voor-tegens FL/logic/cubase (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 16-03-2011 21:26
wat zijn nou echt de Voor en Tegens van elkaar als je Fruityloops/cubase/logic gaat vergelijken??

hier thuis hebben we een studio met FL, en maatjes van me kunnen daar echt super vette dingen mee,
maar ik zie ook veel Logic gebruikers.

waar zit het voornaamste verschil?

(graag mening achter laten als je met beide heb gewerkt)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world

What do you think about voor-tegens FL/logic/cubase ??

Vote :   

Epocs    posted on 24-03-2011 01:13
Heb eigenlijk alle FL gebruikers belachelijk gemaakt tot ik zelf me IMAC had en Logic kocht. Was eigenlijk van mening dat je in Logic veel mooiere dingen kon maken maar dat was dus een lompe redenering.

Heb nu parallelscreen hierop met FL. Vind FL veel fijner werken en heb her en der begrepen dat FL zich ook nu professioneel gaat ontwikkelen.?

Hoor van veel artiesten dat ze gewoon software matig geluiden maken en de rest met een midi controller bij draaien. Ben benieuwd wat de toekomst met zich mee brengt.

Wat ik overigens wel jammer vind aan FL is de interface. Net als dat ik veel gemakkelijker produceer in een nette ruimte is het ook zo dat ik graag produceer in een frisse interface vind dat grijze maar niks!
Wat ik nu ook mis is de sampler van logic (L)

Ook met FL kun je de nieuwe Sander van Doorn worden!:p

Xtremer    posted on 24-03-2011 09:02
Poster: Epocs
...Was eigenlijk van mening dat je in Logic veel mooiere dingen kon maken maar dat was dus een lompe redenering...

Die hoor ik heel vaak en heel veel mensen snappen niet dat het niet het programma zelf is, maar de persoon die ermee werkt. Mooie dingen ontstaan uit je eigen hoofd, je moet alleen weten hoe je het gereedschap moet gebruiken. Af en toe knutsel ik wat in elkaar in Logic en hoor dezelfde creatie van iemand anders in FL... Kwalitatief vind ik het echt minder. Ik zeg Logic en Cubase, omdat ik hiermee begonnen ben en omdat het makkelijk in elkaar zit. Ben eerlijk gezegt ook blij dat ik niet aan FL begonnen ben.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Epocs    posted on 24-03-2011 11:07
Dat is het hem! Maar goed kan zo een waslijst aan namen hier noemen die dus met FL werken die hiermee zijn doorgebroken.

Klein voorbeeld!

-Secret Cinema
-Afrojack
-Laidback Luke (was een gebruiker)
-Vato Gonzalez (toen hij nog leuke dingen maakte)
Gidi    posted on 24-03-2011 11:13
Poster: Xtremer
Ben eerlijk gezegt ook blij dat ik niet aan FL begonnen ben.

dat is zeker een voordeel.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Epocs    posted on 24-03-2011 11:33
Poster: Gidi
dat is zeker een voordeel.

Heb je heel het moraal gemist van zijn verhaal?
Gidi    posted on 24-03-2011 11:42
nee? Ik hou dit topic noulettend in de gate.

Het is inderdaad een voordeel dat hij met logic/cubase is begonnen en niet zoals ik ben begonnen met FL. Ik was helemaal aan FL gewend, waardoor de stap naar cubase/reason/logic een stuk ingewikkelder was, aangezien je aan de interface van FL bent gewnd.

Epocs    posted on 24-03-2011 14:27
Als hij met FL was begonnen en hij was daadwerkelijk creatief dan had hij prima ze ding kunnen doen.
Gidi    posted on 24-03-2011 18:10
daar gaat het helemaal niet om? ben je niet creatief en heb je geen gevoel voor muziek dan kan je iemand cubase en FL geven, kan hij er nog niks mee.

Ik zeg gewoon dat het fijn is dat hij begonne is met logic/cubase en daar dus direct aan is gewent, en niet hoeft over te stappen, naar een andere (betere) software.
Chydo    posted on 25-03-2011 01:06
Ik heb met logic,reason,cubase en fl gewerkt.

Ik zelf vind logic en cubase de killers! en reason en fl t zelfde. Enige minpunt aan fl is de kwaliteit! wat jullie kunnen met cubase (buiten het afmix gebeuren) kan ik met fruityloops! Bijv loops maken is ideaal in fl en sample loveit <3
cross-over    posted on 25-03-2011 09:26
Werk zelf nu al een tijdje met meerdere programma's (cool-edit, fl, reason).
Naar mijn idee is Logic toch MAC-based en de meeste andere ook windows, maar dit terzijde.

Ik gebruik van elk pakket waar het naar mijn idee het beste in is:
- Cooledit om samples te knippen en te markeren.
- FL voor loops en samples en snel en idee testen?Cool
- Reason om alles te bij elkaar te zetten, effecten toevoegen en afmixen.

FL is de goedkoopste in de rij en is zoals te verwachten ook kwalitatief de mindere maar heeft een eenvoudige GUI en is met weinig moeite te leren. Binnen een week kun je er een 'aardig' stukje muziek uit halen.
Heel wat FL componenten maken wat achtergrond ruis zodat het niet direct hoge kwaliteit is (met goede plugins kun je dit voorkomen).

Reason kost wat meer tijd, maar als je al een aantal principes in FL kent kun je die direct in reason toepassen.
De GUI is een ander verhaal die zul je via tutorials toch echt moeten leren kennen....., en dat kost tijd, heel veel tijd. Maar dan kun je dat aardig stukje muziek uit FL een stuk beter maken in Reason is mijn ervaring.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 25-03-2011 @ 09:28:40 (8%)
Epocs    posted on 28-03-2011 00:19
Het is zo dat Logic veel standaard goede Plugins heeft. Maar daaraan tegen kun je beter dit soort plugins laden in FL. Veel gebruiksvriendelijker!
Gidi    posted on 28-03-2011 10:47
Poster: Epocs
Veel gebruiksvriendelijker!

is maar wat je gewend bent. met FL krijg je gewoon bam een sampler op je beeldscherm.

This is an old Topic

No new postings for 5.268 days.
 Post CommentThat would be 175.6 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 104 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 86.297
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.883.334