Gehuurde geluidsset opgeblazen? Wat te doen? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 14-03-2011 19:03
Zooo tijdje niet op DJR geweest.

Ik zit met het volgende. Afgelopen carnaval hebben wij een geluidsset gehuurd.

Hiervan zijn 2 maal de subwoofers opgeblazen en eenmaal hf driver van een topkast opgeblazen.

De verhuurder zegt dat het probleem bij ons ligt, omdat wij te hard zouden hebben gedraaid. Echter is dit niet het geval.

Heeft een van jullie al eens zo'n situatie meegemaakt? En hoe heb je toen gehandeld.

Het is namelijk zo dat de persoon in kwestie wilt dat wij de kosten vergoeden, maar de carnavalsgroep heeft zoiets wij hebben het niet kapot gemaakt, en hebben daarom geen zin om te betalen.

Is er eventueel een manier om erachter te komen hoe de gear kapot is gegaan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
User edit by ccc on 14-03-2011 @ 19:04:20 (1%)

What do you think about Gehuurde geluidsset opgeblazen? Wat te doen? ??

Vote :   

Winston    posted on 22-03-2011 11:54
@ccc: okay, ik geloof nu ook wel dat je goed met de apparatuur bent omgegaan. Cool

En nice dat je toch een compromis hebt kunnen sluiten.Cool
Tic Toc
sweebee    posted on 22-03-2011 13:41
Je hebt nu ook niet het betrouwbaarste spul gehuurd. merken als dap etc zijn leuke dingen, maar voor wat ruiger werk zou ik ze neit gebruiken.

Laatst nog een dap palladium 1600 gezien die?opgeblazen was?doordat er te veel vermogen doorgestuurd werd. Een goede versterker gaat hier niet kapot van, die vliegt wel in de beveiliging.?maar die van dap had de hele eind trap kapot.
DonBasco    posted on 22-03-2011 16:24
mooi dat je het zo op hebt kunnen lossen.?

ff uit interesse: heb je voor dag 2 en 3 dan wel betaald voor de huur van de subs???
eekaat    posted on 22-03-2011 17:14
Poster: sweebee
Laatst nog een dap palladium 1600 gezien die?opgeblazen was?doordat er te veel vermogen doorgestuurd werd. Een goede versterker gaat hier niet kapot van, die vliegt wel in de beveiliging.?maar die van dap had de hele eind trap kapot.

juist hetzelfde meegemaakt met mijn P1600. Eindtrap kapot door oververhitting. Die beveiligingen van DAP zijn weinig waard.
rfljmh    posted on 22-03-2011 18:53
Beetje mosterd na de maaltijd van mijn kant en uiteraard ben ik voor jullie blij dat jullie er samen uitgekomen zijn, maar;

Als je iets gehuurd hebt en de set is werkend opgeleverd, dan ben je toch verantwoordelijk voor eventuele schade. Tenzij je duidelijk kan aantonen dat het door een technisch defect gaat (wat natuurlijk een grijs gebied blijft op het moment dat onduidelijk is waar de schade vandaan komt), dan blijft toch helaas de enige optie om de schade te moeten betalen.
Degenen die hier schrijven dat ze niet vinden dat ze moeten betalen: draai de situatie eens om:
Jij verhuurt jouw eigen spullen, je installeert de hele boel, laat het werkend achter en vervolgens kom je terug en wordt je aangerekend dat jouw spullen zelf door een technisch defect kapot zijn gegaan; dus er wordt niets betaald aan jou aan schade(vergoeding).

Zou een lekkere boel worden in verhuurland: 'tja het is technisch 'vanzelf' stuk gegaan, want wij hebben goed gehandeld, dus wij betalen niks'. Ik denk dat wij (huurders/verhuurders/dj's/etc) dan allemaal een probleem zouden hebben binnenkort als deze 'laatste' stel-regel gehanteerd zou worden...

Overigens...ik ben geen verhuurder van spullen, gewoon een simpele?dj Cool?die wel eens wat inhuurt...Dus ik heb er geen baat bij om te beweren dat er bij schade betaald moet worden Cool
DJ and VJ
ccc    posted on 22-03-2011 21:40
Poster: DonBasco
mooi dat je het zo op hebt kunnen lossen.?

ff uit interesse: heb je voor dag 2 en 3 dan wel betaald voor de huur van de subs???

Ik had het volgende voorgesteld. Schade 195euro minus de huur van 130 is 65 euro. Plus 35 euro voor de moeite. Maakt samen 100 euro.
Mijn gedachte erachter is dat hij nu de schade eruit heeft. En toch nog 35 euro heeft verdient. Ik ga er van uit dat hij de defecte apparatuur wel goedkoper weet uit te halen, dus zal hij er uiteindelijk iets meer op verdienen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

32 Users online: 1 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 34.547
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.197.403