TWSTd DJ Contest
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ashley    posted on 19-03-2011 23:12
Yo Dj's,

TWSTd DJ Contest

Daar waar andere 'lokale en nationale dj competities' het na de finale voor gezien houden, maakt TWSTd het verschil. Om werkelijk uit te kunnen groeien tot een top dj/roducer heeft een artiest verdere begeleiding nodig. TWSTd i.s.m. Dommelsch, het SAE, en Melkweg organiseren de wedstrijd voor de zevende keer.

De Finale wordt gehouden in de Melkweg te Amsterdam. Het SAE stelt ??n cursus 'electronic music production' beschikbaar, ter waarde van 1900 euro. Tevens krijgt de winnaar een tour langs Dommelsch locaties zoals Clubs, Festivals, Poppodia & Caf?s oplopend tot wel 20 optredens. Tel daar bij op een residency bij TWSTd en een optreden tijdens het TWSTd QNSDY Outdoor Event.

--

Zojuist is twstd opnieuw van start gegaan. Je kan je aanmelden via de website www.twstd.nl

Dus ik zou zeggen grijp je kans !

Ik heb mezelf ook aangemeld en ik heb 29 maart mijn voorronde in de Cue bar in Amsterdam!
Nog mensen die langs willen komen? Happy, laughing

Zijn er hier al mensen die eerder hebben deelgenomen aan TWSTd?

Ash

Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 23-03-2011 @ 11:53:09 (10%)

What do you think about TWSTd DJ Contest ??

Vote :   

Tekhead    posted on 19-03-2011 23:57
Aan het aantal dj contests in Nederland te zien, is er blijkbaar veel geld mee te verdienen voor de mensen van de organisatie ?
Jammer dat er weer malafide bij zijn (bedoel ik jullie contest niet mee hoor Ashley)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 20-03-2011 @ 00:40:11 (30%)
iGrasmat    posted on 20-03-2011 00:25
Heb de site een beetje globaal bekeken.
?
Is er nog een vereiste qua stijlen? Of mag je gewoon je ding doen??Smile
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Bootstrap    posted on 20-03-2011 01:03
Milo Moraes die op ons feest Moeilijk draait komende vrijdag staat nu in de finale Happy, laughing Eens kijken of ik mee mag doen met mijn Xone:4D.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Ashley    posted on 20-03-2011 12:35
Poster: iGrasmat
Heb de site een beetje globaal bekeken.

Is er nog een vereiste qua stijlen? Of mag je gewoon je ding doen??Smile

Volgens mij mag je gewoon je ding doen!

@Bootstrap dope! Happy, laughing een bekende van me is eruit gegaan in de halve finale

Ik moet dus 29 maart ben benieuwd wat het niveau is!
juless    posted on 21-03-2011 17:20
mooi dan ga ik me ook maar eens aanmelden, heb jij bij de voorkeurs datum gewoon wat ingevuld of staat er ergens een lijst waar je uit kan kiezen?
Ashley    posted on 21-03-2011 17:29
Poster: juless
mooi dan ga ik me ook maar eens aanmelden, heb jij bij de voorkeurs datum gewoon wat ingevuld of staat er ergens een lijst waar je uit kan kiezen?

heb geloof ik niks ingevuld, gewoon n.v.t dacht ik!
maxmantz    posted on 21-03-2011 18:40
en je moet je eigen tracks draaien, of gewoon een mix maken?
Ashley    posted on 21-03-2011 19:17
Poster: maxmantz
en je moet je eigen tracks draaien, of gewoon een mix maken?

gewoon een set draaien van 40/45 minuten, afhankelijk van het aantal geprogammeerde deelnemers op een avond
kan met eigen tracks of met die van een ander Winking my eye
maxmantz    posted on 21-03-2011 19:47
oke, zijn er nog eisen? leeftijd enz.
Ashley    posted on 21-03-2011 19:47
oke, zijn er nog eisen? leeftijd enz.

ik geloof van niet!
maxmantz    posted on 21-03-2011 19:59
das mooi!
Dyno    posted on 22-03-2011 13:02
Ik heb me ook maar eens ingeschreven.
Zie wel wat er van komt. Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Bumpinace    posted on 22-03-2011 15:03

User edit by Bumpinace on 22-03-2011 @ 15:33:21 (100%)
DJADMIN    posted on 22-03-2011 15:09
Poster: Bumpinace
ik heb meegedaan met deze contest en ze zoeken echt mensen die willen draaien in de homo scene..

als je niet van minimal of techno of 124 bpm muziek houd doe dan niet mee want ze zoeken echt alleen maar mensen voor minimal of techno of techhouse van die super slome house. dat is ook de reden dat ik niet door was.. omdat mijn muziek stijl niet bij het concept paste..BAM.. dat was het geen commentaar van vette mix of goeie mix techniek of whatever.?de voorrondes zijn in de meest kleine kroeg in?Amsterdam een kroeg waar ongeveer max 30 mensen inpassen, komen 2 jury leden die helemaal achterin zitten wat bier te drinken.. het is echt een smaak kwestie van de jury.. geen kwaliteit kwestie
denk goed na voordat je mee gaat doen.. de contest duurt overigens langer dan een jaar.

verder lees je overal op internet dat de stemming vriendjes politiek is.

keuze is aan jou of je mee wilt doen.. als je niet door gaat, doordat je stijl niet goed is of te snel (128 is al te snel) of als je de stemming niet eerlijk vind.. denk dan terug aan deze post..

@ topic starter DIT--> Dudes als laidback luke en michel de hey wonnen al eerder een twstd contest. <-- is?NIET waar

succes

Ik ruik...jaloezie. Als je niet gewonnen hebt...dan waren er anderen beter.

En daarnaast : welkom in de wereld van de contests...is ??n en al vriendjespolitiek
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
maxmantz    posted on 22-03-2011 16:40
nooit geschoten is altijd mis! wat valt er te verliezen??
djmamo    posted on 22-03-2011 16:50
nooit geschoten is altijd mis! wat valt er te verliezen??

je naam......

99% van de dj contests is K*T
simpel omdat er niks achterzit, wat ik bedoel na de finale ben je nog geen stap verder.
en wat je meestal wint is eeuwige roem (voor 3 minuten)

draaien kan iedereen, produceren doen er wat minder.
de doorstroming van niemand naar een bekende dj is voornamelijk (90%) vanuit de producer kant.....
Denk daar eens over na voordat je meedoet aan een dj contest

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 22-03-2011 @ 16:51:05 (8%)
Ashley    posted on 22-03-2011 17:03
@djmamo ik produceer ook al actief en heb inmiddels 3 releases op mijn naam staan dus een contest als dit winnen zou een goede stap voorwaarts zijn! je krijgt ook een cursus electronic music production als je wint en volgens mij kan je daar alleen maar van leren.
contesten gaan nooit helemaal eerlijk, dat is nu eenmaal zo. en als je in een volgens bumpin ace kleine kroeg voor 30 man niet doorbent, wat maakt het dan uit, niemand weet dan toch wie je bent Cool
djmamo    posted on 22-03-2011 17:23
Poster: Ashley
@djmamo ik produceer ook al actief en heb inmiddels 3 releases op mijn naam staan dus een contest als dit winnen zou een goede stap voorwaarts zijn! je krijgt ook een cursus electronic music production als je wint en volgens mij kan je daar alleen maar van leren.
contesten gaan nooit helemaal eerlijk, dat is nu eenmaal zo. en als je in een volgens bumpin ace kleine kroeg voor 30 man niet doorbent, wat maakt het dan uit, niemand weet dan toch wie je bent Cool

Ik spreek nog wel eens bekende bekende dj's, en wat hun zeggen is NIET doen.
als je door wilt breken moet je gaan produceren.

Je kan nu op een dj contest staan, en verliezen en mensen onthouden dat.?
Stop je energie in produceren, en je eigen promoten daar heb je veel meer aan dan een dj contest.

Ik weet ook wel dat deze contest net iets anders is, maar neem aan 99% van de wedstrijden is ruk.
www.moonentertainment.nl
Ashley    posted on 22-03-2011 19:07
Poster: djmamo
Ik spreek nog wel eens bekende bekende dj's, en wat hun zeggen is NIET doen.
als je door wilt breken moet je gaan produceren.

Je kan nu op een dj contest staan, en verliezen en mensen onthouden dat.?
Stop je energie in produceren, en je eigen promoten daar heb je veel meer aan dan een dj contest.

Ik weet ook wel dat deze contest net iets anders is, maar neem aan 99% van de wedstrijden is ruk.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar toch kunnen zulke dingen goede opstapjes zijn. Als je gewoon echt goed draait, dan verwacht ik niet dat je er een slechte naam aan overhoudt als je niet door bent. Anyway, het is geluk hebben.
Contesten gaan vaak oneerlijk, maar als je er net 1 hebt waar het wel eerlijk gaat en je wint, wie weet zet je dan een hele grote stap voorwaarts!
Tekhead    posted on 22-03-2011 20:48

Het is jammer dat het altijd zo moet verlopen, maar anders win je nooit, net als met die bel en sms vote spelletjes.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DonBasco    posted on 23-03-2011 11:02

Dudes als laidback luke en michel de hey wonnen al eerder een twstd contest.

Waar haal je deze info vandaan??
Hier geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van.

Michel de Hey is ooit NLs?kampioen geweest bij DMC, maar dat was begin jaren 90.
Twstd contest is pas voor de 7e keer.?
djcanta    posted on 23-03-2011 11:09
Een contest is alleen goed voor je naam als je 'm wint of iig de finale haalt. En in mijn ogen: draaien moet geen wedstrijdje zijn van 'kijk mij die plaat 3sec. eerder gelijk krijgen..'
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Ashley    posted on 23-03-2011 11:46
Poster: DonBasco

Waar haal je deze info vandaan??
Hier geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van.

Michel de Hey is ooit NLs?kampioen geweest bij DMC, maar dat was begin jaren 90.
Twstd contest is pas voor de 7e keer.

misschien moet ik die info even aanpassen, heb dat namelijk niet echt gebaseerd op feiten. had het eigenlijk van horen zeggen van iemand die me aanspoorde mee te doen. twijfel er eerlijk gezegd ook een beetje aan. sawrry

Sjoewe    posted on 23-03-2011 11:48
Laidback Luke stond in 1999 al op Awakenings de Westergasfabriek af te raggen met een paar (kneiterharde techno) releases op z'n naam. Michel de Hey is zelfs al vanaf halverwege de jaren tachtig actief...
Ik denk dat je in de war bent met de gast-DJ's die vroeger in TWSTD hebben gedraaid toen het nog een kroeg was.

Mellebeats    posted on 02-04-2011 21:58
Ik ben het niet eens met het feit dat alle dj contesten kut zijn. Ik doe nu zelf mee aan de kunstbende en heb 16 april de landelijke halve finale in Amsterdam. Sindsdien ben ik al een aantal keer gevraagd om op andere plekken te draaien en ik denk dat het degelijk wel zin heeft.?

Gister deed ik nog met een beatbattle contest mee, ben 2e geworden, maar aardig wat connecties erbij. Ik zie niet in dat wanneer je niet wint, dus ook 2e wordt, dit slecht is voor je carri?re. Het gaat erom dat jij jezelf kan laten horen aan andere, en als je dan unique overkomt als DJ dan is dat alleen maar goed, ook al win je niet.

En vriendjespolitiek vind ik ook nog wel meevallen, als een jury kiest, kiest een jury. Een goeie jury let op zijn eigen mening maar kijkt ook naar kwaliteit en let niet al te veel op familie en vrienden publiek.

This is an old Topic

No new postings for 5.266 days.
 Post CommentThat would be 175.5 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

209 Users online: 171 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 31.160
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.029.188

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use