Poster: supaman
eej
k ben met me tiende begonnen met mixen.
ik wil een numark batlle pack kopen maar ik weet niet of die goed is.
Poster: Abc123
Ik tel ook de beats en laat het andere nummer dan los op de eerste beat. Maar dan weet ik niet meer wat te doen? Ik hoor door mijn koptelefoon 2 verschillende beats en word zot....
Poster: DjCheng
Je moet wel beatmatchen, maar zorgen dat je het juist doet hé
laat het me ff aan de hand van een tekening uitleggen
O O O O | O O O O | O O O O | O O O O ... Dit zijn de beats
O O O | O O O O | O O O O | O O O O ... Hier zijn de beats gelijk maar begin je
verkeerd
Je moet er voor zorgen dat je de plaat goed mixt, ik doe het zo
Ik luister naar de plaat die aant spelen is en ik tel mee met de beats en hou rekening met de bars
zo tel ik dan --> 1 2 3 4, 2 2 3 4, 3 2 3 4, 4 2 3 4 ... En zop weetk wanr een nieuwe bar begint en dan kan ik daarop mijne 2e plaat ingooien
Is een beetje moeilijk uitgelegd maar ik hoop dat je het begrijpt
Poster: rwartes
Beats tellen doe ik ook niet....
..goed te leren luisteren
en gevoel voor ritme moet je natuurlijk ook hebben
Heren beginnende DJ's. Of je nou met CDJ's (Pioneer) werkt of lekker digitaal met bijv. Virual DJ of Traktor Pro aller begin is moeilijk. Waar te beginnen vraagt men mij wel eens. Muziek en tempo is van essentieel belang. Maak het jezelf niet vanaf dag een te moeilijk en kies voor bijvoorbeeld Lounge muziek.
Deze muziek stijl ligt over het algemeen rond de 110/120 BPM (uitzondering daargelaten). Lounge is bij uitstek de muziek stijl om mee te beginnen want je hoeft er als DJ weinig voor te kunnen. De hedendaagse 'Dance' in al z'n soorten vereist nogal wat kunde en vooral ervaring, iets dat bij lounge totaal niet nodig is. We zeggen wel eens, DJ's die niet kunnen mixen maar toch DJ willen zijn kiezen voor lounge, want vooral met de computer hoef je echt niets te kunnen.
Start track 1 en kies een tweede track welke qua tempo dichtbij de eerste ligt. Omdat 99% begint met een beat of en loop waar je makkelijk kunt inmixen zul je zien dat de track vanaf het eerste moment gelijk loopt. Je kunt als je eenmaal wat ervaring hebt spelen met de effecten (FX tools).
Als je eenmaal de kunst van het inmixen heb geleerd kun je doorgaan naar de echte muziek, hierbij spelen de maten een rol en moet je leren mee te tellen, maar dit is een volgende fase. Kortom, Lounge is de basis als je wilt leren mixen en lounge kan iedereen mixen, met of zonder ervaring.
Succes MoreCore, Amsterdam