Wat vind ik dit altijd ontzettend moeilijk, maar toch even voorstellen:
Ik ben Mitchell de Mol (Daniel Sticious) , 18 jaar en woonachtig in Utrecht. Ben begonnen met DJ'en omdat ik simpelweg geen uitdaging meer zag in piano en gitaar spelen. Op het moment dat ik eigenlijk wel klaar was met piano spelen wilde een maatje bij hem thuis een DJ battle houden met virtual DJ. Ik ben toen zo hard op mijn muil gegaan met mixen dat ik zelf ook een licentie heb aangekocht (lees: gewoon gedownload) om te gaan oefenen.
Na wat aansporing heb ik daarna mijn eerste setje CD-spelers aangeschaft (Stanton C.303 en een Stanton C.314) en een Reloop RMX-30 kwam kort daarna. Daarmee heb ik leren beatmatchen en heb ik mijzelf de basis aangeleerd. In de loop der tijd heb ik dit setje weten te upgraden naar een setup met 2x een CDJ-1000 en een Numark 5000FX. Aangezien mijn oude spelers er ook nog staan bied dit mij de mogelijkheid om met 4 decks te draaien.
Heb dan ook echt met vanalles gedraaid, van CD's, naar een laptop + Virtual DJ , terug naar de CD's, laptop met DJdecks, weer terug naar de CD's, Laptop met Traktor Scratch Pro + Audio 8 en uiteindelijk ben ik nu weer terug beland op.. je raadt het al.. CD's
Inmiddels ben ik sinds het begin alweer 3 jaar zoet met het DJ'en en gelukkig begint het balletje nu te rollen met hier en daar optredens.? Ik hoop op het forum nog meer te leren en hoop natuurlijk ook dat andere mensen dingen van mij kunnen leren.
Dat was 'm denk ik!
EDIT: Mixen en dergelijken kun je vinden op mijn soundcloud en youtube account..
Soundcloud Youtube