commercieel draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 04-03-2011 12:38
Hey, a.s. zat moet ik weer is draaien, al is het wat commercieler dan ik normaal doe. Ik ga voornamelijk house draaien, waar ik wel in thuis ben, maar daarnaast ben ik bang dat ik ook wat top 40 muziek moet draaien.

Nu is mijn vraag aan de all-round dj's hier of ze nog wat tips hebben hoe je dat goed aan elkaar mixt. Ik mik nu dus op nummer als firework, like a g6, only girl. Door het tempo verschil en bij beide nummers haast heel het nummer vocals is het beatmatchen vaak lastig.

Wat zijn de (makkelijke) truuckjes hiervoor??

alvast bedankt Happy, laughing

What do you think about commercieel draaien ??

Vote :   

hoppie    posted on 04-03-2011 12:48
Remixes/bloodlegs gebruiken kan een optie zijn?
Question everything
DJ_OB    posted on 04-03-2011 12:55
ik heb inderdaad een aantal bootlegs en ben nu bezig bij de andere nummers hotcues te maken zodat ik snel naar bijv het einde kan springen en dan gewoon maar een soort van doorstarten.

verder nog tips?
vanilladj    posted on 04-03-2011 13:10
Gewoon doorstarten of een paar beats loopen wil het ook wel doen!
Was voorheen: Nils7
DJADMIN    posted on 04-03-2011 13:20
Ik draai zelf veel allround, en wat je zegt over de tempo's e.d. is waar.

Om het niet te druk te laten worden is het eenvoudig om een plaat bij de break weg te mixen, en de nieuwe er in te gooien. Zo heb je een ''logische'' maar zekere overgang. Voor de kenner wellicht een beetje voorspelbaar...maar dat maakt voor jou denk ik niet uit.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DJ_OB    posted on 04-03-2011 16:06
Ik denk dat het inderdaad daar op neer gaat komen in samenwerking met loopjes en een hoop hot cue's moet het wel lukken Happy, laughing
DaCompra    posted on 04-03-2011 17:43
Plus, er zijn heel veel bekende nummers geremixt/gebootleg'd & die worden vaak gratis weggegeven.
Kijk eens naar Funk D, Artistic Raw etc.
DJ_OB    posted on 04-03-2011 20:33
Zal is even kijken voor zover ik nog veel tijd heb. Morgen eerst 10 uur werken dan eten heel ff bijkomen en dan draaien

dankje voor de tip!
Esmee    posted on 04-03-2011 21:23
Beatjunks is een geweldige site voor bootlegs!
MaximDJ    posted on 05-03-2011 09:29
Poster: DJADMIN
Ik draai zelf veel allround, en wat je zegt over de tempo's e.d. is waar.

Om het niet te druk te laten worden is het eenvoudig om een plaat bij de break weg te mixen, en de nieuwe er in te gooien. Zo heb je een ''logische'' maar zekere overgang. Voor de kenner wellicht een beetje voorspelbaar...maar dat maakt voor jou denk ik niet uit.

Ik draai zelf ook altijd Allround, en ik denk dat DJADMIN hier een hele goede tip geeft! Zo doe ik het namelijk zelf ook altijd. Wat ik wel doe is dat ik bijvoorbeeld niet van Stefano Noferini naar Firework ga omdat dat nog wel een wereld van verschil is. Dan zou ik bijvoorbeeld Stefano Noferini - Hello - Firework doen bijvoorbeeld.
Party Sensations. Excellence in entertainment.

This is an old Topic

No new postings for 5.297 days.
 Post CommentThat would be 176.6 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 88 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 19.108
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.138.074