Build-Up Maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrQreeny    posted on 09-03-2011 22:54
Bon soir,

Ik ben bezig met mijn nieuwe trackje... Nu loop ik bij elk nummer eigenlijk tegen hetzelfde probleem aan, namelijk het bouwen van een build-up (of hoe het dan ook mag heten?!) Hier even een voorbeeld bij een nummer van LL:
http://www.youtube.com/watch?v=ok035L1pGz8&feature=fvst

Op 51 seconden komt er een oplopend geluid bij en ik probeer al een tijdje tot iets soortgelijks te komen, maar ik krijg het niet mooi voor elkaar. Iemand tips??Ik ben genoeg samples tegengekomen die hier op lijken, maar ik wil het gewoon zelf kunnen maken uit een synth!

Hier staat het stukje van mijn track, waar ik het o.a. in wil verwerken:

http://soundcloud.com/mrqreeny/mr-qreeny-let-there-be-house

Alle kritiek is welkom!
'Music is the universal language of mankind...'

What do you think about Build-Up Maken ??

Vote :   

D-From-Dutch    posted on 10-03-2011 15:36
dit is een ruis met een frequentie filter die steeds verder word open gedraait woosh word het genoemt(of zo iets)
music is a religion
main    posted on 10-03-2011 15:49
zoals hierboven staat: whitenoise pakken, band filtertje, verder kun je vanaf daar wel je eigen sound ervan maken.
ook kun je een sound pakken en deze laten gliden van laag naar hoog (een dikke bass sound is hiervoor meestal wel geschikt)
Awave    posted on 10-03-2011 16:28
Poster: main
zoals hierboven staat: whitenoise pakken, band filtertje, verder kun je vanaf daar wel je eigen sound ervan maken.
ook kun je een sound pakken en deze laten gliden van laag naar hoog (een dikke bass sound is hiervoor meestal wel geschikt)

Met een saw kan je bijvoorbeeld (om een voorbeeld te geven ) One van Swedish House Mafia heel makkelijk namaken.
Gewoon beginnen op de allerlaagste noot en dan op laten lopen naar C4 of iets in die richting. Try it!
Met andere sounds geeft dit ook leuke resultaten.
DaCompra    posted on 10-03-2011 16:34
met simpele snares en bijv reverb kan je ook leuke dingen doen!
Ashley    posted on 10-03-2011 17:19
Ok dus het kernwoord is: Creativiteit!
Maar wat nou als het lukt, mama?
main    posted on 10-03-2011 17:44
Indeed
Esmee    posted on 10-03-2011 17:50
Poster: Ashley
Ok dus het kernwoord is: Creativiteit!

Dat ik de titel las was t eerste wacht ik dacht;
wees creatief... :P
Dolivieira    posted on 11-03-2011 09:56
Er zijn ook sample pakketen waar dit soort geluiden in zitten. Ik doe veel met midi maar met dit soort geluiden ga ik?niet moeilijk doen. Ook kun je de iceverb wel eens proberen. En ik ben ook met de dames eens wees creatief zo moeilijk is het niet. Main gaf daar al een goede voorbeeld aan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MrQreeny    posted on 13-03-2011 23:16
Iedereen bedankt!
K kwam een goede tutorial tegen van luxx op utub, daar kon ik wel wat mee:
http://www.youtube.com/watch?v=FgZO7Y5k_yc

Aan creativiteit ontbreekt het meestal niet bij mij, maar ik wou gewoon weten hoe je dit maakt :P zo dus :P

Cool
'Music is the universal language of mankind...'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

202 Users online: 126 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 91.527
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.888.564