Afhankelijkheid van moeilijkheid beatmatching
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Furret    posted on 16-03-2011 02:47
Hallo mede DJ's

Ik had een vraagje, ik ben sinds kort begonnen met zelfstandig beatmatchen. Ik doe wel op de PC, ik gebruik hiervoor traktor pro en een reloop interface edition controller. Mijn doel is om zoveel mogelijk de situatie van een tabletop CD speler na te bootsen.

Ik zet gewoon een nummer op en die probeer ik door middel van verstelling van de pitch met de andere gelijk te laten lopen (puur op gehoor). Nu ben ik alleen tegen een probleem aan gelopen en dat is het volgende:

Met mijn controller in combinatie met traktor kan je ongelooflijk precies het bpm aanpassen (dan heb ik het over stapjes van 128 naar 128,02). Op het eerste gezicht lijkt dit positief; het blijkt echter een klein probleem te worden.

Door de enorm kleine verschillen kan het soms lijken dat de nummers gelijk lopen maar dan lopen ze net een beetje mis, ik weet dat dit altijd zo is, en dat je moet blijven beatmatchen. Maar ik kan het ding nu nauwelijks loslaten omdat ik constant aan moet passen. De enige manier is om letterlijk te kijken wat het bpm is en dan de slider de verstellen maar daar is geen kunst aan.

Mijn vraag komt er eigenlijk simpelweg op neer dat ik benieuwd ben hoe precies je de BPM van tabletop spelers af kan stellen (in vergelijking met mijn midi controller). Gaat het ook om zulke kleine stapjes of is dat iets groffer?

Alvast bedankt!

What do you think about Afhankelijkheid van moeilijkheid beatmatching ??

Vote :   

Tomazos    posted on 16-03-2011 05:07
1 member likes this  een BPM calculatie is Nooit exact,

ook op de pioneers kan dit een paar bpm schelen,
ga altijd uit van je gehoor.. BPM meter is een hulpmiddel,

kan je niet zonder BPM meters draaien, ben je echt een Noob wat betreft dj zijnde, (vindt ik)
en heb je nog een hoop te leren Happy, laughing,

dus je zult altijd moeten blijven aanpassen Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Winston    posted on 16-03-2011 12:40
1 member likes this  De resolutie verschilt van cd player tot cd player. De meeste budget players doen 0,1%. De duurdere iets nauwkeuriger. Er was ooit een topic over (zoek zelf, ik kan nu ff niet Cool).

Ook kan de resolutie van je display verschillen met dat van de werkelijke resolutie van de pitch. Bv. wijst het display 1,23%, maar het werkelijke percentage is 1,2%.

Maar het doet eigenlijk niet zoveel toe. Gewoon op gehoor doen en af en toe corrigeren als het een lange mix/overgang is.

Vaak zit je hierdoor inderdaad snel naast. Er zijn trucjes om iets langer beats synchroon te laten lopen zonder correctie, ingeval je een lagere pitch resolutie hebt.
Tic Toc
User edit by Winston on 16-03-2011 @ 12:44:37 (45%)

This is an old Topic

No new postings for 5.172 days.
 Post CommentThat would be 172.4 months
or a whopping 14.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

170 Users online: 22 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 20.298
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.756.813