Daar waar andere 'lokale en nationale dj competities' het na de finale voor gezien houden, maakt TWSTd het verschil. Om werkelijk uit te kunnen groeien tot een top dj/roducer heeft een artiest verdere begeleiding nodig. TWSTd i.s.m. Dommelsch, het SAE, en Melkweg organiseren de wedstrijd voor de zevende keer.
De Finale wordt gehouden in de Melkweg te Amsterdam. Het SAE stelt ??n cursus 'electronic music production' beschikbaar, ter waarde van 1900 euro. Tevens krijgt de winnaar een tour langs Dommelsch locaties zoals Clubs, Festivals, Poppodia & Caf?s oplopend tot wel 20 optredens. Tel daar bij op een residency bij TWSTd en een optreden tijdens het TWSTd QNSDY Outdoor Event.
--
Zojuist is twstd opnieuw van start gegaan. Je kan je aanmelden via de website www.twstd.nl
Dus ik zou zeggen grijp je kans !
Ik heb mezelf ook aangemeld en ik heb 29 maart mijn voorronde in de Cue bar in Amsterdam!
Nog mensen die langs willen komen?
Zijn er hier al mensen die eerder hebben deelgenomen aan TWSTd?
Ash
Poster: iGrasmat
Heb de site een beetje globaal bekeken.
Is er nog een vereiste qua stijlen? Of mag je gewoon je ding doen??
Poster: juless
mooi dan ga ik me ook maar eens aanmelden, heb jij bij de voorkeurs datum gewoon wat ingevuld of staat er ergens een lijst waar je uit kan kiezen?
Poster: maxmantz
en je moet je eigen tracks draaien, of gewoon een mix maken?
oke, zijn er nog eisen? leeftijd enz.
Poster: Bumpinace
ik heb meegedaan met deze contest en ze zoeken echt mensen die willen draaien in de homo scene..
als je niet van minimal of techno of 124 bpm muziek houd doe dan niet mee want ze zoeken echt alleen maar mensen voor minimal of techno of techhouse van die super slome house. dat is ook de reden dat ik niet door was.. omdat mijn muziek stijl niet bij het concept paste..BAM.. dat was het geen commentaar van vette mix of goeie mix techniek of whatever.?de voorrondes zijn in de meest kleine kroeg in?Amsterdam een kroeg waar ongeveer max 30 mensen inpassen, komen 2 jury leden die helemaal achterin zitten wat bier te drinken.. het is echt een smaak kwestie van de jury.. geen kwaliteit kwestie
denk goed na voordat je mee gaat doen.. de contest duurt overigens langer dan een jaar.
verder lees je overal op internet dat de stemming vriendjes politiek is.
keuze is aan jou of je mee wilt doen.. als je niet door gaat, doordat je stijl niet goed is of te snel (128 is al te snel) of als je de stemming niet eerlijk vind.. denk dan terug aan deze post..
@ topic starter DIT--> Dudes als laidback luke en michel de hey wonnen al eerder een twstd contest. <-- is?NIET waar
succes
nooit geschoten is altijd mis! wat valt er te verliezen??
Poster: Ashley
@djmamo ik produceer ook al actief en heb inmiddels 3 releases op mijn naam staan dus een contest als dit winnen zou een goede stap voorwaarts zijn! je krijgt ook een cursus electronic music production als je wint en volgens mij kan je daar alleen maar van leren.
contesten gaan nooit helemaal eerlijk, dat is nu eenmaal zo. en als je in een volgens bumpin ace kleine kroeg voor 30 man niet doorbent, wat maakt het dan uit, niemand weet dan toch wie je bent
Poster: djmamo
Ik spreek nog wel eens bekende bekende dj's, en wat hun zeggen is NIET doen.
als je door wilt breken moet je gaan produceren.
Je kan nu op een dj contest staan, en verliezen en mensen onthouden dat.?
Stop je energie in produceren, en je eigen promoten daar heb je veel meer aan dan een dj contest.
Ik weet ook wel dat deze contest net iets anders is, maar neem aan 99% van de wedstrijden is ruk.
@djmamo ik produceer ook al actief en heb inmiddels 3 releases op mijn naam staan dus een contest als dit winnen zou een goede stap voorwaarts zijn! je krijgt ook een cursus electronic music production als je wint en volgens mij kan je daar alleen maar van leren.
contesten gaan nooit helemaal eerlijk, dat is nu eenmaal zo. en als je in een volgens bumpin ace kleine kroeg voor 30 man niet doorbent, wat maakt het dan uit, niemand weet dan toch wie je bent
Dudes als laidback luke en michel de hey wonnen al eerder een twstd contest.
Waar haal je deze info vandaan??
Hier geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van.
Michel de Hey is ooit NLs?kampioen geweest bij DMC, maar dat was begin jaren 90.
Twstd contest is pas voor de 7e keer.?
Poster: DonBascoPoster: Ashley
Waar haal je deze info vandaan??
Hier geloof ik eerlijk gezegd niet zoveel van.
Michel de Hey is ooit NLs?kampioen geweest bij DMC, maar dat was begin jaren 90.
Twstd contest is pas voor de 7e keer.
misschien moet ik die info even aanpassen, heb dat namelijk niet echt gebaseerd op feiten. had het eigenlijk van horen zeggen van iemand die me aanspoorde mee te doen. twijfel er eerlijk gezegd ook een beetje aan. sawrry