dan pas een overstap maken naar pioneer. je moet het geld er wel uit terugverdienen
Jayro    posted on 20-03-2011 21:26
Poster: main
dan moet je geen pioneer's halen. daar kun je later goed op draaien, als je t geleerd hebt op iets slechters.

helemaal mee eens, als je met iets slechts begint is pioneer een makkie.
Jayro    posted on 20-03-2011 21:29
als ik jou was zou ik trouwens eerder je mixer wegdoen en bv een rmx 40 kopen, want die lijkt enorm op djm 800 en effecten van cd spelers zijn toch net iets minder dan van een mixer.
maxmantz    posted on 20-03-2011 21:35
heb zelf jb systems mcd200, dat is ideaal, omdat er veel overeen komt met pioneer. ik gebruik ze vooral thuis samen met behringer djx 750. Ik draai 9 van de 10 keer met pioneers op locatie, komt qua functies op hetzelfde neer en is veel goedkoper
feestbeest    posted on 20-03-2011 22:25
?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
iGrasmat    posted on 20-03-2011 22:30
Poster: maxmantz
je moet eerst leren, dan draaien op feesten en dan pas een overstap maken naar pioneer. je moet het geld er wel uit terugverdienen

Of werken, Pioneers kopen, en later met draaien op feesten terugverdienen Winking my eye
?
Edit: Nou ik je Hidden Message gelezen heb weet ik waar het om gaat. Ik denk dat je voor je RMP-1's maximaal ?400,- kunt vangen als je geluk hebt (schatting!). Als je met goedkope Pioneers wilt beginnen zou ik gaan voor CDJ-200 of CDJ-400. Wat je ook kunt doen is proberen CDJ-800(MK2) voor een goedkoop prijsje 2dehands te kopen (zoals ik gedaan heb).
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 20-03-2011 @ 22:33:01 (100%)
tek-zotic    posted on 20-03-2011 23:25
1 member likes this  zoveelste maal: zet het woordje pioneer eens uit je hoofd als beginner, waarom moet iedereen tegenwoordig direct bij het begin pioneer hebbenConfusedConfusedConfused??
leer het op iets budgetvriendelijker, en streef later naar pioneer of iets dergelijks.
PIONEER IS NIET GELIJK AAN IK KAN DJen (je gaat er echt geen betere DJ mee worden door direct pioneers te kopen, net slechter omdat je enkel en alleen daarmee kan werken dan. als je op een budget set kan draaien, kan je het op pioneer ook, maar als je het alleen op pioneer kan, kan je verder niets en als je dan geboekt wordt ergens waar geen pioneer staat dan sta je mooi voor aap)
zoals eerder al gezegd, hou die reloops en update je mixer (naar bvb een RMX40)
User edit by tek-zotic on 20-03-2011 @ 23:26:25 (13%)
maxmantz    posted on 20-03-2011 23:59
Daar ben ik het mee eens
iGrasmat    posted on 21-03-2011 01:07
@tek-zotic: Fout, hou je mixer en update je RMP's (kan naar Pioneer, hoeft niet; je kunt namelijk ook RMP-3's of Denons kopen)
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
RAS    posted on 21-03-2011 03:41
om beter te leren mixen

Dan hoef je niks nieuws te kopen. Dan moet je heel veel oefenen. Helemaal met Tek-zotic en andere posters eens.

*RAS is blij dat ie ook op rotzooi heeft leren mixen en uit ervaring kan spreken* Winking my eye

Mocht je toch nieuwe (pioneer) gear willen kopen, koop dan iets waar je m?nstens de komende 5 jaar tevreden mee kunt zijn. Iedere keer nieuwe gear kopen is geld weg gooien want dat spul stijgt niet in waarde. Pioneer heeft als voordeel dat het een betere 2ehands waarde heeft. Wil je uiteindelijk cdj-2000's? dan ga daar maar voor sparen en oefen met je huidige gear tot het van ellende uit elkaar valt, want veel geld er voor terug krijgen doe je toch niet.

Tip: een mengpaneel upgraden is goedkoper dan 2 cd-spelers upgraden dus als je niet kunt wachten op wat nieuws: ga dan voor een nieuw mengpaneel. djm 700 of 900 natuurlijk Winking my eye
User edit by RAS on 21-03-2011 @ 03:56:02 (100%)
MrQreeny    posted on 21-03-2011 07:26
Ik begon wel met pioneers, min of meer gedwongen, omdat dat het setje was wat in de club stond waar onze studentenvereniging zat/zit... Nu heb ik wel mn eigen setje en had daar in het begin wel moeite mee, maar nu begin ik wel het gevoel te krijgen dat ik echt wat kan. Waarmee ik wil zeggen: als je nog maar net je rijbewijs hebt, hoef je nog geen ferrari! Met een lekker getunede golf kan je ook knallen!
Ik ben er ook van overtuigd dat ik harder vooruit had gegaan als ik eerst heel wat uurtjes achter wat slechter spul had gestaan!!!
'Music is the universal language of mankind...'
thomas-91919    posted on 21-03-2011 10:41
oke dankjewel voor jullie informatie allemaal. ik ga denk mijn mixer update naar een rmx-40. met deze informatie ben ik stuk verder gekomenCool
thomas-91919    posted on 21-03-2011 10:41
oke dankjewel voor jullie informatie allemaal. ik ga denk mijn mixer update naar een rmx-40. met deze informatie ben ik stuk verder gekomenCool
tek-zotic    posted on 21-03-2011 16:13
Poster: iGrasmat
@tek-zotic: Fout, hou je mixer en update je RMP's (kan naar Pioneer, hoeft niet; je kunt namelijk ook RMP-3's of Denons kopen)

ik denk dat ik beter weet waar ik over praat dan jij
__MauMau__    posted on 23-03-2011 23:05
Ikzelf ben begonnen met de 350-serie van Pioneer (omdat ik nog wat spaargeld overhad) en daar ben ik erg over te spreken.
Ik had ook kunnen kiezen voor iets simpelers en dan nog wat geld overhouden maar dan had ik het wss eerder moeten updaten dus toen heb ik toch maar gekozen voor de Pioneers...
pieterb    posted on 24-03-2011 18:26
Als je het goedkoop wil houden, toch pioneer wil, en ook digitaal wil kunnen draaien, kijk dan eens voor 2e hands cdj-400's ik heb ze zelf als eerste setje(ben ook 15). het zijn cker fijne spelers!
vanilladj    posted on 25-03-2011 06:41
Poster: tek-zotic
zoveelste maal: zet het woordje pioneer eens uit je hoofd als beginner, waarom moet iedereen tegenwoordig direct bij het begin pioneer hebbenConfusedConfusedConfused??
leer het op iets budgetvriendelijker, en streef later naar pioneer of iets dergelijks.
PIONEER IS NIET GELIJK AAN IK KAN DJen (je gaat er echt geen betere DJ mee worden door direct pioneers te kopen, net slechter omdat je enkel en alleen daarmee kan werken dan. als je op een budget set kan draaien, kan je het op pioneer ook, maar als je het alleen op pioneer kan, kan je verder niets en als je dan geboekt wordt ergens waar geen pioneer staat dan sta je mooi voor aap)
zoals eerder al gezegd, hou die reloops en update je mixer (naar bvb een RMX40)

Als het je niet bevalt, behouden Pioneers wel beter hun waarde (als je het wil doorverkopen)... daar valt ook wel weer wat voor te zeggen.
Was voorheen: Nils7
djcanta    posted on 25-03-2011 10:27
Als ervaren DJ en tevens pro in de apparatuur raad ik jou aan een Pioneer CDJ/DJM350 pack. Ideaal voor thuis en je krijgt er nog een mooie flightcase van Pioneer en een koptelefoon bij. Je hebt tegenwoordig de keuze uit de witte en de zwarte set. Een mooie prijs en je kan er nog software mee aansturen ook.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Sound-Division    posted on 25-03-2011 17:53
Wat ik niet begrijp, er zeggen een paar mensen dat je met een budget cd speler moet beginnen, en dat je dan beter op Pioneers kunt draaien maar dat vind ik eigenlijk een beetje onzin.
Meestal als je dan na een tijdje in een club mag draaien staan er toch Pioneers dan lijkt het me toch handiger om net zo goed te beginnen op Pioneers.
Esmee    posted on 25-03-2011 18:11
Ik zie niet in waarom je je reloop spelers zou ruilen voor bijv een cdj 350... dat is echt de grootste geldverspilling ever. Plak dan gewoon een pioneer sticker over je reloops.

79 Users online: Lead & 13 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 25.965
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.414.339