Afhankelijkheid van moeilijkheid beatmatching
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Furret    posted on 16-03-2011 02:47
Hallo mede DJ's

Ik had een vraagje, ik ben sinds kort begonnen met zelfstandig beatmatchen. Ik doe wel op de PC, ik gebruik hiervoor traktor pro en een reloop interface edition controller. Mijn doel is om zoveel mogelijk de situatie van een tabletop CD speler na te bootsen.

Ik zet gewoon een nummer op en die probeer ik door middel van verstelling van de pitch met de andere gelijk te laten lopen (puur op gehoor). Nu ben ik alleen tegen een probleem aan gelopen en dat is het volgende:

Met mijn controller in combinatie met traktor kan je ongelooflijk precies het bpm aanpassen (dan heb ik het over stapjes van 128 naar 128,02). Op het eerste gezicht lijkt dit positief; het blijkt echter een klein probleem te worden.

Door de enorm kleine verschillen kan het soms lijken dat de nummers gelijk lopen maar dan lopen ze net een beetje mis, ik weet dat dit altijd zo is, en dat je moet blijven beatmatchen. Maar ik kan het ding nu nauwelijks loslaten omdat ik constant aan moet passen. De enige manier is om letterlijk te kijken wat het bpm is en dan de slider de verstellen maar daar is geen kunst aan.

Mijn vraag komt er eigenlijk simpelweg op neer dat ik benieuwd ben hoe precies je de BPM van tabletop spelers af kan stellen (in vergelijking met mijn midi controller). Gaat het ook om zulke kleine stapjes of is dat iets groffer?

Alvast bedankt!

What do you think about Afhankelijkheid van moeilijkheid beatmatching ??

Vote :   

Tomazos    posted on 16-03-2011 05:07
1 member likes this  een BPM calculatie is Nooit exact,

ook op de pioneers kan dit een paar bpm schelen,
ga altijd uit van je gehoor.. BPM meter is een hulpmiddel,

kan je niet zonder BPM meters draaien, ben je echt een Noob wat betreft dj zijnde, (vindt ik)
en heb je nog een hoop te leren Happy, laughing,

dus je zult altijd moeten blijven aanpassen Happy, laughing