voor-tegens FL/logic/cubase (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 16-03-2011 21:26
wat zijn nou echt de Voor en Tegens van elkaar als je Fruityloops/cubase/logic gaat vergelijken??

hier thuis hebben we een studio met FL, en maatjes van me kunnen daar echt super vette dingen mee,
maar ik zie ook veel Logic gebruikers.

waar zit het voornaamste verschil?

(graag mening achter laten als je met beide heb gewerkt)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world

What do you think about voor-tegens FL/logic/cubase ??

Vote :   

Danil    posted on 16-03-2011 21:32
////www.djresource.eu/Forum/topic/9899/highlight/CUBASE/

lees dit even
User edit by Danil on 16-03-2011 @ 21:32:24 (36%)
Gidi    posted on 16-03-2011 21:37
Ik vind Fruity leuk om mee te beginnen, maar de standaard plugins zijn gewoon crap (mening). Ik gebruik Cubase met Reason als plugin (ReWire). Reason heeft van zichzelf zeer sterke plugins. En Cubase heeft gewoon een betere DAW, waardoor het makkelijker is af te mixen (dit kost nog steeds veel tijd)
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
iGrasmat    posted on 16-03-2011 21:42
Ik vind persoonlijk dat FL wat gebruiksvriendelijker is.
?
Cubase en Logic is allemaal zo omslachtig.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Tomazos    posted on 16-03-2011 21:42
Poster: Gidi
Ik vind Fruity leuk om mee te beginnen, maar de standaard plugins zijn gewoon crap (mening). Ik gebruik Cubase met Reason als plugin (ReWire). Reason heeft van zichzelf zeer sterke plugins. En Cubase heeft gewoon een betere DAW, waardoor het makkelijker is af te mixen (dit kost nog steeds veel tijd)

de Fruity die we hier gebruiken, staan geen standaard plugins meer inHappy, laughing, op een paar na,

gebruiken FL studio puur om dingen samen te voegen, niet om geluiden uit de standaard plugins te halen Happy, laughing

User edit by Tomazos on 16-03-2011 @ 21:42:57 (100%)
Tomazos    posted on 16-03-2011 21:43
Poster: iGrasmat

want?
Gidi    posted on 16-03-2011 21:55
Vind ik niet waar, FL is net omslachtig. Wanneer je gewent bent aan Logic/cubase/reason dan wil je niks anders meer (mening).?

@tomazos
Tuurlijk kun je plugins downloaden, maar de plugins van reason zijn gewoon zo sterk en clean dat je geen andere nodig hebt.
Prozei    posted on 16-03-2011 22:46
fruity loops is leuk voor mensen die lekker muziek willen maken. de producers die alles met software willen doen.
het grote voordeel van fl is dat je een sample kan inladen en hier gelijk mee aan de gang kan.
de mensen die van flstudio naar logic of cubase gaan missen gelijk deze sampler.
en vinden andere software erg omslachtig omdat het werken met samples veel meer werk is.

wil je verder en in de toekomst ook hardware in je studio plaatsen dan kom je er snel achter dat je fruityloops dat wel kan maar het zoveel werk is om een externe synth een geluidje fruityloops in te sturen.

cubase en logic hebben dit gewoon beter voor geregeld.
het grootste voordeel van logic is de environment gedeelte.
je kan een presets maken die gewoon alles doet wat jij wil.
dus je creeert je eigen werkomgeving en kan deze aanpassen op de manier die jij wil.

fruityloops is een sequencer waarmee je als beginnende producer gelijk mee aan de slag kan.
logic en cubase zijn wat ingewikkelder. maar als je eenmaal achter ben hoe het werkt je gewoon merkt dat je creativiteit echt de vrije loop kan geven.?

Mod edit by Prozei on 16-03-2011 22:54 (28%)
Gidi    posted on 16-03-2011 23:25
Poster: Prozei
fruity loops is leuk voor mensen die lekker muziek willen maken. de producers die alles met software willen doen.
het grote voordeel van fl is dat je een sample kan inladen en hier gelijk mee aan de gang kan.
de mensen die van flstudio naar logic of cubase gaan missen gelijk deze sampler.
en vinden andere software erg omslachtig omdat het werken met samples veel meer werk is.

wil je verder en in de toekomst ook hardware in je studio plaatsen dan kom je er snel achter dat je fruityloops dat wel kan maar het zoveel werk is om een externe synth een geluidje fruityloops in te sturen.

cubase en logic hebben dit gewoon beter voor geregeld.
dus je creeert je eigen werkomgeving en kan deze aanpassen op de manier die jij wil.

fruityloops is een sequencer waarmee je als beginnende producer gelijk mee aan de slag kan.
logic en cubase zijn wat ingewikkelder. maar als je eenmaal achter ben hoe het werkt je gewoon merkt dat je creativiteit echt de vrije loop kan geven.?

top uitleg +1
jannickv    posted on 16-03-2011 23:31
top uitleg +1

daarvoor dienen die duimpjes onder de avatar... zodat je geen van die nutteloze postings moet maken Happy, laughing
Gidi    posted on 16-03-2011 23:33
ok ik vind die duimpjes onzin maar alla
iGrasmat    posted on 17-03-2011 00:08
Poster: jannickv
daarvoor dienen die duimpjes onder de avatar... zodat je geen van die nutteloze postings moet maken Happy, laughing

Als jullie deze dan ook eens goed werkend maken?Cool
Je kan nu alleen zien of er 1x goed of 1x slecht is gestemd.
?
In plaats van dat er nou -3 of +5 bij staat...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Sebasz    posted on 17-03-2011 01:50
ok ik vind die duimpjes onzin maar alla

En ik jouw +1 bericht. Dus niet meer doen aub.
bambamstudio    posted on 17-03-2011 07:40
Poster:?iGrasmat

Heb je ooit met deze software gewerkt dan?

Poster:?Prozei

Dit kan ook in Cubase, alleen noemt Steinberg dat templates

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
qntr0l    posted on 17-03-2011 08:02
Poster: bambamstudio
div>
Heb je ooit met deze software gewerkt dan?

Eens met BamBam.?

En ben ik nou de enige die Logic fijner en overzichtelijker vind werken dan FL Studio? Haha
bambamstudio    posted on 17-03-2011 09:11
Nee vindt ik ook Winking my eye Al ben ik 100% Cubase gek, Logic is erg okay. Maar eerlijk is eerlijk, op dit moemnt loopt C6 voorop, zeke qua audio en tempo detectie op Logic, Maar daar zal in 2012 met de nieuwe versie van Logic wel verrandering in komen.
Gidi    posted on 17-03-2011 11:14
Poster: qntr0l
En ben ik nou de enige die Logic fijner en overzichtelijker vind werken dan FL Studio? Haha

het is dat ik geen berichten meer mag plaatsen met +1, anders had ik het hier gedaan.
Daarom zeg ik nu maar, Nee je bent niet de enige. Fruity is inderdaad het programma, wat je opstart en waarme je direct aan de slag kunt (de standaard samples krijg je meteen in beeld). Daarom vinden FL gebruikers die overstappen naar Cubase/Logic/Reason de software (denk ik) omslachtig.
qntr0l    posted on 17-03-2011 11:45
Poster: bambamstudio
Nee vindt ik ook Winking my eye Al ben ik 100% Cubase gek, Logic is erg okay. Maar eerlijk is eerlijk, op dit moemnt loopt C6 voorop, zeke qua audio en tempo detectie op Logic, Maar daar zal in 2012 met de nieuwe versie van Logic wel verrandering in komen.

Tjah, ik noem Logic altijd de Cubase voor Apple en vise versa, qua lay-out verschillen ze niet zo veel. Wat betreft audio en tempo detectie zou ik je maar op je woord moeten geloven, ik heb namelijk weinig tot geen ervaring met Cubase daar ik alleen nog maar met Apple werk eigenlijk.?

bambamstudio    posted on 17-03-2011 14:18
Tjah, ik noem Logic altijd de Cubase voor Apple en vise versa, qua lay-out verschillen ze niet zo veel. Wat betreft audio en tempo detectie zou ik je maar op je woord moeten geloven, ik heb namelijk weinig tot geen ervaring met Cubase daar ik alleen nog maar met Apple werk eigenlijk.?

Ik werk met beide Winking my eye
main    posted on 17-03-2011 14:51
ben benieuwd als ik ga studeren aan de HKU waar ze logic gebruiken, of dit een grote stap is vanaf fl studio..
fl studio is nog steeds een heerlijk programma voor mij, binnen 10min kun je er al iets uitkrijgen namelijk!
Soundstylerz    posted on 17-03-2011 15:02
Melodie?n maken gaat bij mij sneller via Fruity Loops op de een of andere manier.. Ook is het een goed programma om me te beginnen ofcourse :P

Maarja eens Cubase, altijd Cubase Winking my eye Veel heerlijker dat programma :P
U-Funk    posted on 17-03-2011 22:53
nou ben ik geen producer, alleen af en toe wat geexperimenteerd, maar ik vind het toch vreemd dat er niemand in deze discussie Ableton Live betrekt. Naar mijn mening toch ook makkelijke en zeer uitgebreide software.
Check my mixes @ www.u-funk.com !
Prozei    posted on 17-03-2011 23:24
Poster: U-Funk
nou ben ik geen producer, alleen af en toe wat geexperimenteerd, maar ik vind het toch vreemd dat er niemand in deze discussie Ableton Live betrekt. Naar mijn mening toch ook makkelijke en zeer uitgebreide software.

mischien omdat de topicstarter hier niet om vraagt
Gidi    posted on 18-03-2011 09:40
ik vind dat ableton toch genoemd mag worden, ik weet er ook weinig/niks van, wellicht de topicstarter eveneens niet.
Jizzy    posted on 18-03-2011 18:39
Poster: U-Funk

Hier ben ik het mee eens. Waarom Abelton niet meenemen? Ik vind het toch ook een voordeel als software te gebruiken is op zowel Windows als Mac. Als je ooit, om wat voor reden, wilt switchen kan je de sequencer blijven gebruiken, wat bij Logic niet het geval is.

Ik werk zelf niet met Ableton echter als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik Ableton overwegen. Ik heb onlangs een workshop bijgewoond en het is een gebruiksvriendelijk programma waarmee je zeer snel kan werken.?
feestbeest    posted on 18-03-2011 23:43
Eens met BamBam.?

Ik vind logic ook zeker fiijner, ik zit nu in het stadium dat ik zelf presets probeer te maken. Nog niet heel ver dus.
Logic vind ik overgins met slampels ook niet verkeerd werken, je hebt een aparte slample editor en je kan hem precies zo maken met effecten, knippen en doen.

Ik heb hier wel Cubase LE liggen maar nog nooit geinstaleerd eigenlijk.
Mischien moet ik dat maar eens gaan doen op de windows die ik hier(Bij me vader heb ik een mac op mijn kamer).
Ik vind dus zelf logic ook duidelijker in alles, plus dat je een effect gemakkelijk aan de kanalen appart kan toevoegen, echt een plus punt. Ik gebruik tot nu toe bij kicks wel veel effecten namelijk!
Maar ik ga denk ik dan maar ook eens aan de gang met de andere daw softwares, ik ben best wel benieuwt eigenlijk...
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 18-03-2011 @ 23:45:23 (17%)

261 Users online: 128 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 91.101
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.138