Ableton vraag (Sidechain Send return)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Esmee    posted on 15-03-2011 18:21
Hoi veel ervarenere Ableton gebruikers dan ik :P
Is het mogelijk..(Ik vind dat het kan).. om zegmaar 1 sidechain te zetten op meerdere kanalen. Dus zegmaar dat er 1 sidechain op al mn synths staat. Ja tuurlijk kan ik hem op mn master zetten, maar ik hoef geen sidechain over mn kick enzo. Dus ik wil er gewoon 1, maar via send en return lukt het me niet... (waarschijnlijk doe ik iets verkeerd). Maar zegmaar dat ik op send/return A 1 sidechain zet, en dan op mn verschillende MIDI channals zelf toewijs of die send/return erop aan staat of niet...

Nou ik hoop dat het een beetje begrijpbaar hierboven staat, en dat iemand me kan helpen. Cool

What do you think about Ableton vraag (Sidechain Send return) ??

Vote :   

Bjorn1419    posted on 15-03-2011 19:08
Je kan alle tracks die je door de compressor wilt hebben naar 1 audio channel sturen en daar een compressor opzetten. Dus je stuurt al je tracks naar die channel, en die stuurt ze dan weer door naar je masterCool
bambamstudio    posted on 15-03-2011 21:20
Esmee, weet je zeker dat je sidechain bedoeld?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Prozei    posted on 15-03-2011 23:40
sidechain is als je een effect laat reageren op het geluid van een ander kanaal.
bvb een sidechain compressor die die op je lead staat laten reageren op een kick.

plaats de compressor in de fx van je lead. en stuur de kick naar de sidechain input van de compressor.

hoe dit precies in live moet kan ik niet vertellen. maar dit is dus het principe?van sidechain.

bambamstudio    posted on 16-03-2011 12:57
sidechain input van de compressor > lees de threshold van de compressor
User edit by bambamstudio on 16-03-2011 @ 12:57:34 (1%)
Bjorn1419    posted on 16-03-2011 17:31
ik denk dat ze wel weet wat sidechain is hoorCool?
Esmee    posted on 16-03-2011 21:09
Ik weet inderdaad heus wel wat sidechain is.. en hoe hij werkt. Cool

Ik wil nu alleen wat met de treshold spelen in mn nummer. En aangezien ik op 7 synths iedere keer dan een automation moet gaan maken voor die threshold, vroeg ik me af. Of het dmv van send en return, of iets anders... het niet gewoon mogelijk is die synths naar iets te sturen, en het via dat met 1 compressor voor al die synths te regelen.
bambamstudio    posted on 16-03-2011 21:20
Wat wil je bereiken met de sidechian? Echt ik zit al 20 jaar in het vak maar snap serieus niet wat je wilt bereiken, waarom je wilt sidechainen, wat je wilt sidechainen....

Waarom wil je 7 synths chainen, welk kanaal gaat dat de threshold aansturen?

Op het kanaal wat weggedrukt moet worden zeg je de compressor in een insert. Het kanaal wat de threshold moet aansturen, chein je de compressor op dat kanaal via de send.
User edit by bambamstudio on 16-03-2011 @ 21:23:20 (100%)
MoXeGy    posted on 16-03-2011 21:25
je wilt dus je synths allemaal te gelijk side chainen? je kan gewoon in je return een sidechain compressor plaatsen en die dan automaten? dan hoef je maar 1 automation te maken.
Prozei    posted on 16-03-2011 21:29
Als je weet hoe de sidechain werkt kan je toch gewoon een bus kanaal aanmaken. En hier het sidechain effect op plaatsen. Alle kanalen waar over je fx wil gebruiken naar het bus kanaal sturen. En het kanaal waar het effect op moet reageren naar de sidechain input.
MoXeGy    posted on 16-03-2011 21:31
dat is wat ik inderdaad bedoel, is ook heel makkelijk te doen in ableton Winking my eye
LouisCasper    posted on 16-03-2011 23:00
Je kan je synths toch gewoon groupen en op die group een compressor zetten met sidechain?
http://www.louiscasper.com
MoXeGy    posted on 16-03-2011 23:03
sinds ableton 8 kan dat inderdaad.
Esmee    posted on 17-03-2011 14:03
Wat het probleem is van compressor via send en return, is dat je via dat het effect maar voor 50% krijgt. Dus als je dry/wet op 100% zet, krijg je alsnog maar 50% van dat effect. 50% van het effect geeft 25% etc.
Maargoed het groeperen zou kunnen, ik heb alleen al apparte groepen... en een groep van een groep maken kan helaas niet...
Sjoewe    posted on 17-03-2011 15:16
Volgende keer inderdaad je groepen slimmer aanmaken. Voor nu kan je een extra S/R bus aanmaken en op je kanalen die naar de bus moeten bij 'Audio To' ze op 'Sends only' zetten
MoXeGy    posted on 17-03-2011 16:55
ik heb net eventjes gekeken en ik krijg hier toch echt 100% als ik via send en return werk. Je moet alleen wel eventjes de output alleen naar de sends laten sturen en niet allebij.
Tekhead    posted on 18-03-2011 23:30
Eventjes offtopic: dit is allemaal chinees voor mij. Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Esmee    posted on 19-03-2011 11:13
Poster: Tekhead
Eventjes offtopic: dit is allemaal chinees voor mij. Happy, laughing

haha :P

Ik heb uiteindelijk maar gewoon al mn groepen verwijderd en 1 grote groep gemaakt met 'synths'

Xtremer    posted on 19-03-2011 13:05
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

59 Users online: 28 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 8.703
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.700.605