raar geluidje als m'n kick stopt (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tek-zotic    posted on 12-03-2011 18:17
ik ben bezig om een keertje hardstyle te maken maar als de kick stopt krijg ik er nog een raar geluidje achteraan, iemand die weet hoe ik dit mss kan oplossen?
hier kan je het horen ( ff geknipt uit m'n 'song')
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

What do you think about raar geluidje als m'n kick stopt ??

Vote :   

main    posted on 12-03-2011 18:32
misschien een vage reverb?
als je t in fl gemaakt hebt met een sample kun je de sample inkorten op t einde, misschien ligt t aan de sample zelf, en wie weet helpt wat eqen
tek-zotic    posted on 12-03-2011 18:49
heb het door op een ander forum ook de vraag te stellen kunnen oplossen (blijkbaar stond m'n release wat te hoog Happy, laughing )
main    posted on 12-03-2011 20:03
hmm, wel interessant om te weten dat dit kan gebeuren door de release Happy, laughing weer wat geleerd
tek-zotic    posted on 12-03-2011 20:05
hehe ik ook Happy, laughing
maar ik wist dat het niet aan de sample lag, omdat ik hem helemaal van nul opgebouwd heb Happy, laughing
Prozei    posted on 13-03-2011 00:56
jep dat is de release maar als het niet in de sample zelf zit vindt ik het raar dat een sampler zo'n bij geluid produceerd.

ff wat info van synthwiki over de adsr

Attack

De attack bepaalt hoe lang de verloopsduur is om van een 0-waarde tot de maximale te komen, nadat de ADSR een triggersignaal heeft ontvangen (bijvoorbeeld een?MIDI-nootsignaal).

Decay

De decay bepaalt vervolgens de duur om van de maximale waarde tot de sustain-waarde te komen.

Sustain

De sustainwaarde is het niveau dat vastgehouden wordt na de decayfase. De envelope houdt vervolgens deze waarde vast, totdat de noot wordt losgelaten In het geval van analoge /?cv-gate sturing is dit op het einde van het gate-signaal. Bij MIDI-sturing wordt dit moment bepaald door een?note-off message. De envelope gaat vervolgens de releasefase in.

Release

De release bepaalt de tijdsduur om vanaf de sustain- tot de 0-waarde te komen. De release-fase begint pas als de noot wordt losgelaten.

ff wat tips:
- staat je sustain vol open is het nutteloos om aan de decay te zitten.
- speel met de decay in je leads zeker bij hardstyle.
- laat bij je opbouw van een melodie van een melodie je noten niet teveel over elkaar heen lopen. wil je dit wel gebruik dan een side-chain compressor of de attack om je claps/snares er beter uit te laten komen
- gebruik in je leads niet te lange release hierdoor verzuipt de rest van je track in de lead.
- wees bij kicks heel voorzichtig met de sustain en release. laat de decay het werk doen.

voorbeeldje met opbouw dmv decay en aan het eind laat ik de boel verzuipen met de release.
melodie = psyko punkz - bass boom.
synth = virus ti
hoop dat ik de mensen hiermee weer wat bij leer
Mod edit by Prozei on 13-03-2011 01:10 (30%)
Bootstrap    posted on 13-03-2011 01:30
Thanks Prozei, daar heb ik weer wat van geleerd Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Illusion    posted on 07-04-2011 03:45
@Prozei: Als je dan toch de virus ti gebruikt:p gooi dan gelijk die Cuttoff ff open:p haha.?Dit klinkt zo basic Nexus. ?

- wees bij kicks heel voorzichtig met de sustain en release. laat de decay het werk doen.
 ?
Daarnaast maak je hier natuurlijk niet de kick mee. De kick (of een goede kwaliteit kick) cree?r je door de FX in samenwerking met je vsti software. Grote combinatie van alles en nog wat.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sjoewe    posted on 07-04-2011 08:52
Dat is niet noodzakelijk zo hoor, misschien als je hardstyle maakt.?
Ik durf te zeggen dat 80% van de kracht van de kick in het goed modeleren en afstemmen zit, 10% in de juste compressie, 5% in het EQ'en en dan die laatste 5% uit de effecten komt.?

Als je basis niet goed is, kan je er nog zoveel effecten overheen donderen, maar dan blijft het een drol polijsten.
Illusion    posted on 07-04-2011 18:05
Nee maakt niet uit. Je werkt niet vanuit een basis. Ookal heb je Fx erover heen, dan ga je af en toe toch nog wel edditten met je vst.. Je doet beide eigenlijk tegelijk. Ik dan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Epocs    posted on 09-04-2011 20:34
Poster: Sjoewe
Dat is niet noodzakelijk zo hoor, misschien als je hardstyle maakt.?
Ik durf te zeggen dat 80% van de kracht van de kick in het goed modeleren en afstemmen zit, 10% in de juste compressie, 5% in het EQ'en en dan die laatste 5% uit de effecten komt.?

Als je basis niet goed is, kan je er nog zoveel effecten overheen donderen, maar dan blijft het een drol polijsten.

Niet helemaal met je eens.

Kan zelfs van een kuch een kick maken?
Gaat hem om de juiste eq en comp.

bij jou is dat bij elkaar opgetelt; 20% van alles

Prozei    posted on 09-04-2011 21:06
Mod edit by Prozei on 10-04-2011 22:21 (100%)
Sjoewe    posted on 10-04-2011 01:37
Poster:?Epocs
Niet helemaal met je eens.

Kan zelfs van een kuch een kick maken?
Gaat hem om de juiste eq en comp.

bij jou is dat bij elkaar opgetelt; 20% van alles

Je moet de cijfers met een schep zout nemen, maar mijn punt is dat wanneer je basisgeluid niet goed is, je er nog zoveel effecten overheen kan gooien, maar het wordt er niet beter van.

Het kan wel met vanalles trouwens. Lees dit maar eens over hoe Tommy Four Seven werkt in de studio:
http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1308

Poster: Prozei
Alle pro's werken met een Distorted 909 kick incl. stuk of 15 eq's en autofilters compressie, distortie, phasers, reverbs om een hardstylekick te maken. De hardstyle kick is de meest ingewikkelde kick in de dancescene.

Wat ik al zei, misschien ligt het bij hardstyle anders, dat zou ik niet weten. Het is niet echt mijn genre.
Epocs    posted on 11-04-2011 01:34
@ Prozei

Was 5 jaar terug ook druk bezig met hardstyle en voornamelijk het browsen van kicks. Nou had ik inderdaad hetzelfde idee daar over als jou maar na een poos is dat weg gegaanWinking my eye.

Probeer jij namelijk maar is de perfecte housekick te maken idem voor een strakke minimal kick en dit zonder enige slordigheid er inWinking my eye Ik had daar zelf ontzettend veel moeite mee. Na een poos house te hebben geproduceerd kwam ik ook vaak diverse samples tegen van hardstyle artiesten die ze gewoon van een housepack hebben overgenomen.
User edit by Epocs on 11-04-2011 @ 01:35:13 (9%)
LucDelpeche    posted on 11-04-2011 10:31
Poster: Epocs
@ Prozei

Was 5 jaar terug ook druk bezig met hardstyle en voornamelijk het browsen van kicks. Nou had ik inderdaad hetzelfde idee daar over als jou maar na een poos is dat weg gegaanWinking my eye.

Probeer jij namelijk maar is de perfecte housekick te maken idem voor een strakke minimal kick en dit zonder enige slordigheid er inWinking my eye Ik had daar zelf ontzettend veel moeite mee. Na een poos house te hebben geproduceerd kwam ik ook vaak diverse samples tegen van hardstyle artiesten die ze gewoon van een housepack hebben overgenomen.

Dus jij vindt hardstyl' kicks simpel ? Waarom ben ik dan nooit tracks van jou tegen gekomen ? Neem de uitleg daarover van Prozei maar aan, die heeft er blijkbaar wel kaas van gegeten Happy, laughing
Epocs    posted on 16-04-2011 17:58
Denk dat ik degelijk wel een track heb geproduceerd die door mensen nog wordt gerequest.
SCHAAM?me er eigenlijk voor maar goed.

Ik was;
- 1 jaar bezig met produceren
- TOTAAL GEEN BESEF VAN EQEN
- Was super jong
- Werd beinvloed door de jumpstylersWinking my eye
http://www.youtube.com/results?search_query=hardcontroller&aq=f

Tot slot vind ik het wel cool dat je zegt dat je geen tracks van mij bent tegen gekomen. Dat zeker wanneer ik me afvraag hoe jij moet weten hoe ik heet?

Ben nu overigens al 2 jaar met house bezig en had vorig jaar een aardige bootleg gemaakt die ook wereldwijd werd gesupport op diverse festivals. Op 1 filmpje na heb ik alleen maar prive filmpjes waarmee ik dat kan bewijzen. Veder heb ik een goed bezochte soundcloudWinking my eye

TIP; next time even een PM sturen en gewoon navragen hoe en watWinking my eye
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 20:10
Tot slot vind ik het wel cool dat je zegt dat je geen tracks van mij bent tegen gekomen. Dat zeker wanneer ik me afvraag hoe jij moet weten hoe ik heet?

DJ Mistery waarschijnlijk Happy, laughing

TIP; next time even een PM sturen en gewoon navragen hoe en watWinking my eye

waarom pm ? doe het via het open forum zodat iedereen ervan kan genieten, is toch veel leuker Winking my eye
Epocs    posted on 16-04-2011 21:07
Maar? Excuses? Dat ik geen kaas heb gegeten?
LucDelpeche    posted on 16-04-2011 21:15
Maar? Excuses? Dat ik geen kaas heb gegeten?

Confused??, het zal misschien aan mij liggen, maar kan je je nu eens begrijpend uiten aub ??
Epocs    posted on 16-04-2011 22:02
Nou probeer je heel interessant mij onderuit te hallen met spreektaal want dat is wat ik typ. Zeker op een forum waar je informeel met elkaar om kan gaan right? Jij kiest in dit geval voor schrijftaal maar dat houd al helemaal in dat je eigen zin hoedinie is?

Zin van u;
smile??, het zal misschien aan mij liggen, maar kan je je nu eens begrijpend uiten aub ??

Schrijftaal;
....Het zal misschien aan mij liggen, maar kan jij jezelf eens begrijpend formuleren alstubliefdt?

Maar is mijn vraag ga ik dan ook lopen muggenziften hier op?
Volgens mij weet jij dondersgoed wat het woordje Maar betekend? en het woordje excuses?

Tot slot hoor ik nog steeds niet iets van;
Ow sorry ik wist niet dat jij ook zo actief met produceren bezig bent of?nu snap ik waarom jij hier over mee praat.

Tekhead    posted on 16-04-2011 22:46
Nou probeer je heel interessant mij onderuit te hallen met spreektaal want dat is wat ik typ. Zeker op een forum waar je informeel met elkaar om kan gaan right? Jij kiest in dit geval voor schrijftaal maar dat houd al helemaal in dat je eigen zin hoedinie is?

Zin van u;
smile??, het zal misschien aan mij liggen, maar kan je je nu eens begrijpend uiten aub ??

Schrijftaal;
....Het zal misschien aan mij liggen, maar kan jij jezelf eens begrijpend formuleren alstubliefdt?

Maar is mijn vraag ga ik dan ook lopen muggenziften hier op?
Volgens mij weet jij dondersgoed wat het woordje Maar betekend? en het woordje excuses?

Epocs, voel je niet zo aangevallen, daar is geen reden toe.?Je begrijpt zijn opmerking verkeerd, zal ik even toelichten.?

Hij schrijft:????? waarom pm ? doe het via het open forum zodat iedereen ervan kan genieten, is toch veel leuker smile?
Jij antwoord:?? Maar? Excuses? Dat ik geen kaas heb gegeten?

Omdat LD niet begrijpt wat je met jouw antwoord bedoeld, de link niet kan leggen, vraagt hij?om je antwoord te verduidelijken, ?wat je bedoelt met?je Maar ? en Excuses ?, hij vraagt toch niet wat die woorden betekenen, maar wat je bedoelt met je opmerking.

Nu wil ik ook even opmerken dat 'begrijpend uiten' perfect Nederlands is Epocs, alstubliefdt niet.

Je geeft zelf aan dat je spreektaal gebruikt, maar je begrijpt niet dat er opmerkingen over gemaakt worden ! Begrijp dan tenminste dat de leden hier uit?de meest uiteenlopende regio's en streken van Nederland en Belgie komen en niet allemaal uit jouw regio en?het dus logisch is dat?ze het moeilijk begrijpen. Als we allen in onze spreektaal?(lees dialect) gaan schrijven, begrijpen we elkaar totaal niet meer. Daarom wordt er gevraagd om ABN te gebruiken. Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Gidi    posted on 16-04-2011 23:12
Hardatyle kicks zijn ten eerste zeer lastig om te maken. En de basis (een goeie 909) is tochwel een belangrijke factor, epocs. Een goed begin is het halve werk..
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Epocs    posted on 17-04-2011 01:18
Poster: Tekhead
Epocs, voel je niet zo aangevallen, daar is geen reden toe.?Je begrijpt zijn opmerking verkeerd, zal ik even toelichten.?

Hij schrijft:????? waarom pm ? doe het via het open forum zodat iedereen ervan kan genieten, is toch veel leuker smile?
Jij antwoord:?? Maar? Excuses? Dat ik geen kaas heb gegeten?

Omdat LD niet begrijpt wat je met jouw antwoord bedoeld, de link niet kan leggen, vraagt hij?om je antwoord te verduidelijken, ?wat je bedoelt met?je Maar ? en Excuses ?, hij vraagt toch niet wat die woorden betekenen, maar wat je bedoelt met je opmerking.

Nu wil ik ook even opmerken dat 'begrijpend uiten' perfect Nederlands is Epocs, alstubliefdt niet.

Je geeft zelf aan dat je spreektaal gebruikt, maar je begrijpt niet dat er opmerkingen over gemaakt worden ! Begrijp dan tenminste dat de leden hier uit?de meest uiteenlopende regio's en streken van Nederland en Belgie komen en niet allemaal uit jouw regio en?het dus logisch is dat?ze het moeilijk begrijpen. Als we allen in onze spreektaal?(lees dialect) gaan schrijven, begrijpen we elkaar totaal niet meer. Daarom wordt er gevraagd om ABN te gebruiken. Cool

Ik waardeer je post TekheadWinking my eye Danku

Weer een ontopic reactie op Gidi;
Tuurlijk een goed begin is zeker het halve werk. Geef ik je ook geen ONgelijk in maar dan nog ben ik het er ook mee eens dat effecten ontzettend belangrijk zijn.
Tekhead    posted on 17-04-2011 01:23
graag gedaan Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Epocs    posted on 17-04-2011 01:26
Cool
Gidi    posted on 17-04-2011 10:09
De effecten zijn zeker belangrijk, maar ik lees dit topic en vind dat je doet alsof het een peuleschil is om een hardstyle lick te maken. Vergeet niet dat artiesten als headhunterz en noisecontrolers ook.2 jaar over hun kick deden..
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio

257 Users online: 131 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 83.296
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.333