Poster: Gidi
Ik vind Fruity leuk om mee te beginnen, maar de standaard plugins zijn gewoon crap (mening). Ik gebruik Cubase met Reason als plugin (ReWire). Reason heeft van zichzelf zeer sterke plugins. En Cubase heeft gewoon een betere DAW, waardoor het makkelijker is af te mixen (dit kost nog steeds veel tijd)
Poster: iGrasmat
Ik vind persoonlijk dat FL wat gebruiksvriendelijker is.
Cubase en Logic is allemaal zo omslachtig.
Poster: Prozei
fruity loops is leuk voor mensen die lekker muziek willen maken. de producers die alles met software willen doen.
het grote voordeel van fl is dat je een sample kan inladen en hier gelijk mee aan de gang kan.
de mensen die van flstudio naar logic of cubase gaan missen gelijk deze sampler.
en vinden andere software erg omslachtig omdat het werken met samples veel meer werk is.
wil je verder en in de toekomst ook hardware in je studio plaatsen dan kom je er snel achter dat je fruityloops dat wel kan maar het zoveel werk is om een externe synth een geluidje fruityloops in te sturen.
cubase en logic hebben dit gewoon beter voor geregeld.
het grootste voordeel van logic is de environment gedeelte.
je kan een presets maken die gewoon alles doet wat jij wil.
dus je creeert je eigen werkomgeving en kan deze aanpassen op de manier die jij wil.
fruityloops is een sequencer waarmee je als beginnende producer gelijk mee aan de slag kan.
logic en cubase zijn wat ingewikkelder. maar als je eenmaal achter ben hoe het werkt je gewoon merkt dat je creativiteit echt de vrije loop kan geven.?
top uitleg +1
Poster: jannickv
daarvoor dienen die duimpjes onder de avatar... zodat je geen van die nutteloze postings moet maken
ok ik vind die duimpjes onzin maar alla
Poster:?iGrasmat
Ik vind persoonlijk dat FL wat gebruiksvriendelijker is.
Cubase en Logic is allemaal zo omslachtig.
Poster:?Prozei
het grootste voordeel van logic is de environment gedeelte.
je kan een presets maken die gewoon alles doet wat jij wil.
dus je creeert je eigen werkomgeving en kan deze aanpassen op de manier die jij wil.
Poster: bambamstudio
div>
Heb je ooit met deze software gewerkt dan?
Poster: qntr0l
En ben ik nou de enige die Logic fijner en overzichtelijker vind werken dan FL Studio? Haha
Poster: bambamstudio
Nee vindt ik ookAl ben ik 100% Cubase gek, Logic is erg okay. Maar eerlijk is eerlijk, op dit moemnt loopt C6 voorop, zeke qua audio en tempo detectie op Logic, Maar daar zal in 2012 met de nieuwe versie van Logic wel verrandering in komen.
Tjah, ik noem Logic altijd de Cubase voor Apple en vise versa, qua lay-out verschillen ze niet zo veel. Wat betreft audio en tempo detectie zou ik je maar op je woord moeten geloven, ik heb namelijk weinig tot geen ervaring met Cubase daar ik alleen nog maar met Apple werk eigenlijk.?
Poster: U-Funk
nou ben ik geen producer, alleen af en toe wat geexperimenteerd, maar ik vind het toch vreemd dat er niemand in deze discussie Ableton Live betrekt. Naar mijn mening toch ook makkelijke en zeer uitgebreide software.
Poster: U-Funk
nou ben ik geen producer, alleen af en toe wat geexperimenteerd, maar ik vind het toch vreemd dat er niemand in deze discussie Ableton Live betrekt. Naar mijn mening toch ook makkelijke en zeer uitgebreide software.
Eens met BamBam.?
En ben ik nou de enige die Logic fijner en overzichtelijker vind werken dan FL Studio? Haha