Zenuwachtig eerste keer draaien (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:02
Dj's, ! Aankomende vrijdag mag ik voor het eerst in een club draaien. Nu ben ik op 't moment super zenuwachtig, en ben ik bamg om veel fouten te maken. Het is de bedoeling dat ik een uurtje draai, en hierin laat zien wat ik kan. Opzich heb ik er niet veel moeite mee, maar ik denk dat de druk die erop Komt heel hoog wordt! Nu is mijn vraag of jullie enige tips/hints hebben? Ik hoor het graag!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Zenuwachtig eerste keer draaien ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 06-03-2011 20:03
niet teveel voorbereiden, want als je een set voorbereid en er loopt iets mis ga je paniekeren?
gewoon rustig je ding doen
ademhaling controleren Happy, laughing
Bvanleeuwen    posted on 06-03-2011 20:04
Stiekem toch even een lijstje maken Thumbs Up en een paar ontspanningspilsies en vooral: have fun!! Cool
jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:06
Nu zegt de 1: een lijstje maken, en de ander van niet.?
Xurion    posted on 06-03-2011 20:08
Ik denk niet dat je een lijstje moet maken. Probeer te ontspannen en zorg goed dat je muziek past bij het publiek.
Kijk wel van te voren op welke apparatuur je moet draaien zodat je niet voor verassingen komt te staan.
Ik wens je een hele fijne avond toe Happy, laughing?

Toen ik voor de eerste keer ging draaien voor groter publiek had ik wel een knalrode kop, ik had een cd mapje bij met allerlei muziek. Van carnavals tot house. Ik moest draaien op de CDJ-2000's en daar ging beatmatchen gelijk 10x beter dan thuis op. Uiteindelijk een keigezellige avond geworden en een goeie set neergezet.
User edit by Xurion on 06-03-2011 @ 20:11:37 (100%)
Bvanleeuwen    posted on 06-03-2011 20:11
Sorry ik had mijn gedachtengang iets uitgebreider moeten weergeven:
Ik zou een lijstje maken met 10-15 tracks en deze achterin je cd map leggen!
Dan gewoon lekker je ding doen, en alleen als je t even niet ziet zitten naar je lijstje gaan!

jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:14
Dankje xurion,

Verder nog sugesties?
Xurion    posted on 06-03-2011 20:14
Lijstjes heb ik ooit ook wel gemaakt. Resultaat bleek toch altijd te zijn dat ik me er totaal niet aan hield. Gewoon goed luisteren naar het publiek.
jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:18
Poster: Bvanleeuwen
Sorry ik had mijn gedachtengang iets uitgebreider moeten weergeven:
Ik zou een lijstje maken met 10-15 tracks en deze achterin je cd map leggen!
Dan gewoon lekker je ding doen, en alleen als je t even niet ziet zitten naar je lijstje gaan!

Poster: Xurion
Lijstjes heb ik ooit ook wel gemaakt. Resultaat bleek toch altijd te zijn dat ik me er totaal niet aan hield. Gewoon goed luisteren naar het publiek.

Kijken waar het publiek het meest op los gaat bedoel je neem ik aan?
main    posted on 06-03-2011 20:20
Poster: Bvanleeuwen
Stiekem toch even een lijstje maken Thumbs Up en een paar ontspanningspilsies en vooral: have fun!! Cool

ontspannngspilsje doet t bij mij altijd goed
Bvanleeuwen    posted on 06-03-2011 20:20
Ben je de eerste vd avond?
jeffrey412    posted on 06-03-2011 20:28
Nee, het begint om 7 uur, heb alleen geeen id wie er draaien, volgens mij 1 persoon. Ik heb gister avond de eigenaar aangesproken en zij dat ik vrijdag avond moest komen om 11 uur. Hij zij: neem je cd KIST maar mee.. Heb enkel een MAP(je) van 150 cd's..
Sebasz    posted on 06-03-2011 20:35
1 member likes this  drink 3 biertjes en ga dan draaien dan maak je je niet meer zenuwachtig?Cool en op zich hoeft dat je mix kwaliteiten niet negatief te beinvloeden
ElVrieso    posted on 06-03-2011 20:49
Je eerste zorg moet de nummer keuze zijn natuurlijk. En dan kan je je daarna druk gaan maken over het mixen.?
Of naja, eigenlijk moet je je helemaal niet druk maken. Happy, laughing

Gewoon lekker je ding doen, en een paar biertjes of baco'tjes schijnen wel te helpen ja. haha
Bruno de Vries - @djelvrieso
jeffrey412    posted on 06-03-2011 21:02
Iemand sugesties welk nr ik het beste als begin-midden-eind kan draaien? Het gaat om commerciele(house) muziek
Bumpinace    posted on 06-03-2011 21:15
drink genoeg alcohol van te voren.. dan ben je de zenuwen zo de baas
Bumpinace    posted on 06-03-2011 21:16
neem bijv een paar sambuca of een sterke wiskey?
DJ_OB    posted on 06-03-2011 21:24
Om hem nou meteen drank aan te gaan raden...

Doe gewoon dingen waardoor jij je zeker voelt. Als jij je zekerder voelt na een biertje doe dit, zolang je je maar niet bezopen drinkt want hoe meer drank in je lichaam, hoe langzamer je reactievermogen dus hoe sneller je te laat op je cue knop drukt e.d.

Als je het fijn vind een standaard lijstje te hebben voor de zekerheid doe dit vooral. Vaak is het achter de hand hebben al genoeg voor wat extra zekerheid.

Mocht het overigens echt mis gaan en je bent echt doodzenuwwachtig en het beatmatchen wil niet meer ga dan gewoon lekker doorstarten ipv alles offbeat gooien. Is altijd nog een stuk beter Winking my eye
Xurion    posted on 06-03-2011 21:35
Begin nummer uhm.. (duikt even in bibliotheek) Een lekkere inkomer kan zijn een track als?Bassjackers - Rocker
En als eind doe ik meestal wat harder, dan bedoel ik meer richting hardstyle toe.
DJ_OB    posted on 06-03-2011 21:46
Hij moet maar een uurtje he, Weet niet welke tijd het is maar neem aan niet het laatste uurtje van de avond?
Xurion    posted on 06-03-2011 21:48
Hij zegt net in een paar posts geleden dat hij om 11 uur moest komen. Dus ik neem aan iets van rondt die tijd. Dan gaat het er dat makkelijk doorheen.
DJ_OB    posted on 06-03-2011 22:01
Had ik even niet gelezen,

overigens denk ik dat je in de meeste tenten waar je commerciele house draait je de tent wel leeg draait als je tegen 12'en met hardstyle begint.

Lijkt me meer wat voor richting sluitingstijd, wat neem ik aan toch wel wat later is dan 12 uur...?

Overigens zal je dit zelf moeten aanvoelen natuurlijk. Zullen ook best wel plekken zijn waar hardstyle wel werkt.
jeffrey412    posted on 06-03-2011 22:13
Hardstyle heb ik op het nummer 'turbo' na, nog nooit in deze club gehoord. Dus denk dat ik het gewoon bij hiuse houd. Bij doorstarten bedoel je dus gewoon nr aan nr te draaien, zonder dat de nr's door elkaar heen gaan ? Hier heb ik vaak meer moeite mee dan house door elkaar te mixen, het is bij mij dan vaak een BAMM... Nieuw nr.

Ik zou inderdaad even 2 / 3 biertjes gaan drinken. Ook laat ik wat vrienden mee komen zodat ik mij wat thuis voel.

En.. Bedankt voor alle reacties!
Xurion    posted on 06-03-2011 22:37
Ik heb het niet over hardstyle maar over harder richting de hardstyle. Maarja.?
Ik wens je succes :D
MrQreeny    posted on 06-03-2011 23:18
Ik zou de drank niet aanraden. Het beinvloedt zoals gezegd je reactie- en inschattingsvermogen... (Zelf drink ik liever een paar red bull)

Veel belangrijker in mijn ogen is dat je je lekker voelt als je aan je set begint, draai dus in de loop van de avond een beetje feel-good muziek (wat dat dan ook voor jou mag zijn Thumbs Up?)?En misschien is het handig dat je er al een uurtje van tevoren heen gaat, zodat je al een inschatting kan maken van het volk?!

Wat mij ook altijd opvalt is dat er meer mensen naar me toe komen als ik echt p??r en alleen zit te kijken wat mensen leuk vinden en dat dan draai. Mijn inschatting is dat 90% vd mensen er gewoon eigenlijk neit om geeft of je hem lekker in mixt of niet, als de nummers zelf maar top zijn! (Maar goed dat ligt er uiteraard ook aan hoe exclusief de club is.) Maar vergeet niet dat je uiteindelijk voor de mensen draait! Zijn die tevreden, dan zal de clubbaas ook tevreden zijn!

Gewoon een paar dingen die bij mij opkwamen, dus doe er mee wat je er mee wilt!
Succes iig
'Music is the universal language of mankind...'
Tekhead    posted on 07-03-2011 00:29
Vergeet nu toch die lijstjes allemaal, zorg ervoor dat je cd map(pen)?op orde zijn, of net zoals vroeger je platenbak goed gesorteerd is, dan heb je zo een lijstje zeker niet nodig, probeer ook genoeg informatie te verzamelen over de club of party oid waar je moet draaien en over het te verwachte publiek, en zorg ervoor dat je uitgerust eraan begint, belangrijk voor je concentratie erbij te houden indien er toch iets zou mislopen.
Suc6
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

134 Users online: 9 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 22.947
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.411.321