Daft Punk+FLstudio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 06-03-2011 20:02
ooo

de makers van FL studio kwamen erachter dat Daft Punk in hun Derezzed een plug-in van FL studio gebruikt hebben.?

check op onze blog hoe en wat ze gedaan hebben

http://appelmouchemusic.blogspot.com/

en maar blijven bitchen op FL studio die logic gebruikers xD
www.mothermusic.nl

What do you think about Daft Punk+FLstudio ??

Vote :   
rodfunk    posted on 06-03-2011 20:06
De plug-in die ze demonstreren in het filmpje had toch evengoed Izotope's Stutter/Edit kunnen zijn?
www.twitter.com/rodfunk www.soundcloud.com/rodfunk
TheMole    posted on 06-03-2011 20:12
idd waarom zou dit alleen met fl studio gaan ?
main    posted on 06-03-2011 20:14
marketing
Luxx    posted on 06-03-2011 20:16
Poster: rodfunk
De plug-in die ze demonstreren in het filmpje had toch evengoed Izotope's Stutter/Edit kunnen zijn?

het zijn toevallig wel de presets in GrossBeat die exact hetzelfde klinken als de stutters die Daft Punk gebruikt.
true, de plug-in kan je in andere programma's gebruiken maar het komt wel uit FL studio's stal
www.mothermusic.nl
main    posted on 06-03-2011 20:18
viva fl studio
Sebasz    posted on 06-03-2011 20:59
haha toen ik die hoorde moest ik ook meteen aan die preset denken. heb die preset zelf ooit een keer gebruikt dus vandaar dat ie me zo bekend voor kwam?Cool
Prozei    posted on 06-03-2011 22:20
wel grappig dat iedereen denkt dat daft punk nu fl gebruikt.
terwijl de daft punk hiervoor gewoon hun oude vertrouwde moog voyager of?microkorg uit de vorige eeuw heeft gebruikt.
icm met een?arpeggiator en een kaos pad

goed gedaan imageline jullie zijn nu eindelijk zo ver dat ze een hardware synth uit 1999 kunnen emuleren.

mischien is die track wel op een ipad gemaakt?
http://www.youtube.com/watch?v=AH2rcrAG97Y

mischien komen straks de gitaar fabrikanten ook wel met een nieuws bericht dat derezzed op een gitaar is gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=_sFKk9NNNrI

oja ik ben een logic/cubase gebruiker ben ik nu aan het bitchenop fl??
het gaat erom wat je maakt en niet met welk proggramma je iets maakt.
creativiteit krijg je nog steeds niet bij een sequencer geleverd.
Mod edit by Prozei on 07-03-2011 20:02 (86%)
Luxx    posted on 07-03-2011 01:14
Prozei, cool story, bro. Maar totally missing the point
www.mothermusic.nl
Prozei    posted on 07-03-2011 20:01
wat is the point dan. dat je wil bewijzen dat je met fruityloops toch goede muziek kan maken.
dat iemand bij imageline een combinatie heeft gevonden die net zo klinkt als daft punk?Coolhulde voor hem.
leg mij dan ff uit wat the point is.

heb je de sytrus pianorol gezien om die track na te bootsen
daft punk spelen hun tracks live on stage.
kijk dit filmpje even en zeg dan nog eens dat daft punk fruityloops gebruikt om deze track live te preformen
en vergelijk dat even met de pianorol uit het imageline filmpje.

enige ding wat ze hier mee bewijzen is dat je met fruityloops goed tracks kan namaken. dit is ook precies wat 99% van de fruityloops gebruikers doet. jij maakt zelfs hele tutorials over hoe je een track moet namaken. en kijk youptoep eens vol met zooi.
Mod edit by Prozei on 07-03-2011 20:11 (72%)
Tomazos    posted on 07-03-2011 20:09
FL studio etc is niks meer dan een programma om geluiden/effecten samen te voegen, net als alle andere software.

eerlijk, wie gebruikt de Kicks van FL studio nog...
alle geluiden worden extern gemaakt/gestuurd/gecreeerd, en bij elkaar gestopt in FL studio,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
main    posted on 07-03-2011 20:18
Fl studio is gewoon een gebruikers vriendelijke daw, de artiest zelf bepaalt wat er uit komt.

Waarom zo heftig reageren op een (vind ik) grappig feitje?
Prozei    posted on 07-03-2011 20:44
Poster: main
Fl studio is gewoon een gebruikers vriendelijke daw, de artiest zelf bepaalt wat er uit komt.
Waarom zo heftig reageren op een (vind ik) grappig feitje?

mijn punt is dat het geen feitje is maar een leugen.
de gasten van daft punk zijn voor mij echt helden.
dit omdat hun 1 van de weinige artiesten zijn die echt live preformen.
geen software gewoon een booth vol hardware synthezisers en spelen maar.
dat verdiend gewoon veel respect.

main    posted on 07-03-2011 20:54
Daarin snap ik zeker je punt. Maar als jij bij de pr van imageline werkt dan is dit een buitenkansje... en wie weet hebben ze hun inspiratie wel uit fl! Who knows! Want hun nummertje kwam later uit dan de plugin van fl (or am i wrong?)
Prozei    posted on 07-03-2011 21:10
dit is dus hetzelfde als jij naar de volkswagen dealer gaat en de verkoper zegt dat lamborgini dezelfde motor gebruikt als ihet golfje die hij jouw probeert aan te smeren. als een verkoper dat tegen jou zegt en je weet dat de verkoper alleen maar poep praat.

koop jij dan nog die auto?
Mod edit by Prozei on 07-03-2011 21:13 (14%)
main    posted on 07-03-2011 21:45
nu ben je puur fl aan t afkraken, mij hoor je niet meer
Oliviero    posted on 08-03-2011 21:20
Poster: Prozei
dit is dus hetzelfde als jij naar de volkswagen dealer gaat en de verkoper zegt dat lamborgini dezelfde motor gebruikt als ihet golfje die hij jouw probeert aan te smeren. als een verkoper dat tegen jou zegt en je weet dat de verkoper alleen maar poep praat.

koop jij dan nog die auto?

maar het is toch geen leugen dat daft punk die grossbeat heeft gebruikt?
www.soundcloud.com/oliverheldens
TheMole    posted on 08-03-2011 21:36
Wat maakt het eigenlijk uit ? Ik snap niet waarom hier zo'n heisa over gemaakt moet worden. Alhoewel ik er vrij zeker van ben dat Daft Punk geen FL studio heeft gebruikt, zeker niet voor dit album.
Bonchanoize    posted on 08-03-2011 23:38
De mogelijkheden met software als flstudio zijn zodanig oneindig, dat de kans klein is dat je iets maakt dat niet kan nagemaakt worden met flstudio.
Let the magic begin
Prozei    posted on 09-03-2011 19:31
Poster: Bonchanoize
De mogelijkheden met software als flstudio zijn zodanig oneindig, dat de kans klein is dat je iets maakt dat niet kan nagemaakt worden met flstudio.

Idd flstudio is perfect voor elke bedroom producer. Maar wil je met echte hardware synthesizers en effecten gaan werken loop je al snel tegen de eerste beperkingen van flstudio.En geen enkele vst is nog in staat de geluiden van hardware na te maken. Ze komen wel in de buurt maar daarvoor moet je een hele lading sounds stapelen om in de buurt te komen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

212 Users online: 50 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 45.173
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.380.704