Starten met producen (house) met fruity loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Salvino    posted on 15-03-2011 16:58
Hi guys,

ik wil zo langzamerhand toch gaan beginnen met producen van eigen tracks. Ik barst van de inspiratie maar ik kan er nog niks mee omdat ik er te weinig van afweet. Als ik een beetje ''research'' doe op youtube of hier op DJR dan zie ik vaak dat beginnende producers een synthesizer hebben (''piano'' aangesloten op de pc, sorry als ik de verkeerde benaming gebruik maar ik weet er nogmaals maar weinig van.)

Mijn vraag is eigenlijk simpel, is een synthesizer een absolute pr? als het om beginnende producties gaat?

PS De enige producing software die ik heb is Sony Acid, hiermee maak ik vaak simpele bootlegs of edits maar meer niet.

What do you think about Starten met producen (house) met fruity loops ??

Vote :   

Sebasz    posted on 15-03-2011 17:01
Een hardware synthesizer niet. Softwarematige synths wel.
main    posted on 15-03-2011 17:01
het is pr?, maar ik ben zelf ook zonder begonnen en dat is prima te doen! (als je akkoorden kent althans).
fl studio is een prima programma om nummers in te maken!
Salvino    posted on 15-03-2011 17:10
Poster: main
het is pr?, maar ik ben zelf ook zonder begonnen en dat is prima te doen! (als je akkoorden kent althans).
fl studio is een prima programma om nummers in te maken!

Oke cool dan ga ik eens wat proberen. Bedankt!

Nog verdere tips? Winking my eye
maxmantz    posted on 15-03-2011 17:35
ik heb net een M-audio keyrig49 besteld, krijg je ableton live lite bij. maar ik gebruik zelf reason 5.0, die is redelijk makkelijk zonder midi-keyboard. maar geluid is belangrijker dan de midi, je kan beter eerst goeie studio-monitoren, zoals KRK rp5 G2 kopen
Sebasz    posted on 15-03-2011 17:42
KRK RP5 G2 is nou niet echt een goede studio monitor...
maxmantz    posted on 15-03-2011 17:46
maar wel om mee te beginnen, niet iedereen heeft 400 euro voor studiospeakers en zeker een beginnend producer niet! heb zelf de KRK rp6 G2, maar ik denk niet dat die in deze catagorie passen
Luxx    posted on 15-03-2011 18:32
zorg gewoon dat je een programma hebt waarmee je kunt produceren op je pc. Reason, Cubase, FL studio whatever je maar wilt.?

verder heb je NIETS nodig. dat komt later wel. het heeft geen nut om te gaan investeren in iets dat je misschien helemaal niet ligt of dat gewoon niet in je skillset zit. probeer gewoon met zo basic mogelijke setup de basics te leren. pas als je zelf vind dat je lekker bezig bent en wat proffesioneler aan de gang wilt gaan, koop je lekker je studiomonitoren en je midikeyboard. maar voor nu zou ik me daar totaal geen zorgen om maken. je kan Fl studio net zo goed gebruiken m?t als z?nder midi keyboard. vooral in je eerste paar maanden
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 15-03-2011 21:17
Produceren begint met het woord producen/producing te vervangen voor het juiste woord: Componeren en arrangeren, daar mixen. Drie woorden eigelijk.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Chydo    posted on 15-03-2011 22:48
Zoals luxx zegt, doe je ding. Kijk veel op youtube, probeer veel dingen na temaken en kloot als n gek,,,ik maak soms in 4uur 6 projecten haha. En keyboard, geluidskaart etcetc dat komt allemaal automatisch! goodluck als je wat hulp nodig hebt bij fl kun je me altijd pme
ik gebruik t zelf ook en ken t programma redelijk goed! ciao
Bjorn1419    posted on 15-03-2011 22:57
Poster: Chydo
ik maak soms in 4uur 6 projecten haha

Opzich is het wel leuk om een beetje te klooien met dingen, maar ik raad mensen toch aan om je projecten af te maken, omdat je hier veel van leert. Liever 1 afgemaakt nummer in een week, dan 10 kleine beginnetjesSmile
main    posted on 16-03-2011 07:43
ben ik t niet mee eens, als je al 10 jaar bezig bent dan is dat heel logisch maar als je net begint moet je alles uitproberen.
Salvino    posted on 16-03-2011 13:58
Genoeg bruikbare tips, bedankt Happy, laughing
djmamo    posted on 16-03-2011 14:31
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als de topic starter.

Alleen is het zo dat ik naar protools aan het kijken ben.

Heb een 15' mac book pro en een iets betere versie dan de standaart versie.
Wat kan ik nu het beste doen? protools 9 kopen en daar aan beginnen en heb ik perse nog een midi keyboard of iets nodig?

Hoor graag wat ik het beste kan doen.

alle andere dingen als monitor speakers en extra beeld monitor is allemaal aanwezig.
www.moonentertainment.nl
main    posted on 16-03-2011 14:46
dan zou ik voor een keyboard gaan!
m audio key rig 49 is een prima optie, heb m hier ook staan! goedkoop maar doet wat ie moet doen met weinig tot geen latency!
djmamo    posted on 16-03-2011 14:58
Poster: main
dan zou ik voor een keyboard gaan!
m audio key rig 49 is een prima optie, heb m hier ook staan! goedkoop maar doet wat ie moet doen met weinig tot geen latency!

Maar is dat ook direct nodig?
www.moonentertainment.nl
main    posted on 16-03-2011 16:15
niet nodig, maar als je t wat langer doet is dit de grootste pre
DelCortez    posted on 17-03-2011 07:15
Youtube Is Your Friend Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

261 Users online: 128 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 91.101
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.138